کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر گرگان به نمایندگی از دیگر اعضای این شورا و نیز شهرداری این شهر طی مراسمی از خبرنگاران و فعالان حوزه رسانه استان گلستان تجلیل کرد.

تجلیل از خبرنگاران در شورای اسلامی شهر گرگان

به گزارش گلستان24، در این مراسم که دوشنبه شب درسالن جلسات این شورا و با حضور اکثر اعضای این نهاد مردمی برگزار شد، به پاس زحمات و تلاش های خبرنگاران طی یک سال گذشته، با اهدای هدایایی از آنان تجلیل شد.

تجلیل از خبرنگاران در شورای اسلامی شهر گرگان
دراین مراسم تعدادی از اعضای شورای شهر گرگان طی سخنانی با تبریک روز خبرنگار و گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمود صارمی خبرنگار ایرنا، به اهمیت و حساسیت حرفه خبرنگاری و نقش آنان در اطلاع رسانی و افزایش آگاهی های افکار عمومی پرداختند.


علیرضا پزشکپور، رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر گرگان ضمن عذرخواهی از تاخیر در برگزاری روز خبرنگار ازسوی این شورا، گفت: خبرنگاران بعنوان واسطه بین مردم و مسوولان نقش مهمی در انتقال نقطه نظرات این دو گروه و دیگر اخبار و رویدادها به افکار عمومی بر عهده دارند.


وی بااشاره به اهمیت مقوله کار و تولید درآموزه های دینی، افزود: حرفه خبرنگاری نیز نوعی کار تولیدی است که بواسطه آن اخبار و رخدادهای جامعه دراسرع وقت به اطلاع عموم مردم می رسد.


پزشکپور، توجه به آسیب های اجتماعی از جمله بیکاری، اعتیاد، افزایش طلاق و نیز کاهش اخلاقیات درجامعه و بیان راهکارهای اجرایی مناسب آن از سوی خبرنگاران را مهم دانست و بر پرداختن هر چه بیشتر به آن تاکید کرد.


صفر علی پایین محلی، دیگر عضو این شورا نیز سرعت، دقت و صحت را سه اصل اساسی در حرفه خبرنگاری دانست و با تاکید بر رعایت آن ازسوی خبرنگاران، گفت: خبرنگاران چشم بینا و گوش شنوای جامعه اند و باید اخبار را دقیق و کامل به اطلاع مردم برسانند زیرا انعکاس دقیق اخبار خود برطرف کننده نقاظ ضعف جامعه است.


وی بااشاره به سخت و زیانبار بودن حرفه خبرنگاری، برلزوم پیگیری بیمه خبرنگاران و اختصاص حقوق ثابت به این قشر همچون دیگر کارمندان دولت ازسوی نهادهای متولی تاکید کرد.


زهرا نورا، دیگر عضو شورای شهر گرگان نیز توجه ریشه ای به مشکلات خبرنگاران و تلاش برای رفع آن را ضروری دانست و از دیگر اعضای این شورا و شهرداری خواست، در پرداخت هزینه اجاره دفاتر نشریات مساعدت کنند و از خبرنگاران بعنوان نماینده شورا و شهرداری در پیگیری مسائل و مشکلات محلات استفاده شود. 


سیدمحمد قدس مفیدی، دیگر عضو شورای شهر گرگان نیز صحت در اطلاع رسانی را مهمترین شاخص در کار خبر دانست و از خبرنگاران خواست از درج اخباری که صحت آن تایید نشده پرهیز نمایند.


ناصر گرزین دیگر عضو شورای شهر گرگان نیز برلزوم داشتن نگاه حرفه ای به کار خبرنگاران از سوی مسوولان و نیز شورای شهر و شهرداری تاکید کرد و گفت: از عوامل مهم توسعه یافتگی کشورها، استفاده صحیح از ظرفیت رسانه ها می باشد که لازم است در کشور و استان نیز از این ظرفیت بدرستی استفاده شود.


وی افزود: خبرنگاران بدلیل اشرافیت بر موضوعات درحوزه های مختلف، به کارشناسان خبره و مجربی تبدیل شده اند که نظرات آنان می تواند درحوزه فرهنگی و اجتماعی و مدیریت شهری به رفع مسائل و مشکلات کمک کند.
مهران فدوی عضو دیگر شورای اسلامی شهر گرگان نیز گفت: خبرنگاران از اقشار آسیب پذیر جامعه هستند که بدلیل سختی کار باید مورد توجه و حمایت بیشتر مسوولان قرار گیرند.


محمد ابراهیم جرجانی از دیگر اعضای این شورا با ابراز گله مندی از مکان پیش بینی شده برای تجلیل از خبرنگاران درشورا، نقش خبرنگاران را در رساندن پیام پروژه های مدیریت شهری به مردم مهم دانست و بر آن تاکید کرد.
محمدرضا سبطی دیگر عضو شورای شهر گرگان نیز در این مراسم ضمن تاکید برلزوم پیگیری تشکیل شرکت تعاونی مسکن خبرنگاران، گفت: مهمترین رسالت حرفه خبرنگاری انعکاس و انتقال واقعیت ها در اسرع وقت به مردم است و رسانه ها نباید بخاطر مشکلات اقتصادی یا معیشتی چشم روی واقعیت ها ببندند یا آنرا کمرنگ جلوه دهند.
وی، شناخت مخاطب، تولید اخبار فاخر، رعایت امانت داری در انعکاس اخبار را از دیگر وظایف حرفه خبرنگاری دانست و برلزوم رعایت آن تاکید کرد.


حسین ربیعی، رییس شورای اسلامی شهر گرگان نیز از آمادگی این شورا برای اعزام همه خبرنگاران به سفر زیارتی سه روزه به مشهد مقدس خبر داد.
دراین جلسه هم چنین برخی خبرنگاران نیز به بیان نقطه نظرات خویش پرداختند و خواستار توجه بیشتر مسوولان بویژه اعضای شورای شهر و شهرداری به مسائل و مشکلات خبرنگاران شدند.

ارسال نظر

آخرین اخبار