محیط بانان پارک ملی گلستان دو فقره آتش سوزی به مساحت هزار و 700 متر مربع را در عرصه های جنگلی این پارک مهار و خاموش کردند.

محیط بانان دو مورد آتش سوزی پارک ملی گلستان را خاموش کردند

به گزارش گلستان24، مسوول روابط عمومی حفاظت محیط زیست گلستان گفت: یک فقره از این آتش سوزی ها در منطقه آبشار آق سو پارک ملی گلستان رخ داد که عصر دوشنبه با حضور به موقع ماموران پارک و یگان حفاظت محیط زیست تنگراه و اداره کل مهار شد.

 آتش سوزی پارک ملی گلستان
به گفته احمد دباغیان، این آتش سوزی به مساحت 1300 متر مربع رخ داده و گونه های سوخته از نوع گندمیان و شاخه های خشک درختان جنگلی است.
وی افزود: همچنین یک فقره آتش سوزی که روز گذشته براثر سهل انگاری مسافران عبوری از جاده آسیایی (در پارک ملی گلستان )روبروی پاسگاه ایست بازرسی تنگراه رخ داد با اقدام به موقع آتش بانان و کارکنان پارک مهار و خاموش شد.
به گفته وی وسعت این آتش سوزی 400 متر مربع برآورد شده است.
وی افزود: طی ماه مرداد چهار مورد آتش سوزی جزیی نیز در عرصه های جنگلی پارک ملی گلستان روی داد که بیشتر براثر سهل انگاری مسافران گذری از پارک بود.
دباغیان افزود: محیط بانان و آتش بانان مستقر در پارک ملی گلستان از ابتدای هفته جاری به دلیل موج گرمای بی سابقه در استان در مناطق تحت حفاظت حضور مستمر داشته و نظارت و گشت شبانه خود را افزایش داده اند.
پارک ملی گلستان واقع در شرق استان گلستان 92 هزار هکتار مساحت دارد، این پارک زیبا در سال 1977 میلادی به عنوان ذخیره گاه زیست کره انتخاب شد و از قدیمی ترین پارک های ملی جهان به شمار می رود.
جنگل یا پارک ملی گلستان منطقه ای است که یک هشتم گونه های گیاهی، یک سوم گونه های پرندگان و افزون بر نیمی از پستانداران کشور را در خود جای داده است، این بوستان از نظر طبقه بندی اقلیمی، دارای سه اقلیم متفاوت خشک، نیمه خشک و نیمه مرطوب است و به همین دلیل پوشش گیاهی متنوع از استپی خشک تا جنگل های انبوه دارد.

ارسال نظر

آخرین اخبار