مسوول روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان از دو درگیری مسلحانه متخلفان شکار با محیط بانان این استان در پارک ملی گلستان خبر داد.

درگیری مسلحانه متخلفان شکار با محیط بانان پارک ملی گلستان

به گزارش گلستان 24، احمد دباغیان در این باره اظهار کرد: مأموران یگان حفاظت محیط بانی های 'لهندر' و 'سولگرد' حین گشت و کنترل به سه شکارچی متخلف که دو نفر از آنان مسلح و در حال شروع و تعقیب شکار قوچ و میش در داخل پارک ملی گلستان بودند، برخورد کردند.


درگیری مسلحانه متخلفان شکار با محیط بانان پارک ملی گلستان
 

وی افزود: ماموران در صدد دستگیری شکارچیان برآمدند اما متخلفان مبادرت به تیراندازی به سوی محیط بانان کرده و آنان نیز به دفاع از خود پرداختند که در نهایت شکارچیان ناکام در شکار و صید، متواری شدند.

وی اضافه کرد: خوشبختانه در این درگیری هیچ گونه آسیبی به محیط بانان نرسید و تلاش برای شناسایی و دستگیری شکارچیان ادامه دارد.

وی در ادامه گفت: همچنین حین ماموریت گشت و کنترل شبانه، ماموران محیط بانی سولگرد در کمربندی پارک به دو شکارچی غیرمجاز برخورد می کنند اما متخلفان به محض مشاهده محیط بانان اقدام به تیراندازی کرده و با استفاده از توپوگرافی منطقه و تاریکی شب متواری می شوند.

وی افزود: خوشبختانه در این درگیری نیز به هیچ یک از مأمورین آسیبی وارد نشد.

وی ادامه داد: محیط بانان طی بررسی منطقه موفق به کشف و ضبط یک کوله پشتی حاوی مقادیری از لاشه بره میش و سه عدد پوکه اسلحه کلاشنیکف از محل تیراندازی شدند و تحقیقات برای شناسایی شکارچیان غیرمجاز فراری در حال انجام است.

پارک ملی گلستان 92 هزار هکتار مساحت دارد که در غرب استان خراسان شمالی و بین سه استان گلستان ، خراسان شمالی و سمنان قرار دارد.

پارک ملی گلستان در سال 1977 میلادی به عنوان ذخیره گاه زیست کره انتخاب شد و از قدیمی ترین پارک های ملی جهان به شمار می رود.

جنگل یا پارک ملی گلستان منطقه ای است که یک هشتم گونه های گیاهی، یک سوم گونه های پرندگان و افزون بر نیمی از پستانداران کشور را در خود جای داده است، این بوستان از نظر طبقه بندی اقلیمی، دارای سه اقلیم متفاوت خشک، نیمه خشک و نیمه مرطوب است و به همین دلیل پوشش گیاهی متنوع از استپی خشک تا جنگل های انبوه دارد.

بر پایه این گزارش مسئول روابط عمومی حفاظت محیط زیست گلستان همچنین گفت: با تلاش محیط بانان گشت سیار بندرترکمن، یک تیم دو نفره از صیادان و بازگیران پرندگان شکاری متلاشی شد. 

دباغیان اظهار کرد: محیط بانان حفاظت محیط زیست بندرترکمن در گشت های مستمر میدانی در حوزه استحفاظی شهرستان موفق به دستگیری یک گروه دو نفره از صیادان پرندگان شکاری شدند.

وی افزود: این گروه دو نفره در زیستگاه های پرندگان شکاری در حال رصد و رهگیری پرندگان شکاری بودند که با تلاش محیط بانان قبل از صید و زنده گیری پرندگان شکاری دستگیر شدند.

وی ادامه داد: از متخلفان چهار پرنده وحشی طعمه و تعدادی شبچه (تله مخصوص زنده گیری) کشف و ضبط و با تشکیل پرونده به محاکم قضایی معرفی شدند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار