وب سایت وابسته به داعش در تحلیلی به نحوه مقابله ایران با این گروه و تلفات جمهوری اسلامی در این نبرد با ارائه آمارهای کذایی پرداخته است.

تجسم ایران در ذهن مخدوش یک داعشی+ نقشه و تصاویر

به گزارش گلستان24، با آغاز حملات عناصر تکفیری و نفوذ برق آسای آن ها در عراق در ژوئن 2014 و تصرف توامان بخش بزرگی از خاک این کشور شاهد شکل گیری خلافت خودخوانده ابوبکر البغدادی بوده ایم. خلافتی که به مرور و به مدد سیاست شل کن، سفت کن حامیان پیدا و پنهانش بر میزان فعالیت هایش در عرصه های میدانی، سیاسی و... افزوده شده است. در این میان و تنها با دسترسی به اینترنت به وضوح می توان شاهد فعالیت وب سایت ها و عناصر وفادار به داعش در شبکه اجتماعی و فضاهای مجازی را مشاهده نمود.

تیتر وبسایت وابسته به داعش.

در این متن بر آنیم که به ذهنیت یکی از وبسایت های وابسته به داعش نسبت به جمهوری اسلامی ایران و نقش آن در منطقه بپردازیم، ذهنیتی که در آن شاهد افترا های مکرر به نظام اسلامی و نسبت های نادرست به آن است. گفتنی است که در این وبسایت هم چون سایر راه های ارتباطی داعش با جهان خارج از طریق مجازی اساسا تمامی مخالفین این گروه تروریستی در خاورمیانه از نیروهای عراقی (اعم از قبائل سنی وفادار به دولت تا حشد الشعبی و ارتش عراق) گرفته تا علویان و مسیحیان سوری و نیروهای دفاع الوطنی موجود در سوریه تماما ارتش صفوی خوانده می شوند، خطی که مدام و بر مبنای آن چه که رهبری انقلاب در سخنان اخیرشان فرموده اند نه مبتنی بر اختلاف های عقیدتی که بر مبنای اختلاف های سیاسی نشات گرفته از حامیان بین المللی شان می باشد.

نفرت پراکنی مذهبی تکفیری ها در تمامی متن نوشته حاضر با عباراتی هم چون صفوی، رافضی، نصیری و صلیبی قابل مشاهده است، امری که موجب آتش افروزی در جهان اسلام شده است.

متن فوق با عنوان «مداخله نظامی علیه خلافت اسلامی تصاویر و اطلاعات» نوشته شده و به بررسی حملات علیه این گروه تروریستی اشاره دارد. در این میان تلاش شده چهره ای متفاوت از جمهوری اسلامی و نقش آن در تحولات منطقه ارائه شود. در ابتدای این متن نقشه ای از دشمنان داعش و نحوه حملات آن ها بر علیه این گروه تروریستی طراحی و وانمود شده است که یک اتفاق نظری و اتحادی میان همه ی کشورهای منطقه و قدرت های بین المللی بر علیه داعش وجود دارد.

نقشه منتشر شده از سوی داعش در رابطه با حملات  صورت پذیرفته علیه مواضع این گروه در عراق و سوریه.

بر مبنای آن چه در نقشه طراحی شده مشاهده می شود تمامی پایگاه های هوایی که از آن ها مواضع داعش بمباران شده و هم چنین نیروهای پیاده نظامی که از آن پایگاه ها مواضع تکفیری ها هدف قرار داده می شود نشان داده شده است. نکته حائز اهمیت در نقشه ادعاهای حملات هوایی از سوی ایران بر علیه داعش از طریق پایگاه های کشور در غرب و جنوب غربی می باشد، امری که بنا بر تمامی شواهد بین المللی خلاف واقع می باشد. وبسایت داعشی در اقدام جالب توجه دیگر مدعی شده که جنگنده های فرانسوی و استرالیایی با استقرار در پایگاه های هوایی ایران مبادرت به حملات هوایی بر علیه داعش می نمایند. این در حالی است که در طول 37 سال پس از وقوع انقلاب اسلامی، تهران کمترین اجازه استفاده از حریم هوایی اش را بر علیه بیگانگان به ویژه دول غربی مجاز نشمرده است.

نویسنده مجهول الهویه با انتشار تصویر ظریف و کری در خلال مذاکرات مدعی همکاری تهران و واشنگتن بر علیه داعش شده است!

حضور دو هزار نظامی ایرانی در جبهه های عراق از دیگر ادعاهای این این وبسایت وابسته به داعش است. دولت جمهوری اسلامی صراحتا از حمایت مادی، معنوی و لجستیکی خود از دولت مشروع عراق سخن رانده، اما هر گونه حضور نظامیانش  بجز آموزش از طریق مستشاران را تکذیب نموده است. شواهد و قرائن منتشر شده از سوی رسانه های عربی و غربی نیز ادعا را اثبات می نماید.

پردازش به مسائلی هم چون حملات سنگین هوایی از سوی قطر، امارات، عربستان سعودی، کویت و اردن و هم چنین حضور نظامی مستقیم نیروهای آمریکایی و بریتانیایی در جبهه های سوریه بر علیه داعش از دیگر افتراهایی است که این وبسایت وابسته به داعش آن را مطرح نموده است. در پایان این بخش نویسنده داعشی مدعی شده که حملات بر علیه این گروه تروریستی از عراق و شام فرا تر رفته و مشمول پایگاه های این گروه در نیجریه، لیبی و افغانستان نیز می گردد.

بخشی از متن که افتراهایی به جمهوری اسلامی نسبت داده شده است.

تحلیل گر داعشی در ادامه گریزی به ائتلاف آمریکا و ایران بر علیه این گروه تکفیری زده و با انتشار تصویر دست دادن محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان با جان کری وزیر خارجه آمریکا تلاش نموده ذهن خواننده را به سوی ائتلاف دو کشور فوق در قبال داعش سوق داده و هم چنین آمارهایی واهی مبنی بر تعداد نیروها و همکاری های مشترک ارائه می دهد، این در حالی است که این تصویر در خلال گفتگوهای هسته ای ایران با شش قدرت جهانی گرفته شده و ارتباطی به دیدگاه طرفین در رابطه با نحوه مقابله با داعش ندارد، آن چنان که مقامات سیاسی و نظامی ارشد تهران و واشنگتن بارها اظهار داشته اند که هیچ گونه همکاری با یکدیگر در عراق نداشته و حتی مواضع شان در قبال آینده سوریه کاملا در تعارض با یکدیگر است.

وب سایت داعشی جهت تداعی قدرت داعش در مقابله با دشمنانش به ترتیب به رویارویی ده ها کشور بر علیه این گروه تکفیری وانمود کرده و از هلند، دانمارک، اسپانیا، پرتغال، فرانسه، بریتانیا، آمریکا، ایران، مراکش، اردن، عربستان سعودی، کویت، قطر، امارات، استرالیا، بحرین، ترکیه و... تا کامرون، لیبی، اتحادیه آفریقا، نیجریه، استونی، کرواسی، آلبانی، سنگاپور، بلغارستان، اسرائیل، لبنان، مجارستان و مصر به عنوان کشورهایی نام برده که هم اکنون مبادرت به سرکوب داعش می نمایند، این در حالی است که برخی از سردمداران کشورهای فوق حتی توان اداره کشور خود را نداشته چه رسد به مداخله در عراق و سوریه بر علیه داعش.

نویسنده از حضور توامان ناوهای قدرت های بین المللی و نقش پر رنگ آن ها جهت مقابله با داعش سخن رانده این در حالی است که سرزمین های اشغال شده توسط تکفیری های داعش به هیچ گونه دریایی راه ندارد.

به نظر می آید که نویسنده بیمار داعشی در پی القای قدرت بی نظیر و شکست ناپذیری تکفیری در برابر تمامی جهانیان است، چرا که در بخش هایی از مقاله اش نه تنها به اغراق بی نظیر در رابطه با قدرت این گروه پرداخته بلکه به صدمات گسترده تکفیری ها به قدرت های بین المللی اشاره شده است!

نویسنده داعشی با انتشار تصویری از حملات سهمگین داعش بر علیه قدرت های منطقه ای و بین المللی سخن گفته است. صحت تصویر فوق قابل تایید نمی باشد.

در انتهای مطلب تصاویر متعددی از حملات صورت پذیرفته به این گروه نشان داده شده که صحت برخی از آن ها قابل تردید است و در پایان با به تصویر کشیدن استقامت این گروه از پیروزی اش یاد شده است. در رابطه با بی اعتباری برخی تصاویر فوق همین بس که انتقال شهدای جنگ تحمیلی از عراق به سوی ایران که تصاویر آن ده ها هزار بار و به مناسبت های مختلف از سوی رسانه های کشورمان منتشر شده به عنوان سندی بر تلفات ایران در رویارویی با داعش نشان داده شده است! در ادامه تصاویر منتشر شده توسط پایگاه داعشی قابل مشاهده است.

چ

 

 
 

ارسال نظر

آخرین اخبار