درگیری تعدادی از میهمانان جوان در یک مجلس عروسی در شهرستان تایباد مراسم جشن و سرور را با قتل یک جوان 20 ساله به عزا تبدیل کرد.

مراسم عروسی که به مراسم عزا تبدیل شد
به گزارش گلستان24، برگزاری مراسم عروسی در شهرستان تایباد که روز گذشته با درگیری تعدادی از جوانان در این مراسم همراه شد موجب قتل یک جوان ۲۰ ساله و تبدیل این مراسم به عزا شد.
 
مراسم عروسی که به مراسم عزا تبدیل شد

در این درگیری که در یکی از مجلس شادی این شهرستان اتفاق افتاد متاسفانه یک جوان به دلیل اصابت چاقو به ناحیه سینه مورد قتل قرار گرفت و سه جوان دیگر به شدت زخمی شدند که حال دو تن از مجروحان وخیم اعلام شده است.

پلیس در تعقیب قاتل و ضاربان

دادستان عمومی وانقلاب شهرستان تایباد با تایید این خبر بیان کرد: متاسفانه درگیری درمجلس عروسی یک کشته ودو نفرمجروح  داشت که نسبت به شناسایی و دستگیر ضاربان اقدامات لازم در دستور کار قرار گرفته است.

مرتضی شهباز اظهار داشت: قاتل جوانی که در این مجلس به قتل رسید و همچنین افرادی که در این نزاع دسته جمعی منجر به مجروحیت سه نفر دیگر با سلاح سرد شدند شناسایی شده و پلیس درتعقیب قاتل و ضاربان است.

 دادستان تایباد به جوانان درخصوص حمل سلاح سرد هشدارداد و گفت: متاسفانه درمجالس جوانان ونوجوانان اقدام به حمل و استفاده ازسلاح سرد می کنند که ازخانواده ها والدین انتظارمی رود فرزندان خود را کنترل کنند و دراین راستا قانون نیز بدون هیچ اغماضی با حمل کنندگان سلاح سرد برخورد می کند.

دادستان تایباد ادامه داد: در این راستا لازم است خانواده ها رعایت مسایل عرف وشرع را درمجالس عروسی داشته باشند وساعات مجالس عروسی را به حداقل برساند که تا نیمه ها شب مجالس غیر شرعی وغیر عرفی برگزارنشود.

وی ازمدیران ومسئولان تالارهای برگزاری مجالس عروسی درسطح شهرستان خواست تا  درمجالس عروسی دستورالعمل و بخشنامه ساماندهی مراسم جشن عروسی و ابلاغی ازطرف معاونت پشگیری و امور اجتماعی دادگستری خراسان رضوی را رعایت کنند و به نسبت به رعایت مسایل شرعی وعرفی دربرگزاری این مجالس توجه داشته باشند.

دادستان عمومی وانقلاب تایباد گفت: متاسفانه مجالس عروسی و کاروان های شادی تا نیمه های شب در معابر شهر موجب سلب اسایش شهروندان می شود و این اقدام از نظر قانونی و شرعی دارای اشکال است.

ضاربان شناسایی شدند

فرمانده انتظامی شهرستان تایباد هم با تقدیر ازبرخورد قاطع قضایی دادستان شهرستان دراین پرونده اظهار داشت:  با همکاری خانواده داماد قاتل وضاربان که دونفر و پسر عمو هستند شناسایی شدند وبزودی توسط پلیس دستگیر خواهند شد.

سرهنگ روحی با اشاره به سابقه فرهنگی شهرستان تایباد گفت: می طلبد که خانواده ها، علما درکنترل خشم نوجوانان و جوانان در چنین موارد و یا مجالسی اقدام کرده و برگزارکننده گان مجالس عروسی حداکثرتا ساعت ۱۱شب اجازه طولانی شدن مجالس را ندهند.

ارسال نظر

آخرین اخبار