آرمان می نویسد: پنجشنبه روز خوبی برای اصلاح‌طلبان بود و آنها پس از سالها توانستند به دور از سنگ‌اندازی‌های رقیب، دور هم جمع شوند چون رئیس‌جمهور یازدهم به آنها که جزوی از ساکنان عرصه سیاست کشور هستند وعده داده بود مشکلی برای راه‌اندازی حزب و برگزاری مراسم و کنگره نخواهند داشت

رپورتاژ روزنامه های اصلاح طلب برای حزب تازه تاسیس

به گزارش گلستان24، در حالیکه هنوز انتقاد ها به سابقه افراطی گری بعضی از اصلاح طلبان و مشارکتی های حاضر در حزب اتحادملت (مشارکت سابق) وجود دارد، کمیسیون ماده ده اجازه فعالیت را به این گروه داد و پنج شنبه گذشته اولین جلسه و تعیین دبیر کل این حزب جدید صورت گرفت.

رپورتاژ روزنامه های اصلاح طلب برای حزب تازه تاسیس

این اتفاق با رپورتاژ گسترده روزنامه های اصلاح طلب همراه شد. در حالی که روزنامه شرق به خاطر نزدیکی با صادق خرازی مواضع حزب تازه تاسیس ندا را پوشش می داد با تیتر «اتحاد اصلاح طلبانه» به استقبال خبر برگزاری اولین کنگره این حزب رفت و در گزارش خود نوشت: نخستین کنگره حزب اتحاد ملت ایران اسلامی، روز پنجشنبه در محل سالن اجلاس سران برگزار شد. کنگره‌ای که نویدبخش پایان دوران فترت اصلاح‌طلبان بود و مجالی بود برای قرارگرفتن دوباره همه بزرگان راه اصلاحات در یک قاب. قابی که در ساعات پایانی کنگره با پیوستن یک میهمان ویژه به جمع اصلاح‌طلبان، به تصاویر سال‌های نه‌چندان دور شبیه‌تر شد.

این روزنامه در باره نحوه ارتباط این حزب با احزاب اصلاح طلب از قول انصاری عضو هیئت موسس این حزب نوشت:  نحوه عضویت این حزب در شورای هماهنگی احزاب اصلاح‌طلب را همان روال معمول این شورا برای بررسی و تأیید عضویت احزاب است و حزب اتحاد نیز این روند را خواهد پیمود؛ اما تعامل حزب اتحاد با شورای مشورتی اصلاح‌طلبان و شورای راهبردی انتخابات که زیر نظر شورای مشورتی به سازماندهی امور اصلاح طلبان در انتخابات مشغول است، حکایتی دیگر خواهد داشت. چراکه تعداد زیادی از اعضای شورای مرکزی حزب اتحاد از ابتدا در جمع شورای مشورتی حاضر بوده‌‌اند و برخی از آنها نیز در شورای راهبردی انتخابات مسئولیت‌هایی به عهده دارند. ازاین‌رو آغاز به کار حزب جدید، تأثیری در ترکیب اعضای شورای مشورتی و شورای راهبردی نخواهد داشت، اما جایگاه این حزب در شوراهای مشورتی و راهبردی، با توجه به ترکیب اعضای شورای مرکزی، جایگاهی ویژه خواهد بود.

روزنامه اعتماد در گزارش خود به تشریح بخشی از جلسه اینطور می پردازد: غلامرضا انصاری، رییس هیات موسس اتحاد گفت: برگزاری کنگره حزب اتحاد ملت ایران اسلامی با سالگرد کودتای ننگین انگلیس و امریکایی ٢٨ مرداد مصادف شد. این روز یادآور خاطره یکی از سیاستمداران خوشنام و مبارز با استعمار دکتر محمد مصدق است. یاد و خاطره او را گرامی می‌داریم. در تاریخ تیرماه ١٣٩٣ درخواست تاسیس حزب را به وزارت کشور تقدیم کردیم و اقدامات قانونی و پیگیری لازم را توسط هیات موسس انجام دادیم تا در نهایت در تاریخ ٧/ ٢/ ١٣٩٤ تلاش‌های ما ثمر داد. پس از این اظهارات پیام تصویری رییس دولت اصلاحات از طریق نمایشگرهای سالن پخش شد. تمام حاضران در سالن دقایقی ایستاده به تشویق گوینده پیام تصویری پرداختند تا بار دیگر بر محوریت او در فعالیت‌های سیاسی و جایگاه ویژه‌اش در میان اصلاح‌طلبان تاکید کنند.

روزنامه آرمان این اتفاق ررا جز وعده های رییس جمهور می داند و می نویسد: پنجشنبه روز خوبی برای اصلاح‌طلبان بود و آنها پس از سالها توانستند به دور از سنگ‌اندازی‌های رقیب، دور هم جمع شوند چون رئیس‌جمهور یازدهم به آنها که جزوی از ساکنان عرصه سیاست کشور هستند وعده داده بود مشکلی برای راه‌اندازی حزب و برگزاری مراسم و کنگره نخواهند داشت. از ساعت 8 صبح به تدریج اصلاح‌طلبان مدعو و اعضای حزب اتحاد به سالن اجلاس سران وارد می‌شدند؛ سلام و علیک برخی از آنها به همراه جملاتی مانند «یادش بخیر، یاد دوران حضور دولت اصلاحات افتادم» یا اینکه می‌گفتند: «باز هم فعالیت حزبی و تلاش برای اصلاحات.»/سراج 24

ارسال نظر

آخرین اخبار