رییس جمعیت هلال احمر بندرترکمن و گمیشان از کلنگ زنی مرکز جامع تخصصی پیشگیری و کنترل سرطان شمال کشور در بندرترکمن خبر داد.

کلنگ زنی مرکز جامع تخصصی پیشگیری و کنترل سرطان شمال کشور در بندرترکمن

به گزارش گلستان24، جعفری رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان ترکمن در گفتگو با خبرنگار آوای ترکمن گفت: بعد از کسب مجوزهای لازم برای ایجاد مرکز جامع تخصصی پیشگیری و کنترل سرطان در بندرترکمن کلنگزنی این مرکز صبح فردا با حضور جمعی از مسئولین در هلال احمر شهرستان برگزار می شود.

مرکز سرطان شمال کشور در بندرترکمن

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه استان گلستان یکی از  قطب بیماریهای سرطان گوارش است ورود به این مقوله و دادن اطلاعات کافی به مردم در خصوص پیشگیری از سرطان و شیوه های بهبود تغذیه در عصرحاضر با توجه به افزایش مصرف مردم به فست وودها از ضروریات است.

جعفری خاطرنشان ساخت:سالانه 90هزار ایرانی دچار سرطان شده و جانشان را از دست می دهند لذا ورود به این مقوله یکی از مهمترین ضروریات عصر حاضر است. لذا جمعیت هلال احمر بندرترکمن این آمادگی را دارد برای ورود به کاهش بیماریهای رایج در منطقه با مربیان آموزش دیده خود و همکاری دستگاهها در رفع معظلات موجود گامهای موثری را بردارد.

رییس جمعیت هلال احمر بندرترکمن اذعان داشت: تجهیزات وسایل این مرکز با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و دویست میلیون تومان در نظر گرفته شده است .

این مقام مسئول یادآورشد:بعد از کلنگ زنی مرکز جامع تخصصی کنترل و پیشگیری سرطان ، راه اندازی و ایجاد مجتمع توریست درمانی و کتابخانه تخصصی سرطان شناسی در بندرترکمن  از دیگر طرحهای عنوان شده در استان گلستان است که مجدانه در حال رایزنی با مراجع ذیربط هستیم.

انتهای پیام/رادکانا

ارسال نظر

آخرین اخبار