استاندار گلستان:

استاندار گلستان گفت: با انجام مناقصه و اقدامات اولیه انجام شده، ساخت خط آهن گرگان ـ مشهد آبان ماه امسال از گرگان آغاز می‌شود.

ساخت خط آهن گرگان ـ مشهد آبان ماه امسال آغاز می‌شود

 به گزارش گلستان 24، حسن صادقلو در مراسم افتتاح طرح‌های عمرانی هفته دولت شهرتان گنبدکاووس اظهار داشت: براساس مصوبه سفر هیئت دولت به استان گلستان مقدمات احداث خط آهن گرگان ـ مشهد انجام شده و کلنگ‌زنی آن در آبان ماه آغاز می‌شود.

ساخت خط آهن گرگان ـ مشهد آبان ماه امسال آغاز می‌شود

وی افزود: در مرحله نخست 24 کیلومتر ریل‌گذاری انجام می‌شود و با عبور این خط‌آهن از شهرستان گنبدکاووس و روستاهای آن زمینه رشد و توسعه آن‌ها را نیز ایجاد خواهد کرد.

استاندار گلستان تصریح کرد: تصویب منطقه آزاد تجاری صنعتی اینچه برون گلستان و ارائه آن در قالب لایحه به مجلس شورای اسلامی و استقرا سکوی حفاری جهت اکتشافات گاز و میعانات گازی در منطقه صوفی‌کم، احداث کارخانه GTTP و تولید پروپیلن از گاز طبیعی با موافقت ویژه وزیر صنعت معدن و تجارت و احداث کارخانه فولاد با ظرفیت 2میلیون تن در شهرک پتروپالایش منطقه آزاد از دیگر برنامه‌های مهم دولت در استان گلستان است.

صادقلو افزود: تدوین اسناد توسعه 1404 و 1414 و آمایش سرزمین و توسعه روستا و سند جامع امنیتی استان، بهره‌برداری از پروژه های اقتصادی و عمرانی دولت در سال 92 ، 2 هزار و 131پروژه را با 549 میلیارد تومان، در سال 93 ، یک هزار و 523 پروژه با 938 میلیارد تومان و در سال 94 ، 781 پروژه را با304.5 میلیارد تومان و اشتغالزایی 7 هزار نفر در این پروژه‌ها و بهره برداری از کریدور ریلی شرق دریای خزر با اعتبار 67 میلیارد تومان از دیگر فعالیت‌ها و طرح‌های مهم دولت در 2 سال گذشته در استان گلستان است.

وی همچنین با اشاره به اقدامات دولت در این مدت اظهار کرد: کاهش هزینه‌های درمان خانوار از 37درصد به 5 درصد، تحت پوشش قرار دادن 10 میلیون نفر در بیمه سلامت، ایجاد 2هزار کارگاه صنایع‌دستی، افزایش تولید گندم کشور از 4.8 به 6.7 میلیون تن، اختصاص یک هزار و یکصد میلیارد تومان برای بیماران خاص، رشد 87 درصدی ارائه خدمات مسکن مهر از مهم‌ترین اقدامات دولت در این مدت است.

استاندار گلستان گفت: با وجود همه مشکلات پیشرو دولت توانسته به توفیقاتی دست یابد و این نشان از آن دارد که تلاش دولت به واقع خدمت‌گذاری و خدمت‌رسانی است.

صادقلو افزود: جمهوری اسلامی با 6ابر قدرت جهان پای میز مذاکره نشست و دنیا قبول کرد که دولت تدبیر و امید اهل تعامل است و همه این توفقات در سایه ارشادات بی‌دریغ مقام معظم رهبری و پشتیبانی ملت ایران، حاصل شد.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار