رییس هیات پزشکی ورزشی گلستان گفت : هفت باشگاه ورزشی استان سال گذشته به دلیل عرضه مکمل های غیرمجاز و نیروزای ممنوعه پلمپ شد.

پلمپ هفت باشگاه ورزشی عرضه کننده مکمل های غیرمجاز در گلستان

 به گزارش گلستان 24، علی اصغر آیت اللهی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: جلوگیری از شیوع مصرف مکمل های غیرمجاز از طریق باشگاه ها، یکی از برنامه های جدی این هیات ورزشی است که با بازرسی های مداوم و مستمر در این زمینه تلاش می شود.

پلمپ هفت باشگاه ورزشی عرضه کننده مکمل های غیرمجاز در گلستان
وی بیان کرد: همچنین 10 باشگاه ورزشی دیگر اخطار کتبی دریافت کردند که در صورت تکرار تخلفات ، بدو هیچ اغماض و چشم پوشی از ادامه فعالیت آنها جلوگیری خواهد شد.
رییس هیات پزشکی ورزشی گلستان افزود: 103 باشگاه دیگر استان بدون هیچ مشکلی در رشته های مختلف ورزشی فعالیت دارند.
آیت اللهی ادامه داد: استفاده از مواد نیروزای غیرمجاز بیش از همه در میان ورزشکاران حرفه ای شاغل در بخش قهرمانی عمومیت دارد که یکی از دلایل آن ناآگاهی از عوارض و خطرات ناشی از مصرف این داروها است.
وی در این خصوص از برگزاری دوره های مستمر آموزشی برای جلوگیری از مصرف این مواد در باشگاه ها و از سوی مربیان و ورزشکاران خبر داد و گفت: علاوه بر آسیب های جسمی ناشی از مصرف مواد ممنوعه، انجام دوپینگ می تواند منجر به محرومیت دائمی ورزشکاران از حضور در میادین ورزشی شود. 
آیت اللهی به تعداد ورزشکاران سازمان یافته استان نیز اشاره کرد و گفت: سال گذشته 71 هزار ورزشکار گلستانی کارت بیمه ورزشی را دریافت کردند و از سوی هیات پزشکی ورزشی استان بیش از 7 میلیارد ریال به ورزشکاران آسیب دیده خسارت و غرامت پرداخت شد. 

ارسال نظر

آخرین اخبار