آمادگی حمل و نقل جاده ای برای خدمت رسانی سفرهای تابستانی، بیش از 3100 مورد بازرسی واحدهای مختلف صنفی، درخشش دانش آموزان گلستانی در جشنواره ملی نوجوان سالم، اطفاء آتش سوزی در پارک ملی گلستان، طرح ردیابی و نشانه گذاری فرآورده های خام دامی، لحاظ شدن حقوق و مزایای کارگران پیمانکاری در قراردادهای جدید، اختصاص 10 درصد منابع صندوق کارآفرینی امید به حمایت از شرکت های دانش بنیان، بیمه خادمین مساجد گرگان و افتتاح شعبه مستقل تامین اجتماعی فاضل آباد

نگاهی به عناوین اخبار از اقصی نقاط استان گلستان

 به گزارش گلستان 24، معاون اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان گلستان از آمادگی کامل بخش حمل و نقل جاده ای استان در بهبود سطح خدمات به مسافرین در اوج سفرهای تابستانی خبر داد و گفت: دستیابی به حمل و نقل روان، اقتصادی، ایمن و پایدار مهمترین استراتژی این اداره کل است.
ایوب میرشاهی اظهار کرد: حمل و نقل جاده ای استان به عنوان مسئول کمیته خدمات مسافرتی ستاد تسهیلات سفر با برگزاری جلسات تخصصی و برنامه ریزی برای تشکیل تیم های نظارتی با همکاری سایر دستگاه های عضو کمیته خدمات مسافرتی و حضور تشکل های صنفی بخش حمل و نقل از ظرفیت موجود در استان استفاده حداکثری را جهت ارائه خدمت به مسافران در سرلوحه فعالیت های خود قرار داده است.
وی افزود: با توجه به قرار گرفتن در روزهای پایانی شهریور و اوج سفرهای تابستانی، کلیه ناوگان مسافربری تجهیز شده و با نظارت مدیران فنی شرکت ها ایمنی وسایل نقلیه به صورت مستمر قبل از حرکت چک می شود تا بدون عیب و نقص به مردم خدمت رسانی کنند.
میرشاهی سهم 90 درصدی حمل و نقل جاده ای در کل جابجایی کشور را نشان از اقتصادی بودن این بخش نسبت به سایر بخش های حمل و نقل نظیر هوایی، دریایی دانست و ایمنی و ظرفیت بالای ناوگان حمل و نقل جاده ای را مورد تأکید قرار داد.

***

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: در پنج ماه نخست امسال با به کارگیری حداکثر توان و ظرفیت سازمان در حوزه های مرتبط، تعداد سه هزار و 146 مورد بازرسی از واحدهای مختلف صنفی در سطح استان به عمل آمده است.
حسینقلی قوانلو افزود: از این تعداد بازرسی که به منظور نظارت و کنترل قیمت ها انجام شد تعداد 16 پرونده به ارزش ریالی بیش از 213 میلیون ریال تشکیل و برای سیر مراحل بعدی به تعزیرات حکومتی ارسال شد. 
وی اضافه کرد: همچنین در این مدت 208 گشت مشترک انجام شد که بیشترین کالاهای کشف شده به لحاظ ارزش ریالی شامل لوازم آرایشی و بهداشتی و لوازم خانگی است. 
وی متذکر شد: مردم استان می توانند تخلفات اقتصادی شامل گران فروشی، کم فروشی، تقلب، درج نکردن قیمت، عرضه خارج از شبکه و فروش اجباری را از طریق تلفن 124 و یا به صورت حضوری به اداره رسیدگی به شکایات مردمی سازمان اطلاع دهند.

***

دانش آموزان گلستانی در چهارمین جشنواره ملی نوجوان سالم از پنج محور فراخوان جشنواره در سه محور حائز رتبه های برتر شدند.
خدیجه کریمی، مریم احمدی دستجردی و هانیه صفری از شهرستان کلاله مقام اول در رشته روزنامه دیواری را کسب کردند.
محمدرضا هدایت پناه، آرین غلامی و دانیال چهارچناری از شهرستان گرگان مقام دوم در رشته مقاله نویسی و مهدی نفس پور از شهرستان گنبدکاووس مقام سوم در رشته مستندسازی را از آن خود کردند.
مراسم اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان دوره کشوری جشنواره نوجوان سالم 15 شهریور در تهران برگزار می شود.

***
یک فقره آتش سوزی در منطقه ما بین پل دوم و سوم جاده آسیایی، ارتفاعات 'دره بوزاغان و پایین یکه توت' رخ داد که با حضور یگان پارک ملی گلستان، آتش بانان، یگان منابع طبیعی گالیکش اطفاء شد.
برای مهار و خاموش کردن این آتش سوزی از دو دستگاه خودروی آتش نشانی سنگین، دو دستگاه خودروی آتش نشانی سبک، گالن و کوله پشتی آب پاش استفاده شد.
وسعت این آتش سوزی 4/5 هکتار و گونه های سوخته در این حریق گندمیان، بلوط، ممرز، ولیک و سیاتلو بوده و علت آتش سوزی توسط کارشناسان محیط زیست بی احتیاطی و اتراق مسافران در محل غیرتفرجی عنوان شده است.

***

مسئول کشتارگاه های دامپزشکی گلستان گفت: طرح ردیابی و نشانه گذاری فرآورده های خام دامی از ابتدای شهریور در یکی از کشتارگاه های صنعتی طیور استان به صورت آزمایشی به اجرا در آمده است و در فاز آزمایشی مشکلات احتمالی طرح مرتفع خواهد شد.
دکتر شهریار کتوک افزود: با اجرای این طرح امکان شناسایی و بازخوانی مشخصات محصول شامل تاریخ تولید، نام مرکز بسته بندی و تولیدکننده برای مصرف کننده از طریق سامانه پیامکی 30008903 فراهم می شود.
وی متذکر شد: این طرح به صورت فراگیر در تمام کشتارگاه های صنعتی طیور استان از 14 شهریور جاری اجرایی می شود.

***

رییس کمیسیون خدمات شهری، فضای سبز و زیست شهری شورای شهر گرگان از بررسی مفاد دفترچه پیمانکاری خدمات شهری برای قراردادهای جدید در هفتاد و دومین جلسه این کمیسیون خبر داد.
محمدابراهیم جرجانی با اشاره به این که کارگران طرف قرارداد با شرکت های پیمانکاری بخش خدمات شهری همواره در میزان حقوق دریافتی، نحوه پرداخت حقوق و دریافت مزایای کارگری با مشکلاتی مواجه هستند، گفت: بررسی این موضوع با حضور معاونت خدمات شهری شهرداری، نماینده سازمان تامین اجتماعی و نماینده اداره کار در دستور کار این کمیسیون قرار گرفت.
وی با بیان اینکه در این جلسه بر رعایت حق و حقوق کارگران فعال در بخش های پیمانکاری شهرداری تاکید شد، اظهار داشت: پیمانکار طرف قرارداد با شهرداری باید از لحاظ مالی این آمادگی را داشته باشد که در صورت عدم پرداخت حقوق از سوی شهرداری بتواند حقوق کارگران را پرداخت کند.
این عضو شورای شهر افزود: در تنظیم قراردادهای جدید پیمانکاران خدمات شهری باید نقاط ضعف گذشته شناسایی و مرتفع و منافع پیمانکاران و کارگران با هم لحاظ شود.
جرجانی ادامه داد: در این جلسه همچنین بر رعایت موارد قانونی پرداخت ها به کارگران و تامین وضعیت بهداشتی و اعمال اهرم های نظارتی بر روند اجرایی قراردادها نیز تاکید شد.

*** 

تفاهم نامه همکاری پارک علم و فناوری گلستان و صندوق کارآفرینی امید گلستان به منظور حمایت از شرکت های مستقر در پارک و مرکز رشد جامع پارک علم و فناوری با حضور شرکت های مستقر در پارک منعقد شد.
دکتر حسام رییس پارک علم و فناوری گلستان در نشست امضاء این تفاهم نامه ضمن ارائه گزارش از موفقیت های پارک علم و فناوری در دو سال اخیر، تامین تسهیلات مالی مورد نیاز و بموقع شرکت های دانش بنیان را یکی از موارد مهم در کمک به پایداری و پیشرفت اصولی شرکت های پارکی دانست.
وی همچنین انعقاد تفاهم نامه مشترک بین پارک و صندوق را گامی دیگر در جهت تقویت شرکت های فناور مستقر در پارک عنوان کرد.
در ادامه مهندس پهلوری مدیر استانی صندوق کارآفرینی امید گلستان نیز یکی از اهداف و رویکردهای جدید این صندوق را کمک به توسعه کسب و کار دانش بنیان بیان کرد و گفت: یکی از اولویت های این صندوق، حمایت از شرکت های فناور مستقر در پارک است.
وی از اختصاص 10 درصد از منابع صندوق به شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری گلستان خبر داد و افزود: این عدد که معادل 20 میلیارد ریال می باشد به منظور حمایت از شرکت های مستقر در پارک و مراکز رشد وابسته به پارک اختصاص یافته و یکی از اقدامات عملی این صندوق در کمک به توسعه فناوری در استان است.
در پایان مدیران شرکت ها به بیان دیدگاه های خود در زمینه تسهیل در اخذ ضمانت نامه، لزوم تامین سرمایه در گردش و ارزش گذاری بر مبنای فکر توسط صندوق پرداختند.

***
رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گرگان گفت: تاکنون بیش از300 نفر از خادمین مساجد بیمه شده اند. 
حجت الاسلام سعید غیرتمند افزود: تعداد 45 امامزاده در حوزه اوقاف شهرستان گرگان وجود دارد که با توجه به منویات مقام معظم رهبری که امامزادگان باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند فعالیت می کنند.
وی افزود: شش برنامه ویژه به صورت کلی در موضوعات مختلف تهیه شده است که در طول سال به آنان پرداخته می شود.
وی اظهار کرد: اداره اوقاف گرگان توانست در ویژه برنامه ضیافت الهی بیش از 50 هزار نفر را اطعام دهی کند.
وی با بیان این که 400 برنامه مناسبتی به صورت ملی و مذهبی برای اداره اوقاف گرگان تدارک دیده شده است، تصریح کرد: در برگزاری طرح حافظان قرآن کریم موفق به جذب 2 هزار حافظ قرآن کریم شده ایم که در همین راستا تعداد 45 مربی فعالیت می کنند.

***

به مناسبت هفته دولت شعبه مستقل تامین اجتماعی شهر فاضل آباد طی مراسمی با حضور مسئولان افتتاح شد.
فاضل آباد از توابع شهرستان علی آباد حدود پنج هزار بیمه شده دارد.
نماینده علی آباد در مجلس شورای اسلامی در این مراسم گفت: با پیگیری های انجام شده، با احداث کلینیک تخصصی تامین اجتماعی در این شهرستان موافقت شده و امید است که با پیگیری فرماندار برای اختصاص زمین مقدمات آغاز این پروژه فراهم شود.

***

به منظور تشریح اهداف شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی در برنامه ششم توسعه و تغییر نظام جایگاه داری از سنتی کارمزدی به حق العمل کاری، جلسه ای باحضور صاحبان مجاری عرضه فرآورده های نفتی غرب و شرق استان برگزار شد.
ابوالفضل روح الهی معاون بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه گلستان اظهار داشت: با تغییر نظام جایگاه داری ضمن حضور شرکت های صاحب نام در زنجیره توزیع فرآورده نفتی بر اساس زیربنای قاعده عرضه و تقاضا شاهد ارایه خدمات مطلوبتر به آحاد مردم خواهیم بود.
سلیمانی رییس سامانه هوشمند سوخت منطقه گلستان نیز در خصوص مسوولیت خطیر سوخت رسانی و نقش و وظایف صاحبان مجاری عرضه بر اساس دستورالعمل های موجود نکاتی را بیان کرد.

***
جلسه نقد و بررسی کتاب پیرزن و دزدها اثر استاد جعفر ابراهیمی (شاهد) در سالن اجتماعات کتابخانه میرفندرسکی گرگان با حضور نویسنده اثر و فعالین فرهنگی و منتقدین برگزار شد.
حضور جعفر ابراهیمی متخلص به شاهد در استان گلستان که با سرودن شعر خوشا به حالت ای روستایی ... سال هاست که در دل ما جا باز کرده، برای اهل فرهنگ و مجموعه کتابخانه ها و کتابخوانان اتفاقی خجسته بود.
نویسنده کتاب پیرزن و دزدها سپس با رضا قوانلو سرپرست اداره کل کتابخانه های استان دیدار کرد.

***

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان علی آباد کتول گفت: 11 امام زاده در حوزه استحفاظی علی آباد کتول و فاضل آباد وجود دارد که فقط امام زاده دوقبران است که از نظر ساختمانی دارای مشکل است.
حجت الاسلام امین قرایی افزود: امیدواریم با همت مردم خیر این شهرستان مشکل این امامزاده را حل کنیم.
وی اضافه کرد: در میان امام زاده های شهرستان علی آباد مثل امام زاده ماهیان هم وجود دارد که امکانات مناسبی ندارند اما از نظر سر پناه دچار مشکل نیستند.
وی گفت: باید محیطی فراهم شود که مردم در جوار امام زاده ها احساس راحتی کنند و اولین و آخرین مکانی که در هر منطقه مراجعه می کنند، امامزاده ها باشد. 
وی همچنین گفت: در سطح شهرستان علی آباد 260 موقوفه وجود دارد که شامل مساجد و حسینیه ها هم می شود.
وی افزود: از بین این تعداد موقوفه، 60 موقوفه منفعتی است که اکثر نیاتشان، نیات عزاداری سیدالشهدا و حضرات معصومین است.
وی با تاکید بر انجام سنت حسنه وقف گفت: جا دارد در سطح شهرستان علی آباد وقف در زمینه های دیگر قرآنی، کمک به ایتام، کمک جهیزیه، کمک های دارویی به نیازمندان و مستضعفان و ترویج دانش برای کسانی که از نظر مالی دچار مشکل هستند انجام گیرد.

***

ماموران محیط زیست شهرستان علی آباد در ماموریت گشت و کنترل در منطقه شن چال - پایین تر از نیروگاه برق (روبروی جاده زرین گل) یک شکارچی متخلف را که یک قبضه سلاح شکاری گلوله زنی قاچاق به همراه داشت را دستگیر و سلاح وی را ضبط کردند. 
متخلف به همراه صورتجلسه تحویل مقامات قضایی شهرستان شد.

***

اعضای تیم کوهنوردی ستاد وزارت کشور و استانداری ها به قله دماوند صعود کردند و با عنوان 'یادمان شهدای دولت و وزارت کشور' بر فراز قله 5671 متری دماوند ایستادند.
تیم های کوهنوردی شرکت کننده در این صعود کارکنان وزارت کشور، استان های گلستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اصفهان، ایلام، البرز، تهران، چهارمحال بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، سمنان، فارس، قزوین، قم، کردستان، کرمان، لرستان، مرکزی و همدان بودند.
تیم اعزامی از استانداری گلستان متشکل از محمد آبرین از فرمانداری ترکمن و سیداحمد حسینی از فرمانداری گمیشان بوده است که موفق به صعود به قله شدند.

ارسال نظر

آخرین اخبار