برپایی آتلیه هنری صنایع دستی در گرگان، نمایشگاه آثار کاریکاتور در حوزه هنری، طرح های سرمایه گذاری و گردشگری کردکوی، افتتاح و کلنگ زنی سه پروژه میراث فرهنگی، ارائه روزانه ده میلیارد ریال تعهدات بیمه ای در تامین اجتماعی، برنامه های هفته دولت فرهنگ و ارشاد، برگزاری 30 گفتمان دینی، کسب عناوین برتر رشته های اذان و احکام دانش آموزان استثنایی

اخبار گوناگون از اقصی نقاط استان گلستان

به گزارش گلستان24، نمایشگاهی از آثار صنایع دستی هنرمندان شهرستان گرگان، در آتلیه خانه صنایع دستی اداره میراث فرهنگی شهرستان گرگان برپا شده است. 

اخبار گوناگون از اقصی نقاط استان گلستان
یاسر قندهاری مدیر میراث فرهنگی شهرستان گرگان گفت: صنایع دستی یکی از امتیازات اصیل ایرانی است که توجه و پرداختن به آن می تواند راه گشای بسیاری از مسائل جوانان باشد. 
وی ادامه داد: در این عصر با توجه به ازدیاد تفریحات نامناسب و سرگرمی های مجازی، در راستای پرکردن اوقات فراغت جوانان، صنایع دستی می تواند یکی از سرگرمی ها و دلمشغولی های سالم و جذاب برای آن ها باشد. 
این نمایشگاه در هر ماه در سه دوره ده روزه توسط یک هنرمند اداره می شود. 
علاقه مندان می توانند همه روزه صبح ها از ساعت 8 الی 14 و عصرها از ساعت 30/14 الی 30/20 از این آتلیه هنری صنایع دستی بازدید نمایند. 

*** 
از سوی واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری استان گلستان نمایشگاهی از آثار کاریکاتور هنرمندان سراسر دنیا از 27 مرداد به مدت 15 روز در نگارخانه سوره این مرکز برپا شده است. 
این نمایشگاه شامل کاریکاتورهایی است که با موضوع جنایات رژیم غاصب صهیونیستی توسط هنرمندان کشورهای مختلف دنیا خلق شده و در آن از تکنیک های متنوعی چون قلم فلزی، آبرنگ، گواش، اکلریلیک و دیجیتال استفاده شده است. 
نمایشگاه کاریکاتور همه روزه به جز ایام تعطیل از ساعت 8 صبح الی 19 عصر برای بازدید علاقه مندان دایر است. 

*** 
روند اجرایی شدن پروژه ها و طرح های سرمایه گذاری گردشگری کردکوی مورد بازدید مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان و فرماندار قرار گرفت. 
در این بازدید مسئولین از پروژه های سرمایه گذاری در حال ساخت، آب بندان کردکوی و هتل آپارتمان در حال ساخت در منطقه نمونه گردشگری درازنو و همچنین برج تاریخی رادکان و امام زاده هزارمنزل در ارتفاعات درازنو دیدن کرده و در جریان روند اجرایی شدن و ساماندهی این پروژه ها قرار گرفتند. 
مدیرکل میراث فرهنگی گلستان گفت: تعداد تاسیسات گردشگری فعال در کردکوی پنج واحد است که با اجرایی شدن این چهار طرح سرمایه گذاری در حال ساخت، تعداد تاسیسات گردشگری این شهرستان به 9 واحد خواهد رسید. 
ابراهیم کریمی به سرمایه گذاری 200 میلیارد ریالی پروژه های در حال ساخت اشاره کرد و افزود: حدود 110 میلیارد ریال تسهیلات نیز برای این پروژه ها در نظر گرفته شده و با اجرای این پروژه ها برای 79 نفر اشتغالزایی خواهد شد. 

*** 
مدیرکل میراث فرهنگی گلستان از افتتاح و کلنگ زنی سه پروژه در هفته دولت خبر داد و گفت: سفره خانه سنتی در نودیجه گرگان و چایخانه سنتی در روستای زیارت گرگان از پروژه هایی است که افتتاح می شود. 
ابراهیم کریمی اعتبار هزینه شده در این دو پروژه را 10 میلیارد ریال ذکر کرد. 
وی همچنین به کلنگ زنی موزه بزرگ باستان شناسی گلستان در شهرستان گنبدکاووس در هفته دولت اشاره کرد که با اعتبار پیش بینی شده بالغ بر 62 میلیارد ریال اجرای آن عملیاتی خواهد شد. 

*** 
اداره کل تامین اجتماعی گلستان در چهار ماه سپری شده از سال جاری به منظور ارائه تعهدات بلندمدت خود در قالب انواع مستمری ها بالغ بر 112 میلیارد تومان شامل مستمری بازنشستگی و مستمری های از کارافتادگی و بازماندگان پرداخت کرده است. 
این اداره کل با 12 شعبه اجرایی، 6 شعبه اقماری و 3 کارگزاری رسمی تا پایان تیر ماه سال جاری عهده دار ارائه تعهدات و خدمات به 242 هزار و 424 بیمه شده اصلی و 30 هزار و 560 نفر مستمری بگیر است. 
تامین اجتماعی استان گلستان بیش از 46 هزار و 916 کارگاه را در سطح استان تحت پوشش داشته و 162 هزار و 228 بیمه شده اجباری در این واحدها از تعهدات بیمه ای برخوردار هستند. 
همچنین 15 هزار و 37 بیمه شده مشاغل آزاد، 13 هزار و 245 بافنده، 20 هزار و 354 راننده، پنج هزار و 908 بیمه شده اختیاری، 13 هزار و 78 نفر کارگران ساختمانی، بزرگترین گروه های بیمه ای مشمول تامین اجتماعی در استان را تشکیل می دهند. 
صدور و تجدید افزون بر 128 هزار و 610 جلد دفترچه درمانی و برقراری یک هزار و 64 مورد بیمه بیکاری در چهار ماهه امسال از دیگر خدمات ارائه شده تامین اجتماعی استان به بیمه شدگان و مستمری بگیران بوده است. 
اکنون 17 هزار و 900 بازنشسته، 2 هزار و 507 از کارافتاده و 21 هزار و 246 بازمانده در زمره مستمری بگیران گلستان همه ماهه مستمری دریافت و از خدمات تامین اجتماعی استان بهره می برند. 

*** 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از افتتاح سالن چندمنظوره پژوهش فرهنگ و هنر و نیز آموزشگاه آزاد هنری موسیقی در شهرستان گرگان به مناسبت هفته دولت خبر داد و گفت: نمایشگاه گروهی هنرمندان عکاسی استان در این شهرستان افتتاح می شود. 
حجت الاسلام علی اصغر فضیلت افزود: برپایی نمایشگاه و ورک شاپ هنرهای تجسمی، نمایشگاه کتاب در بندرگز و نمایشگاه عکس دفاع مقدس در بندرترکمن از دیگر برنامه های اداره ارشاد در هفته دولت است. 
وی برگزاری مسابقه خوشنویسی و نمایشگاه عکس، پوستر و هنرهای تجسمی را جزء برنامه های شهرستان علی آباد اعلام کرد و افزود: برپایی نمایشگاه عکس کردکوی و نمایشگاه کتاب کلاله و کارگاه خوشنویسی و نمایشگاه آثار هنرهای تجسمی و مسابقه ادبی از برنامه های اداره ارشاد شهرستان رامیان و برگزاری نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی در شهرستان آزادشهر را از جمله برنامه های این اداره کل در هفته دولت عنوان کرد. 

*** 
مسئول امور بانوان تبلیغات اسلامی گلستان از برگزاری 30 گفتمان دینی به مناسبت ده کرامت در سطح استان خبر داد. 
طاهره صفریان با بیان این که حضرت فاطمه معصومه (س) بهترین الگو برای دختران جامعه امروز ما هستند افزود: با توجه به این که جامعه نیاز به یک الگو دارد پیروی از آن حضرت باعث خواهد شد تا انسان در دنیا و آخرت نجات یابد. 
وی با اشاره به مهمترین برنامه های این ایام افزود: جشن میلاد حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) در طول این دهه از مهمترین برنامه های ما محسوب می شود. 
وی اضافه کرد: گفتمان های دینی در استان جهت تبیین فرهنگ و شناخت حضرت امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) و دهه کرامت برگزار خواهد شد. 

*** 
دانش آموزان استثنایی در رشته های اذان و احکام عناوین برتر کشور را کسب کردند. 
در یازدهمین دوره مسابقات کشوری قرآن، نماز و عترت دانش آموزان علی اکبر حاجیلری و ابراهیم آزادی فر در رشته های اذان و احکام رتبه های دوم کشور را به دست آوردند. 
یازدهمین دوره مسابقات کشوری قرآن، نماز و عترت دانش آموزان استثنایی در قزوین برگزار شد. 

*** 
به مناسبت چهلمین روز شهادت سومین شهید مدافع حرم استان گلستان سرهنگ پاسدار قاسم غریب مراسمی پنج شنبه 29 مرداد ماه ساعت 20 در گرگان روستای سیدمیران مسجد امام حسین (ع) برگزار می شود. 
شهید قاسم غریب جانشین گردان تکاور تیپ مردم پایه سپاه نینوای استان گلستان بود که در ارتفاعات تلمور سوریه به شهادت رسید. 

*** 
سی و یکمین یادواره شهدای روستای شاهکوه سفلی از توابع شهرستان گرگان پنجشنبه 29 مرداد ماه برگزار خواهد شد. 
به منظور تجدید میثاق با آرمان های شهدا و امام شهیدان، سی و یکمین یادواره کبوترهای خونین بال روستای شاهکوه سفلی از توابع شهرستان گرگان، پنجشنبه 29 مرداد ماه همزمان با نماز ظهر و عصر با حضور اقشار مختلف مردم در مسجد جامع این روستا برگزار می گردد. 
سخنران این مراسم دکتر حسن صادقلو استاندار گلستان و مداحی این مراسم معنوی، کربلایی محمد برزگرنژاد خواهند بود. 
روستای شاهکوه سفلی چهل شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است. 

*** 
به مناسبت آغاز دهه کرامت و میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) و حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا (ع) مراسم جشنی با عنوان 'زیر سایه خورشید' همراه با غبارروبی و عطرافشانی در جوار شهید خوشنام دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برگزار می شود. 
این مراسم معنوی با حضور میهمانان و حاملان پرچم حضرت علی بن موسی الرضا (ع) پنجشنبه 29 مرداد ماه ساعت 8:00 لغایت 8:45 صبح برگزار می شود. 

*** 
مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان در مراسم شبی با شهدا در پایگاه امداد و نجات بین شهری 'قرق' گفت: حضور شهدا در این مکان و آکنده شدن عطر گل محمدی در این پایگاه باید مأمنی معنوی و سرشار از معارف عمیقی باشد که مطمئنا در رسیدن به اهداف و مأموریت های ذاتی در جمعیت هلال احمر، برایمان راهگشا خواهد بود. 
مجتبی اکبری ضمن اشاره به تأثیرات فرهنگ ناب شهادت در جوانان خاطرنشان کرد: اگر جوانان دیروز با بهره مندی از مکتب سرخ سیدالشهدا اینچنین افلاکی شدند و مایه سعادت میهن اسلامی، جوانان امروز هم با الگوپذیری از سیره شهدا می باید مسیر بالندگی و عزت ایران را عهده دار باشند. 
وی افزود: در هشت سال جنگ تحمیلی، تمام ابرقدرت ها با دست پر به مبارزه با ایران پرداختند، اما جوانانی همچون این دو پرستوی گمنام و دریادل با دستانی بسته از کیان این مرز و بوم دفاع کردند. 
اکبری تصریح کرد: اگر امروز در ایران اسلامی عزت، صلابت و غیرت دینی و ملی نصیب همگان گشته تمامی آن را مدیون شهدای والامقام و خوشنام هستیم. 
این مراسم به همت جمعیت هلال احمر شهرستان گرگان و با حضور اعضا و امدادگران و نجاتگران شهرستان های گرگان و علی آباد برگزار شد. 

*** 
فرمانده انتظامی شهرستان گرگان از دستگیری سارق حرفه ای قطعات و محتویات داخل خودرو توسط ماموران آگاهی خبر داد. 
سرهنگ شعبان غربا گفت: با دریافت شکوائیه ای مبنی بر سرقت به عنف یک دستگاه تلفن همراه، موضوع با تشکیل تیم ویژه در دستور کار ماموران پایگاه آگاهی قرار گرفت. 
وی افزود: با کنترل و ردیابی تلفن همراه سرقت شده سرانجام با هماهنگی دستگاه قضایی، ماموران سارق را در مخفیگاهش دستگیر کردند. 
وی اضافه کرد: این سارق 30 ساله در مقابل مستندات پلیس راهی جز اعتراف به سرقت به عنف موبایل نداشت و در تحقیقات تکمیلی به 23 فقره سرقت قطعات و محتویات داخل خودرو اعتراف کرد. 
وی ادامه داد: پس از بازسازی تمام صحنه های سرقت، متهم برای سیر مراحل قانونی، تحویل مراجع قضایی شد. 

ارسال نظر

آخرین اخبار