با نزدیک شدن به آغاز بازگشایی مدارس، والدین در تکاپوی خرید لوازم التحریر برای فرزندان دانش آموزشان هستند اما مهم اینست که با چه نوع لوازم التحریری به استقبال مهر می روند.

گمنامی لوازم التحریر اسلامی در رامیان+تصاویر

 به گزارش گلستان 24، چند سالی است که صحبت از لوازم التحریرهای ایرانی اسلامی به گوش میرسد ولی وقتی وارد لوازم التحریرفروشی ها میشوی همه نوع لوازم التحریر وجود دارد جز ایرانی اسلامی!

با نزدیک شدن به آغاز بازگشایی مدارس، والدین در تکاپوی خری لوازم التحریر برای فرزندان دانش آموزشان هستند و دانش آموزان نیز خوشحالی شروع یک سال تحصیلی جدید با لوازم جدید را دارند اما باید دید که با چه نوع لوازمی به استقبال مهر می روند و بازار داغ خرید لوازم التحریر این روزا با چه نوع فرهنگی از مهمامان خود پذیرایی میکند.

در همین راستا، لوازم التحریر ایرانی اسلامی بهانه ای شد تا با مراجعه به چند کتابفروشی در رامیان وضعیت فرهنگی لوازم التحریر را جویا شویم.

ناآشنایی خانواده ها با لوازم التحریرهای ایرانی

«کوهستانی» یکی از صاحبان لوازم التحریر فروشی در رامیان در گفتگو با خبرنگار ما وضعیت فرهنگی لوازم امسال را نسبت به سال گذشته بهتر ارزیابی کرد و گفت: امسال عکس های غربی کمتر در کیف ها و لوازم التحریر مشاهده می شود.

tahrir1

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص اینکه آیا دسترسی به لوازم التحریر ایرانی اسلامی راحت شده است و در بازار وجود دارد؟ میگوید: وقتی برای خرید به کلی فروشها مراجعه می کنیم اثری از لوازم ایرانی اسلامی مشاهده نمی شود و اگر هم باشد شرایط خریدش سخت است، یعنی باید جنس زیاد را بدون هیچ تخفیفی خریداری کرد که برای ما مناسب نیست.

کوهستانی ادامه میدهد: خیلی کم پیش می آید که  مراجعه کننده درخواست عکس های ایرانی داشته باشیم ولی بسیاری از خانواده ها هم با عکس های غربی بر روی لوازم التحریرها موافق نیستند.

گمنامی لوازم التحریر ایرانی در کلی فروشی ها

«رجبلو» لوازم التحریرفروش دیگر می گوید: تبلیغات اینگونه لوازم فقط در تلویزیون است چون از کلی فروشی هایی که خرید می کنیم و میلیاردها سرمایه دارند اصلا لوازم التحریر ایرانی مشاهده نمی شود.

tahrir4

وی ادامه میدهد: مشتری برای وسایل ایرانی ضعیف است و به دنبال جنس های فانتزی و عروسکی هستند.

این لوازم التحریر فروش رامیانی با گلایه از هفته بازار در این شهر گفت: بعد از حدود سه ماه تعطیلی مدارس و کسادی بازارف امید به بازگشایی مدارس و ماه مهر داریم که با وجود هفته بازار و حراج لوازم التحریر وضعیت بازار را خراب می کند.

وی ادامه میدهد: مردم نباید به لوازم التحریرهای هفته بازار اعتماد کنند.

براساس این گزارش، البته لوازم التحریرهایی با درج تصاویر و نمادهای غربی نسبت به سالهای گذشته بسیار کمتر شده است ولی با توجه به تاکیدات فراوانی که توسط مسئولین در خصوص لوازم التحریر اسلامی از سالهای گذشته بوده است و باید اینگونه لوازم بیشتر مشاهده شود ولی هنوز هم جوابگوی نیاز قشر دانش آموز و کودکان نمی باشد. باید والدین در محیط خانواده، معلمین در مدرسه کودک را با شخصیت های ایرانی آشنا کنند و این فرهنگ را جایگزین کنند.

tahrir5

مسئولین مربوطه نباید فقط در حد حرف و تبلیغات پیش بروند بلکه در جذابیت بیشتر در طراحی، دسترسی آسان در همه مکانهای لوازم التحریرفروشی و قیمت مناسب تدابیر لازم را بیندیشند.

سال گذشته نیز در گزارشی که در اینخصوص پرداخته بودیم صاحبان لوازم التحریر فروش از عدم وجود لوازم ایرانی اسلامی در مکانهایی که از آنجا خرید می کنند گلایه داشتند و همین انتقاد وگلایه امسال نیز در صحبتهای آنان مشاهده می شود.

با گذشت چند سال از مطرح شدن توزیع لوازم التحریر با مظاهر اسلامی باز هم مشکل توزیع و تهیه اینگونه اقلام وجود دارد....

 

انتهای پیام/گل رامیان

ارسال نظر

آخرین اخبار