سرپرست گروه پیش بینی و صدور پیش آگاهی های جوی هواشناسی گلستان از تداوم وضعیت جوی کنونی و گرمای هوا در این استان تا پایان هفته جاری خبر داد و گفت: در این مدت دما تا 38 درجه سانتیگراد افزایش می یابد.

هوای گرم تا پایان هفته، مهمان گلستانی ها

 به گزارش گلستان 24، محمدرضا رحمن نیا روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: براساس تحلیل نقشه های پیش یابی و تصاویر ماهواره ای، در این مدت هوای گرم مهمان شهرهای مختلف این استان است.
وی با یادآوری افزایش دمای هوا طی روزهای آینده دربرخی شهرهای گلستان تا حداکثر 38 درجه سانتیگراد افزود: دمای شهر گرگان مرکز استان در این مدت بین 21 تا 37 درجه سانتیگراد در نوسان خواهد بود.

هوا گلستان
رحمن نیا اضافه کرد: طی 24 ساعت گذشته اینچه برون با 38 درجه گرمترین و رامیان با 21 درجه خنک ترین شهر استان گلستان بود.
استقرار هوای گرم از ابتدای هفته جاری و تداوم آن تا پایان هفته در گلستان درحالی پیش بینی شده که هفته گذشته در پی کاهش دما و آغاز بارش باران و بدلیل رگبارهای نقطه ای در برخی نقاط روستایی استان سیل جاری شد.
براساس اعلام مدیرکل بحران استانداری گلستان این بارش ها حدود 20 میلیارد ریال به زیرساخت های استان خسارت وارد کرد.
گلستان افزون بر یک میلیون و 850 هزار نفر جمعیت دارد ،در این استان بدلیل شرایط جغرافیایی و نوع خاک آن غالب بارش ها بصورت رگباری و نقطه ای است و همین امر سبب جاری شدن سیلاب، آبگرفتگی معابر و خسارات ناشی از آن می شود.
در حالی گلستان از استان های حادثه خیز کشور بویژه در بخش سیل، زلزله و رانش زمین است و بارش های رگباری در برخی مواقع میلیاردها ریال به زیر ساخت های آن خسارت وارد می کند ،که این استان در سالهای اخیر با معضل جدیدی به نام خشکسالی و کم آبی نیز مواجه شده است. 
پیش از این حسن صادقلو استاندار گلستان گفته بود که طی 20 سال گذشته دراین استان 110 فقره سیل جاری شده که یک مورد آن در خردادماه امسال افزون بر 185 میلیارد تومان خسارت ببار آورده است.
استاندار گلستان می گوید اما هم اینک برای جبران مشکل کم آبی دراین استان راهی جز احداث سد و آب بندان های متعدد برای مهار بارش های نقطه ای و جلوگیری از جاری شدن سیلاب های مخرب و خسارات ناشی از آن نیست.

ارسال نظر

آخرین اخبار