سخنان آیت اله نورمفیدی در دیدار با اعضای ستاد جهیزیه استان، برگزاری جلسه شورای هماهنگی بانک ها، بازدید از طرح های آبی و خاکی، بهسازی سرچشمه آب روستای سیاه رودبار علی آباد، افتتاح فرستنده های دیجیتال صدا و سیما در روستای بالاچلی، برقراری پروازهای کاسپین از فرودگاه گرگان، برگزاری جشن عاطفه ها، کارگاه آموزشی شناخت بیماری تب کریمه کنگو

نگاهی به اخبار گوناگون استان گلستان

 به گزارش گلستان 24، نماینده ولی فقیه در استان گلستان گفت: وقتی کار خیری انجام می شود باید رضای الهی مد نظر باشد و بگوییم چون حق تعالی خوشش می آید این کار را انجام می دهم.
آیت اله سیدکاظم نورمفیدی در دیدار با ستاد جهیزیه ازدواج آسان گفت: حضرت امام رضا (ع) فرموده اند بهترین افراد در آخرت کسانی هستند که وقتی کار خیر انجام می دهند از صمیم قلب خوشحال می شوند و وقتی حق تعالی چیزی به آن ها می دهند شکر او را به جا می آورند زیرا می فهمند که نعمتی از سوی پروردگار است و باید شکر آن را به جا آورند.
امام جمعه گرگان با بیان این که تشکر کردن مراتب دارد اظهار کرد: تشکر قلبی یعنی نعمت را از پروردگار بداند، تشکر زبانی یعنی با بیان خود تشکر کند و شکر عملی یعنی در راه بندگان هم خدمت کند که این از مراتب شکر نعمت است.
آیت اله نورمفیدی با بیان این که محبوبترین انسان ها در نزد پروردگار کسی است که به مردم کمک کند افزود: این افراد اگر گرفتاری هم برایشان پیش آید زمین و زمان را به فحش نمی گیرند و تحمل می کنند، حتی اگر عصبانی هم شوند مراقب رفتار خود هستند.
امام جمعه گرگان خوشحال کردن بندگان پروردگار را عاملی برای خوشنودی او دانست و گفت: انسان های محبوب الهی از خوشحالی بندگان هم خوشحال می شوند اما بروز آن هم مهم است زیرا خوشحالی باید الهی باشد در غیر این صورت ضدارزش است.
آیت الله نورمفیدی تصریح کرد: ایامی که در طول سال به نام معصومین است برای نزدیک شدن، الگو گرفتن و توجه به اهل بیت است نه صرف جشن گرفتن یا عزاداری کردن خشک و بی روح.

***

جلسه شورای هماهنگی بانک های استان گلستان با محوریت موضوعات منابع و مصارف، مطالبات معوق، رفع موانع تولید و ارتقاء شاخص‏های بهروه وری در مرکز خدمات سرمایه گذاری استان برگزار شد.
در این جلسه ابتدا جمال لیوانی دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های استان گزارشی از عملکرد منابع، مصارف و مطالبات معوق بانک‏های عضو کمیسیون را ارائه کرد.
در ادامه داود طبرسا مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گلستان با تأکید بر نقش دستگاه های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی در حوزه های مختلف مالیاتی، بانکی، بیمه، خزانه‏داری، سرمایه‏گذاری، گمرکی و بورس، بهره‏مندی از آمار و اطلاعات یکپارچه و سازگار برای تحلیل شرایط موجود و ترسیم وضعیت مطلوب را از جمله نیازهای ضروری و اساسی سیاستگذاران و تصمیم گیران برشمرد و خواستار ارائه آمار و اطلاعات بهنگام واحدهای تابعه استانی به اداره کل امور اقتصادی و دارایی شد.
در جلسه شورای هماهنگی بانک های گلستان سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‏ای استانداری، نماینده شهرستان های کردکوی، بندرگز، بندرترکمن و گمیشان در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان، مدیرکل بازرسی استان، رییس سازمان صنعت معدن و تجارت استان و مدیران بانک‏های دولتی و خصوصی گلستان حضور داشتند.

***

علیزاده مدیرکل دفتر نظام های بهره برداری سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران به همراه مدیر تعاون روستایی گلستان و مسئول نظام بهره برداری تعاون روستایی استان از برخی پروژه های زیربنایی و آب و خاکی و پروژه شبکه آبیاری و زهکشی شرکت تعاونی تولید روستایی گمیشان کشت و شرکت های تعاونی تولید سبزدشت قلعه ها و پرتو بناور بازدید کردند.
در این بازدید مدیرعامل شرکت تعاونی تولید گمیشان کشت، به بیان مشکلات در شبکه آبیاری و زهکشی، آببندان 50 هکتاری و ایستگاه های پمپاژ، عدم توانایی کشاورزان در بازپرداخت اقساط بانکی و بی رغبتی آنان به ادامه فعالیت به دلیل خشکسالی سال های اخیر، پرداخت.
در ادامه تیم بازدیدکننده از عرصه و شبکه آبیاری و زهکشی شرکت تعاونی تولید ایثارگران 'تنگلی' در مرز اینچه برون دیدن کرده و مدیرعامل و رییس هیأت مدیره گزارشی از فعالیت و مسائل و مشکلات تعاونی تولید را بیان کردند.
علیزاده در این بازدید ضمن اطلاع از آخرین وضعیت شرکت، رهنمودهایی را برای بهبود وضعیت تعاونی ارایه و آمادگی دفتر را برای کمک و حل مشکلات شرکت اعلام کرد.

***

احمد تجری مفرد فرماندار علی آباد از اجرای بهسازی سرچشمه آب سیاه رودبار از روستاهای کوهستانی این شهرستان دیدن کرد.
سبزه مدیر آب و فاضلاب روستایی در این بازدید گفت: با بهسازی چشمه این روستا در دهنه زرین گل آب شرب 120 خانوار ساکن تأمین شد. 
وی افزود: با توجه به خشکسالی های اخیر و کاهش سطح ایستایی آب چاه ها و چشمه ها در منطقه، این شرکت با توجه به راه جنگلی، اقدام به بهسازی سرچشمه و هدایت آن ها به خط انتقال آب روستا کرده است.
بهسازی به متراژ 2370 متر با اعتباری بالغ بر 870 میلیون ریال انجام شد. 

***

آیین بهره برداری از 4 ایستگاه فرستنده دیجیتال روستاهای کوهستانی علی آباد کتول در روستای چلی سفلی برگزار شد. 
فرماندار علی آباد در این مراسم گفت: از محل اعتبارات سیل که 65 میلیارد ریال اعلام شده است امسال در دهنه محمدآباد روستای بدون آسفالت نخواهیم داشت. 
احمد تجری مفرد خاطرنشان کرد: آسفالت روستاهای چلی، وسیع سر، طاویر و سیاه مرزکوه نیز در دستور کار قرار گرفته است که تا پایان سال محقق خواهد شد. 
وی در ادامه گفت: 20 روستا در این شهرستان از سامانه دیجیتالی برخوردار نبودند که با این اقدام این روستاها از این سامانه بهره مند شدند. 
مدیرکل صدا و سیمای مرکز گلستان نیز گفت: بیش از 93 درصد جمعیت استان تحت پوشش شبکه های دیجیتال صدا و سیما قرار دارند که امیدواریم با همت مسئولین شاهد پوشش صد درصدی باشیم. 
بهرام عبدالحسینی افزود: بر اساس نظر سنجی ها پوشش شبکه های دیجیتال نقش بسیار مهمی در کاهش استفاده از ماهواره دارد و هنگامی که 20 شبکه دیجیتال را در هر منطقه ای راه اندازی می کنیم استفاده از ماهواره به شدت کم می شود. 

***

پروازهای هواپیمایی کاسپین در مسیر تهران - گرگان و برعکس برقرار شد.
مدیرکل فرودگاه های استان گلستان گفت: با پیگیری های به عمل آمده پروازهای هواپیمایی کاسپین در روزهای جمعه و شنبه هر هفته در مسیر تهران - گرگان و برعکس برقرار شد.
تیمور امیری افزود: این پروازها با هواپیمای مدرن بویینگ ام دی 82 که دارای ظرفیت پذیرش 160 مسافر را دارد برقرار شده تا به تقاضاهای موجود از طرف مردم جهت افزایش پروازها در این مسیر پاسخ دهد.
این پروازها روزهای جمعه صبح و شنبه عصر از فرودگاه گرگان انجام می شود.

***

جلسه ستاد برگزاری جشن عاطفه ها با حضور ادارات کل ورزش و جوانان، آموزش و پرورش، سازمان دانش آموزی، بسیج و دیگر اعضای ستاد در کمیته امداد گلستان برگزار شد. 
در این جلسه قائم مقام کمیته امداد امام (ره) گلستان با اشاره به اهداف برگزاری جشن عاطفه ها اظهار داشت: در آستانه بازگشایی مدارس و با سرلوحه قرار دادن منویات مقام معظم رهبری جشن عاطفه ها در راستای مددرسانی و تکریم به دانش آموزان نیازمند با حضور مردم خیر و نیکوکار در استان گلستان همزمان با سراسر کشور برگزار خواهد شد. 
اسماعیل بشارتلو تصریح کرد: این جشن در سال جاری با رویکرد فرهنگ سازی و تقویت روح انفاق و نیکوکاری در بین جوانان و نوجوانان برگزار می شود.
قائم مقام کمیته امداد امام (ره) گلستان بیان داشت: جشن عاطفه ها در سال جاری با همکاری صدا و سیما، بسیج، آموزش و پرورش با محوریت دانش آموزان و مساعدت انجمن اولیاء و مربیان توسط کمیته امداد با استفاده از تجربه 20 سال برگزاری جشن عاطفه در سطح استان برگزار خواهد شد. 
وی با تاکید بر این که شعار جشن عاطفه ها در سال جاری در انتظار همدلی می باشد بیان داشت: این جشن در 26 و 27 شهریور ماه در پایگاه های سطح استان و 8 مهر ماه نیز در سطح مدارس استان برگزار می شود. 

***

کارگاه آموزشی شناخت بیماری تب کریمه کنگو برای قصابان شهرستان گرگان برگزار شد. 
این کارگاه برای قصابان و سلاخان شهرستان گرگان برگزار شده و شناخت بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو علائم بیماری و راه های شناخت و پیشگیری از بروز بیماری خصوصا در قصابی ها و کشتارگاه دام برای حاضرین ارائه شد.
دکتر محمدحسین مسلمی رییس اداره دامپزشکی شهرستان گرگان هدف از برگزاری این دوره ها را آشنایی بیشتر مردم بخصوص جامعه بهره بردار دامپزشکی از انواع بیماری ها خصوصا بیماری های مشترک انسان و دام دانست و اضافه کرد: آموزش و ترویج یکی از بهترین راه های پیشگیری از بروز بیماری ها خصوصا در جامعه انسانی است.

***

سرپرست دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گلستان در بازدید از مرکز آموزش فنی و حرفه ای خواهران گرگان، هدایت به سمت مهارت آموزی و حرفه آموزی را یکی از برنامه های جدی دفتر امور بانوان و خانواده دانست و گفت: توانمندی هر چه بیشتر بانوان در حرفه آموزی، موجب صیانت هر چه بیشتر از خانواده و حفظ کیان آن می شود. 
دکتر کلثوم غفاری اشتغال خانگی را از اولویت های این دفتر دانست و عنوان کرد: هر چند که تاکنون ظرفیت ها مناسب شده و رشد پیدا کرده، اما هنوز هم نیاز به حمایت هر چه بیشتر دولت در تخصیص اعتبار و افزایش ظرفیت های حرفه آموزی بانوان وجود دارد.
غفاری گفت: باید به دنبال راهکارهایی باشیم که دولت در برنامه ششم توسعه کشور اعتبارات ویژه ای را برای توسعه آموزش های فنی وحرفه ای در نظر بگیرد، چرا که در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی و اقتصاد خانوار نقش بسزایی دارد. 
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان نیز از رشد حرفه آموزی بانوان استان از طرق آموزش های فنی و حرفه ای خبر داد و افزود: تا انتهای سال 91 کل آموزش بانوان در استان 20 درصد بود که با تدابیر و برنامه ریزی های انجام شده تا انتهای سال 93 این نرخ به 31 درصد رسیده است.
ابوالفضل تیرانداز ترویج هر چه بیشتر فرهنگ مهارت آموزی و نهادینه شدن این فرهنگ در خانواده ها و نیز استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت دستگاه های استان را خواستار شد.
در این برنامه 9 کارگاه مختلف با حدود 120 کارآموز در رشته های طراحی روی سفال، طراحی روی شیشه، چرم دوزی، تراش روی شیشه، گیاهان دارویی، سوخت نگار و طراحی روی چوب، زیورآلات و نقاشی روی پارچه مورد بازدید قرار گرفت.

***

جشنواره مسابقات زنان روستایی با هماهنگی ادارات ورزش و جوانان، میراث فرهنگی و گردشگری و امور بانوان فرمانداری در روستای سنگدوین برگزار شد. 
فرماندار علی آباد در این جشنواره گفت: نقش ارزشمند و در عین حال پنهان زنان روستایی در نظام های اقتصادی کشورمان به ویژه اقتصاد کشاورزی بر کسی پوشیده نیست و با وجود قلم فرسایی ها، مطالعات و برگزاری برنامه های مختلف هنوز هم آن طور که شایسته این قشر زحمتکش است، اقدام جدی برای شناخت ابعاد کارکردی و تأثیر آن ها در فرآیندهای مختلف جامعه صورت نگرفته است.
احمد تجری مفرد افزود: زن روستایی سال هاست که به حیات اقتصادی کشورش کمک می کند ولی خود او، هنر او، سعی و تلاش و سازندگی او دیده نمی شود. 
وی اضافه کرد: به یقین تحول فرهنگ و ریشه های فکری خاصی که در مورد نقش زنان و ارزش زنان روستایی در خانواده و اجتماع وجود دارد، در جریان حرکت به سوی توسعه پایدار نیاز به زمان طولانی تری دارد.

***

دوره آموزشی آشنایی با خودروهای آتش نشانی در فرودگاه گرگان برگزار شد.
این دوره با هدف بازآموزی و تمرین مهارت های کار با خودروهای آتش نشانی و بالا بردن سطح آمادگی پرسنل واحد ایمنی و آتش نشانی با حضور کارکنان فرودگاه گرگان و دو نفر از فرودگاه های شاهرود و بجنورد برگزار شد.
مسئولیت تدریس این دوره آموزشی پنج روزه را برزگر و عباس آبادی از اداره کل ایمنی و آتش نشانی شرکت فرودگاه های کشور بر عهده داشتند.

***

مدیرکل تأمین اجتماعی گلستان به اتفاق کارشناسان به منظور رسیدگی به مشکلات و بررسی امور از دو شعبه تأمین اجتماعی شهرستان های بندرگز و کردکوی بازدید کرد.
در جریان این بازدید، ضمن بررسی نحوه اجرای امور، وضعیت مطالبات معوق و نحوه تعاملات شعبه با دستگاه های اجرایی نیز مورد بررسی قرار گرفت.
مدیرکل تامین اجتماعی گلستان رمز موفقیت هر مدیر را به کارگیری کارکنان توانمند، دارای اندیشه و آگاه و مجهز به علم و دانش روز دانست و اظهار داشت: رفتار کارکنان در ارزیابی، ملاک عمل است و آنان باید تلاش کنند از سازمان چهره ای موفق، پاسخگو و خدمتگزار به مردم و بیمه شدگان ارائه دهند.
محمد حیدری نژاد خاطرنشان کرد: کلیه کارکنان باید مشتری مداری را سرلوحه کارهای خود قرار دهند چرا که کارگران و کارفرمایان صاحبان اصلی تأمین اجتماعی هستند.
وی تأکید کرد: در مراحل محاسبات پرونده ها و اعلام نتیجه آن به کارفرمایان، کارمندان نباید دقت را فدای سرعت کنند چون ارائه آمار درست و تنظیم صحیح آن راهگشای تمامی برنامه ها است.
حیدری نژاد عنوان کرد: با توجه به ظرفیت های موجود در استان و نیز اجرایی شدن برنامه عملیاتی، خانواده بزرگ تأمین اجتماعی روز به روز در حال گسترش است و تمامی کارکنان فعالیت های خود را باید همسو با این برنامه در نظر داشته باشند تا در آینده رفاه اجتماعی استان گلستان بیش از پیش رقم بخورد. 

***
کلاس آموزشی پرورش ماهیان سردآبی در اداره کل دامپزشکی استان گلستان برگزار شد.
در این کلاس که پرورش دهندگان ماهی سردآبی و کارشناس آبزیان ادارات دامپزشکی شهرستان ها و کارشناسان اداره کل شیلات استان حضور داشتند دکتر مازندرانی متخصص بهداشت و بیماری های آبزیان و استاد دانشگاه منابع طبیعی گرگان در خصوص مسائل مدیریتی به عنوان رکن اصلی پرورش و راهکارهای پیشگیری از رخداد بیماری در مزارع مطالبی را ارائه کرد.
دکتر محبوبه فلاح رییس اداره بهداشت و مبارزه با بیماری های آبزیان دامپزشکی استان گفت: هدف اصلی ما از برگزاری این کلاس بازآموزی پیرامون مسائل بهداشتی و مدیریتی در مزارع پرورش آبزی است و امیدواریم با برگزاری این کلاس ها بتوانیم تا حد امکان از بیماری ها پیشگیری کنیم.
در پایان کلاس یک نوع ماده ضدعفونی که در پیشگیری از انواع بیماری های باکتریایی، ویروسی و همچنین آلودگی های انگلی کاربرد دارد به صورت رایگان در بین پرورش دهندگان توزیع شد.

ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار