جعل تصویر رعد و برق به دستور «محمد بن سلمان»

بر اساس اعلام منابع سعودی، شمار آخرین تلفات سقوط بالابر در اطراف مسجد الحرم به 107 نفر کشته و 238نفر دیگر زخمی رسیده است. برخی فعالان سعودی شرکت متعلق به پسر شاه سعودی را مقصر این حادثه دانسته اند.

شرکت متعلق به «پسر شاه عربستان» در پشت پرده سقوط بالابر

عربستان سعودی شمار آخرین تلفات حادثه سقوط بالابر ساختمانی در اطراف مسجد الحرام را ۱۰۷ کشته و ۲۳۸ زخمی اعلام کرد. 

 به گزارش گلستان 24، عصر روز گذشته، جمعه، یک بالابر ساختمانی که در راستای توسعه این حرم در حال فعالیت بود در ساعت 5:10 دقیقه بعد از ظهر سقوط کرد و حادثه ای هولناک را رقم زد.

به گفته مقامات و تلویزیون دولتی سعودی، علت وقوع این حادثه وقوع طوفان و رعد و برق است اما برخی روزنامه ها معتقدند سقوط این بالابر و برجای ماندن ده ها کشته و بیش از ۲۰۰ زخمی بیشتر متوجه شرکت «نسما» متعلق به «محمد بن سلمان» پسر شاه سعودی است. این شرکت که پروژه های توسعه حرم را در دست دارد، پس از آنکه محمد بن سلمان شرکت «بن لادن» را مجبور به ترک مناقصه کرد، پروژه های مذکور را تحت اختیار گرفته است. 

در حالی که منابع رسمی عربستان علت این حادثه را رعد و برق و طوفان قلمداد می کنند اما بر اساس افشاگری‌های فعالان سعودی در «توییتر» «محمد بن سلمان» به روزنامه‌های عربستانی دستور داده تا با جعل تصویر، سقوط بالابر را در وسط رعد و برق نشان دهند تا این گونه جلوه نماید که رعد و برق علت سقوط آن بوده است.

این فعالان سعودی خاطر نشان کردند که ویدیوهای این حادثه که بیش از یک جهت را نشان می دهد صداهایی از رعد و برق در لحظه سقوط بالابر در آن مشخص نیست و این به این معنی است مسئولیت سقوط این بالابر  آن کاملا بر عهده شرکت «نسما» و شخص «محمد بن سلمان» است.

علاوه بر آن اداره هواشناسی در مکه مکرمه پیش تر در مورد وقوع طوفان شدید و باران در این منطقه در روز جمعه هشدار داده بود اما این شرکت نسبت به این هشدارها سهل انگاری کرد به خصوص این که این بالابر از بزرگترین بالابرها محسوب می شد و بدون این که کاری انجام دهد قبل از ماه مبارک رمضان نصب شده بود و حتی درخواست ها برای برچیدن آن به دلیل بالابودن هزینه جابه جایی رد شد.

شایان ذکر است که امیر منطقه مکه نیز به وجود خطا در ثابت نگه داشتن این بالابر و عدم اتخاذ تدابیر امنیتی و پیشگیرانه لازم که منجر به این حادثه شد، اعتراف کرد.

 

ایران اسلامی

ارسال نظر

آخرین اخبار