مدیر حج و زیارت گلستان گفت: کم سن ترین زائر امسال گلستانی پسر 15 ساله از شهرستان ترکمن و مسن ترین مرد 86 ساله از گنبدکاووس هستند.

جوانترین و مسن ترین زائران گلستانی امسال سرزمین وحی

به گزارش گلستان24، رضا درگاهی روز یکشنبه در نشستی خبری افزود: در سال جاری همزمان با آغاز ایام حج ابراهیمی یک هزار و 730 زائر گلستانی به حج تمتع اعزام می شوند.


وی اضافه کرد: اعزام این کاروان ها از سوم شهریور ماه سال جاری از طریق فرودگاه بین المللی گرگان به مدینه صورت می گیرد.

جوانترین و مسن ترین زائران گلستانی امسال سرزمین وحی

وی اظهار کرد: این کاروان ها از ششم تا دهم مهر ماه نیز به گرگان باز خواهند گشت.


وی ادامه داد: تعداد کل کاروان های گلستان که به حج تمتع مشرف می شوند 13 کاروان در قالب شش پرواز 85، 115، 135 و 160 نفره است.


مدیر حج و زیارت گلستان افزود: تعداد زائرین مرد این کاروان ها 827 نفر و تعداد بانوان نیز 903 نفر است که هر کدام به ترتیب معادل 48 و 52 درصد را تشکیل می دهند.


به گفته درگاهی حداقل هزینه هر زائر گلستانی برای سال جاری حج تمتع 88 میلیون ریال و حداکثر آن 105 میلیون و 700 هزار ریال است که این مبلغ نسبت به سال گذشته در مجموع هر بخش حداقل و حداکثری پنج درصد کاهش داشته این در حالی است که با افزایش نرخ ارز نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه هستیم.


وی تصریح کرد: در مجموع اعزام های سال جاری با توجه به این که طرح توسعه مسجد الحرام در مکه مکرمه در حال انجام است، میزان سهمیه ها 20 درصد کاهش یافته است.


وی با اشاره به وضعیت اعزام عمره مفرده گفت: اولین پرواز این بخش مربوط به سال 94 - 93 در 21 آذر ماه سال گذشته انجام گرفت و آخرین پرواز نیز 18 فروردین ماه سال جاری انجام شد که پس از آن با توجه به مشکلاتی که در یکی از کاروان های کشور از سوی کشور عربستان به وجود آمد، فعلا تمامی پروازهای عمره مفرده لغو شده است.


مدیر حج و زیارت گلستان گفت: در فاصله اعزام آذر سال گذشته تا فروردین سال جاری در مجموع 10 هزار نفر در قالب 67 گروه اعزام شدند که 56 درصد آنان را بانوان و 44 درصد را آقایان تشکیل می دادند.


درگاهی افزود: ما همزمان با کشور سهمیه و اولویت اعلام شده را تا 350 اعلام کردیم و کسی تا این اولویت نمانده که نام نویسی نکرده باشد، بلکه شاید افرادی هنوز دارای این سقف اولویت باشند که نام نویسی کرده اند اما به علت توقف عمره به حج مشرف نشده اند.


وی تصریح کرد: در مجموع اعزام های مفرده 201 نفر در قالب مدیر، معاون و روحانی کاروان و هشت نفر مدیر ثابت هتل ها نیز به عمره مفرده اعزام شدند.


وی در زمینه اعزام به عتبات عالیات گفت: در این سفرها حدود 20 هزار نفر مشرف می شوند که امسال این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل 20 درصد افزایش داشته و پیش بینی می شود در شش ماهه دوم سال جاری، میزان متقاضیان سفر به عتبات عالیات افزایش یابد.


درگاهی خاطرنشان کرد: در ایام اربعین سال گذشته برای 2 هزار و 500 نفر ویزا صادر شد که این افراد به صورت مستقیم به کشور عراق سفر کردند.

ارسال نظر

آخرین اخبار