مدیرکل کمیته امداد گلستان:

مدیرکل کمیته امداد گلستان گفت: جشن عاطفه‌ها در گلستان امسال ‌۲ مرحله‌ای برگزار می‌شود‌.

جشن عاطفه‌ها در گلستان امسال ‌۲ مرحله‌ای برگزار می‌شود‌

 به گزارش گلستان 24، ابراهیم باغبانی ظهر امروز در نشستی مطبوعاتی اظهار داشت: در بدنه جامعه در سال‌های گذشته انتقاداتی وجود داشت که جشن عاطفه‌ها پس از شروع سال تحصیلی برگزار می‌شود؛ امسال برای نخستین بار جشن عاطفه‌ها در 2 مرحله در روزهای 26 و 27 شهریور و 8 مهرماه برگزار می‌شود.

جشن عاطفه‌ها

وی افزود: مرحله نخست در 26 و 27 شهریور جشن عاطفه‌ها در شهرستان‌ها، مناطق و روستا‌ها و مصلی‌های استان گلستان و در مرحله دوم در روز 8 مهر ماه ویژه مدارس برگزار می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گلستان تصریح کرد: هدایا و کمک‌های مردمی در روزهای 26 و 27 شهریور فوراً بین دانش‌آموزان نیازمند توزیع شده و کمک‌های مردمی در روز 8 مهر‌ماه نیز با کمک مدیران مدارس بین دانش‌آموزان نیازمند‌‌ همان مدرسه توزیع می‌شود.

به گفته وی، در سال گذشته حدود 314 میلیون تومان کمک در سطح شهرستان‌ها و 175 میلیون تومان و در مجموع 489 میلیون تومان در مدارس جمع‌آوری شد.

باغبانی با اشاره به تعداد پایگاه‌های جمع‌آوری کمک‌های مردمی گفت: امسال 2 هزار و 80 پایگاه شامل 100 پایگاه ثابت، 20 پایگاه سیار روستایی، 60 اکیپ سیار برای اصناف با حکم و یونیفرم مخصوص، 370 مسجد، 11 پایگاه نیکوکاری، 290 پایگاه بسیج و 2هزار مدرسه برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی در نظر گرفته شده است.

وی تاکید کرد: در سال گذشته 9 هزار دانش‌آموز از این کمک‌ها استفاده کردند، در استان 8 هزار ‌دانش‌آموز تحت حمایت کمیته امداد داریم و به‌نظر می‌رسد به همین میزان هم دانش‌آموزان نیازمند غیرپوشش در استان داریم.

باغبانی اظهار کرد: در استان گلستان یک‌هزار و 800دانشجو و طلبه تحت‌پوشش داریم و در طول سالیان گذشته 6 هزار نفر در مقاطع عالی از دانشگاه‌ها فارغ‌التحصیل شده و در هر ترم 400 دانشجو از دانشگاه‌ها فارغ التحصیل می‌شوند.

وی به دیگر خدمات کمیته امداد ‌اشاره کرد و گفت: به‌جز خدمات تحصیلی، مراقبت‌های تحصیلی توسط رابطین فرهنگی به صورت افتخاری انجام می‌شود و مشاوران و روان‌شناسان کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز پیگیر وضعیت تحصیلی و رفتاری دانش آموزان تحت پوشش هستند.

باغبانی خاطرنشان کرد: این نهاد همچنین خدمات پرورشی و تربیتی در حوزه‌های فرهنگی نیز ارائه می‌کند و 5 کانون ثابت در شهرهای گرگان، علی‌آباد کتول، آزادشهر، مینودشت و گنبد و 9 پایگاه موقت تابستانه دارد که امسال 4 هزار نفر از کوکان تحت پوشش در این کانون‌ها عضو شدند.

وی افزود: اردوهای تفریحی درون و برون استانی نیز برای کودکان و دانش آموزان در نظر گرفته شده و 400 نفر از دانش‌آموزان عضو کانون پیروان ولایت هستند که بسته آموزشی و فرهنگی دارند.

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان گفت: در بخش خانواده هدف ما پایدارسازی خانواده‌ها و خانواده سالم است تا با تقویت اعتماد به نفس و خودباوری خانواده تغییر مثبتی در نگاه به سبک زندگی ایجاد کنیم.

باغبانی با اشاره به تعداد حامیان کودکان یتیم و بدسرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) تصریح کرد: بیش از 21 هزار حامی در استان گلستان داریم که از این تعداد 3 هزار و 900 حامی محسنین و 19 هزار حامی اکرام ایتام هستند.

وی افزود: مجموع کمک حامیان در 5 ماهه ابتدای امسال 25 میلیارد ریال است.

وی تاکید کرد: ماهانه 400 میلیون تومان از صندوق‌های صدقات استان جمع آوری می‌شود که 20 درصد آن به جهیزیه اختصتص می‌یابد و برای هر نفر 2 میلیون تومان جهیزیه در نظر گرفته می‌شود./تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار