مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رامیان از آغاز برداشت گردو در باغات شهرستان رامیان خبرداد و گفت: پیش بینی می شود 450 تن گردو از باغات این شهرستان برداشت شود.

آغاز برداشت گردو در باغات شهرستان رامیان+ تصاویر

کشت درختان گردو از زمانهای گذشته در شهرستان رامیان و به ویژه روستاهای کوهپایه این شهرستان مرسوم بوده است.

 به گزارش گلستان 24، برداشت گردو در این شهرستان از اواسط شهریور ماه شروع و تا اواخر شهریور ماه ادامه دارد. برداشت توسط کارگران فصلی انجام و پوست گیری اغلب به صورت دستی انجام می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رامیان در گفتگو با خبرنگار ما، با بیان اینکه 420 هکتار باغ گردو در اراضی شیب دار این شهرستان وجود دارد، گفت: از این مقدار215  هکتار آن را باغات بارده تشکیل می دهد.

وی اظهار کرد کرد: هر هکتار گردو در شهرستان 5/1 الی 2 تن عملکرد دارد و امسال نسبت به سالهای گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

رجبلو افزود:  با توجه به سطح باغات مثمر گردو در این شهرستان پیش‌بینی می‌شود امسال 450 تن گردو در این شهرستان برداشت شود.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رامیان در خصوص فواید گردو گفت:  مصرف گردو در تقویت حافظه، استحکام استخوان ها و پیشگیری از بروز بیماری های قلبی و برخی سرطان ها نقش بسزایی دارد.

وی خاطرنشان کرد: ارزش گردو به حدی است که در بسیاری از کشورهای جهان در بسته‌بندی‌های شکیل و منحصر به فردی در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد و علاوه بر این، سهم به‌سزایی در ایران اسلامی در حوزه صادرات دارد و جهاد کشاورزی هرگونه خدماتی که بتواند ارائه می‌کند تا باغ‌داران به بهره‌وری بیشتر در تولید این محصول برسند.

«یازرلو» کارشناس باغبانی جهادکشاورزی شهرستان رامیان، شاخص برداشت گردو را ترک خوردن 80 درصد پوست گردو و قهوه ای شدن بافت بین دو نیمکره به نحوی که پوست آن به راحتی جدا شود بیان کرد.

این کارشناس باغبانی جهادکشاورزی شهرستان رامیان گفت: گردوها را بعد از برداشت باید در سایه و جای خشک نگهداری کرد و در محل خشک کردن هم باید هوا جریان داشته باشد./گل رامیان

برداشت گردو

gerdoo1

ارسال نظر

آخرین اخبار