معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: بیشترین شیوع سالک در استان های حاشیه کویر است و در گلستان نیز این بیماری در شمال گنبد و مراوه تپه شیوع بیشتری دارد.

گلستان رتبه ۱۱ شیوع سالک در کشور را داراست

به گزارش گلستان 24، محمد رضا هنرور  گفت: در خصوص مبارزه با سالک پیشنهاداتی در کارگروه سلامت و امنیت غذایی ارائه شده است که باید اقدامات لازم از جمله مبارزه با جونده صورت گیرد.

وی با بیان این که با نزدیک شدن فصل گرما و افزایش حشرات در محل زندگی خطر افزایش سالک نیزبیشتر می شود، افزود: مبارزه با عامل به وجود آورنده این بیماری در استان آغاز شده است و در حال حاضر در حال احصا تعداد مبتلایان به این بیماری طی سال گذشته هستیم.

هنرور در ادامه از از فعالیت ۱۶ مرکز بهداشت درمانی روستایی در استان خبر داد و گفت: شش مرکز ما مرکز روستایی است و بنیاد برکت در حال حاضر سه پروژه مرکز بهداشت روستایی در استان آغاز کرده است.

وی با بیان این که گلستان در بیماری هایی مانند سل نیز در کشور در رتبه های اول و دوم قرار دارد، گفت: میزان شیوع بیماری های عفونی در استان کاهش داشته است ولی در حال حاضر مهم ترین مشکلات و بیماری های مردم استان بیماری هایی نظیر بیماری های قبلی و عروقی، سرطان ها و دیابت است که با سبک زندگی و عدم تحرک رابطه دارد.

وی سرطان سینه و معده در خانم ها را از جمله شایع ترین سرطان های استان عنوان کرد و گفت: به ترتیب سرطانهای مری، پروستات، روده و پوست بیشترین فراوانی را در استان گلستان دارند./مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار