مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گلستان گفت: ۱۰۰ جهیزیه به دختران یتیم و سادات در استان گلستان اهداء می‌شود.

۱۰۰ جهیزیه به نوعروسان در استان گلستان اهداء می‌شود

 به گزارش گلستان 24، ابراهیم باغبانی عصر امروز در مراسم اهدای جهیزیه به زوج های جوان در علی آبادکتول اظهار داشت: امروز در سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) 40 سری جهیزیه به زوج‌های جوان شهرستان علی‌آبادکتول اهداء شد.

جهیزیه به نوعروسان

وی افزود: در عید سعید غدیر امسال نیز  100 جهیزیه به دختران یتیم و سادات در استان گلستان اهدا خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گلستان تصریح کرد: برای اجرای این طرح و تامین جهیزیه این دختران جوان و نیازمند بین 20 تا 30 میلیارد ریال اعتبار درنظر گرفته شده است.

باغبانی افزود: با کمک خیران تلاش داریم در راستای ساماندهی ستادهای جهیزیه، موسات خیریه و سازمان‌های مردم نهاد بخش ازدواج برنامه‌ریزی کنیم.

وی اظهار کرد: هم‌اکنون 2 هزار و 500 دختر جوان نیازمند و در آستانه ازدواج در استان گلستان وجود دارد که باید برای تهیه جهیزیه آنها برنامه‌ریزی شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گلستان گفت: این افراد با حداقل‌ها می‌توانند به خانه بخت بروند، اما این امکان را ندارند و منابع ما هم جواب نمی‌دهد، در سال در مجموع برای 2 هزار نفر جهیزیه می‌توانیم تهیه کنیم و امسال تا کنون 400 میلیون تومان جهیزیه داده شده است.

باغبانی گفت: ماهانه 400 میلیون تومان از صندوق‌های صدقات استان جمع آوری می‌شود که 20 درصد آن به جهیزیه اختصتص می‌یابد و برای هر نفر 2 میلیون تومان جهیزیه در نظر گرفته می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان تصریح کرد: همچنین 8 هزار دانش‌آموز گلستانی تحت پوشش کمیته امداد هستند.

انتهای پیام/ تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار