رئیس سازمان سنجش کشور گفت: سؤالات آزمون استخدامی آموزش و پرورش شخصی‌سازی شده و دارای تنوع است و هر داوطلب باید به پرسش‌های عمومی و تخصصی پاسخ دهد.

جزئیات آزمون استخدامی آموزش و پرورش

 به گزارش گلستان 24، حسین خدایی رئیس سازمان سنجش کشور ، با اشاره به آزمون استخدامی آموزش و پرورش در سال 94 که صبح فردا در سراسر کشور برگزار می‌شود، اظهار داشت: در این آزمون 100109 نفر خانم و 77915 نفر آقا و در مجموع 178024 نفر شرکت کرده‌اند.

جزئیات آزمون استخدامی آموزش و پرورش

وی در خصوص سؤالات این آزمون گفت: سؤالات شخصی‌سازی شده و دارای تنوع است و هر داوطلب باید به پرسش‌های عمومی و تخصصی پاسخ دهد.

خدایی در خصوص جزئیات دفترچه‌های آزمون عمومی و تخصصی استخدامی آموزش و پرورش اظهار داشت: در دفترچه آزمون عمومی 110 سؤال درج شده است که داوطلبان باید در مدت 130 دقیقه به آنها پاسخ دهند و دفترچه آزمون تخصصی با توجه به رشته و زیر شغل داوطلب متغیر است و شرکت‌کنندگان در زمان 90 دقیقه‌ای فرصت پاسخ به این پرسش‌ها را دارند.

رئیس سازمان سنجش کشور ادامه داد: سؤالات چهار گزینه‌ای بوده و پاسخ هر پرسش صحیح سه نمره مثبت و پاسخ غلط یا مخدوش یک نمره منفی برای داوطلب منظور خواهد شد.

وی در پاسخ به پرسشی پیرامون نحوه تهیه سؤالات این آزمون اظهار داشت: در تهیه سؤالات آزمون استخدامی آموزش و پرورش از متخصصان موضوعی دعوت شده است و همانند سایر آزمون‌هایی که برگزار می‌شود، از متخصصین و اساتید هر درس برای تهیه پرسش‌ها دعوت به عمل آورده‌ایم.

رئیس سازمان سنجش کشور با بیان اینکه تلاش خواهیم کرد در کوتاه‌ترین زمان نتایج استخدامی را اعلام کنیم، خاطرنشان کرد: پس از برگزاری آزمون، طبق برنامه زمانبندی شده برای هر داوطلب کارنامه صادر خواهد شد و با توجه به لیست‌های مورد نیاز آموزش و پرورش، به منظور سپری شدن ادامه مراحل استخدامی، نتایج تحویل این وزارتخانه می‌شود.

ارسال نظر

آخرین اخبار