بامداد روز جمعه؛

در حالی که باران بر بام خانه های گلستان بی امان می بارید، آتش سوزی خانه ثبت شده تاریخی محمدی با قدمتی نزدیک به 135 سال در سیمین شهر گلستان را به خاکستر و ویرانه تبدیل کرد.

آتش، خانه ثبت ملی شده محمدی سیمین شهر را خاکستر کرد + عکس

به گزارش گلستان24؛ خانه محمدی در کنار دو خانه دیگر در سیمین شهر با وجود ثبت ملی در شرایط بغرنجی به سر می بردند و سال ها بود که مسئولان میراث فرهنگی آن ها را دست فراموشی سپرده بودند.

آتش سوزی در این خانه از ساعت 3 بامداد شروع و تا چند ساعت ادامه داشت.

golestanema50

غلام محمدی مالک این خانه در گفت وگو با سرو دلیل این آتش سوزی را نامعلوم اعلام کرد.

او گفت: پدرم تمام مدت دارد برای این خانه گریه می کند. چرا که خانه ابا و اجدادی ما سوخت. نتوانستیم آن را نگه داریم. آتش نشان ها دلیل آتش سوزی را نامعلوم اعلام کردند اما احتمال اتصالی برق در باد و طوفان دیشب داده شد.

او در ادامه گفت: با وجود ثبت ملی خانه ما، میراث فرهنگی هیچ اقدامی برای مرمت آن انجام نداد. هر بار فقط به ما گفتند که اجازه ندارید حتی یک میخ به دیوار خانه تان بزنید. وقتی حلب های پوشش بام در اثر باد برداشته شد هم اجازه ندادند ما خانه را تعمیر کنیم. بخش هایی از خانه کاملا فروریخته بود. یک اتاق در وسط بود که ما گاهی در ان جمع می شدیم. الان که با شما صحبت می کنم آتش خاموش شده است. اما با هر باد یا  یک تکان همان آجرهای باقی مانده هم می افتند. از اینجا صدایش را می شنوم. نمی دانم چه کسی مسئول است.

golestanema50

این آتش سوزی در حالی رخ داد که حتی یک نفر از مسئولان میراث فرهنگی شهرستان گمیشان برای رسیدگی به این امر بر سر بنا حاضر نشدند.

این نخستین بار نیست که آتش جان خانه ای تاریخی در گلستان را می گیرد. سال 1390 خانه سرهنگ فروغی در محله میخچه گران گرگان هم در آتشی سوخت که این بار مالک خود برای خانه اش روشن کرده بود.

انتهای پیام/سرو نیوز

ارسال نظر

آخرین اخبار