صاحب‌خانه زنده زنده در آتش سوخت

لحظات پیش انفجار و آتش‎سوزی یک واحد مسکونی بر اثر نشت گاز در شهرستان گرگان جان یک نفر را گرفت.

وقوع یک حریق در روستای نوده‎ملک گرگان

 به گزارش گلستان 24، عصر دیروز بر اثر نشت گاز، منزلی در روستای نوده‎ملک شهرستان گرگان د‌چار سانحه آتش‌سوزی شد و براثر افزایش حریق دو مغازه مجاور نیز طعمه حریق شدند.

به گفته شاهدان عینی این واقعه آتش‌سوزی از ساعت 17 عصر دیروز آغاز ‌و همان لحظه به دلیل گستردگی آتش‌سوزی جان ابراهیم الازمنی صاحب این واحد مسکونی را گرفت.

حریق در روستای نوده‎ملک گرگان

مردم حاضر در صحنه با دیدن ‌آتش‎سوزی در همان دقایق به سامانه 125 آتش‎نشانی تماس گرفتند اما گویا کسی پاسخگوی تماس‎های مردم نبوده و با تماس به سامانه 110 مردم محل آتش‎نشانی را از وقوع حادثه آگاه کردند.

این در حالی است که آتش‎نشانی در روستای نوده‎ملک در فاصله کمتر از پنج دقیقه‎ای از وقوع آتش‎سوزی مستقر است.

به گفته شاهدان عینی ماجرا، آتش‎نشانی مستقر در روستای نوده‎ملک با تجهیزات کم بعد از گذشت 15 تا 20 دقیقه در محل حادثه حضور یافتند اما به دلیل آنکه منبع‎ آبی خودرو‎ آتش‎نشانی پر نبوده کار چندانی از پیش نبردند و پس از گذشته 40 دقیقه از حادثه واحد امدادی شهر سرخنکلاته در محل حضور پیدا می‎کند که آن زمان کار از کار گذشته بود.

بر اثر این حادثه و گسترش آتش‎سوزی دو مغازه مجار این واحد مسکونی نیز طعمه حریق می‎شود و فرزند این خانه حسین الازمنی نیز دچار سوختگی شدید می‎شود و جای تامل دارد که با وجود آن که چند روزی از افتتاح مرکز سوختگی گرگان در پنج آذر نمی‎گذرد به دلیل درجه سوختگی بالا این بیمار به شهر ساری ارجاع داده می‎شود.

هادی خان‎عبدل یکی از شاهد‎های عینی این ماجرا در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان در خصوص این واقعه اظهار کرد: اگر کمک مردمی حاضر در صحنه نبود میزان آتش‎سوزی به مراتب بیش از این ماجرا بود.

وی با بیان اینکه احتمالا علت اصلی آتش‎سوزی نشت گاز و اتصالات سیم برق باشد، گفت: خطوط امدادی باید در زمان حادثه پاسخگوی نیازهای مردم باشند و اگر حضور به موقع دستگاه‎های امدادی در صحنه وجود داشت میزان خسارت ناشی از آتش‎سوزی به مراتب کمتر می‎شد.

خان‎عبدل خاطرنشان کرد: در روستای نوده‎ملک پایگاه امدادی آتش‎نشانی وجود دارد اما محل استقرار این پایگاه به گونه‎ای است که برای اینکه به محل حادثه برسد باید از دور برگردان جاده قرق عبور کند و در حقیقت محل استقرار این پایگاه برای امداد مردمی به روستا مناسب نیست.

وی با بیان اینکه سیستم آب‌رسانی برای پایگاه آتش‎نشانی این روستا تعریف نشده است، افزود: بر اثر این حادثه یک نفر خاکستر شده و احساسات مردم روستا را جریحه‎دار کرده و مسئولان دستگاه‎های اجرایی برای امداد‌رسانی به این خانواده باید هر چه زودتر پاسخگو باشند.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار