حاشیه ای جدید در شورای شهر گرگان

«نه» نایب رئیس شورای اسلامی شهر گرگان به منع حضور یک خبرنگار در صحن رسمی و علنی پارلمان محلی موضوعی بود که تعجب شورائیان و خبرنگاران را برانگیخت.

«نه» عضو شورای شهر گرگان به منع حضور یک خبرنگار در صحن علنی

به گزارش گلستان24؛ حواشی شورای اسلامی شهر گرگان پایانی ندارد و گویا هر بار باید موضوعی برای ایجاد تنش در این پارلمانی کوچک محلی مطرح شود و خاطره ناخوشایندی از شورایی که اکثر قریب به اتفاق آن از افراد تحصیل‌کرده، دانشگاهی و فرهنگی هستند در ذهن مخاطبان ثبت شود، قرعه سوژه حاشیه‎ای جلسه امشب شورا به نام روزنامه «همشهری» در مرکز گلستان افتاد.

حاشیه  شورای شهر گرگان

دویست و یازدهمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر گرگان پس از نیم ساعت تاخیر با حضور 9 نفر از اعضای شورا رسمیت پیدا کرد و شورائیان پشت میز خدمت نشستند تا درباره مشکلات مردم و بررسی لوایح لب به سخن باز کنند اما نکته جالب در آغاز جلسه این بود که صفرعلی پائین‎محلی نایب رئیس شورای اسلامی شهر گرگان در ادبیاتی سخیف و ناشایست در واکنش به مطلبی که از سوی خبرنگار روزنامه همشهری گلستان در فضای مجازی منتشر شده بود، گفت: وقتی نون و نمک شورا را می‎خورید نباید علیه اعضای آنها مطلب بنویسید.

پائین‎محلی در ادامه سخنانش گفت: بنده به عنوان عضو شورا تصمیم می‎گیرم که کدام خبرنگار باید در جلسه حضور داشته باشد!!! بیان این مطالب سبب شد تا ناصر گرزین دیگر عضو شورا شهر گرگان در حمایت از مقام خبرنگار به دفاع برخیزد و در برابر این سخنان موضع‎گیری کند اما اصرار نایب ‎رئیس شورا به همکارش این بود که شما باید پشتیبان من باشید نه یک خبرنگار!!!.

در حالی که حضور در صحن علنی شورا منعی برای مردم، خبرنگاران و عکاسان ندارد اما منع حضور یک خبرنگار آن هم از سوی یک عضو شورا چه توجیهی می‎تواند داشته باشد.  

پشت پرده حواشی ایجاد شده هر آنچه که باشد در سایه گفت‎وگو قابل حل است و دلیلی ندارد که یک مسئله شخصی در صحن علنی مطرح شده و جامعه رسانه‎ای مورد هجمه ناجوان‌مردانه قرار بگیرند، آن هم در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان همدلی و همزبانی مزین شده و کمتر در شورای شهر گرگان مصداق پیدا کرده است.

مسئولان باید بدانند که خبرنگار و رسانه به نرخ‎روز نان نمی‎خورد و قلم خود را برای رسیدن به اهداف و مقاصد سیاسی نمی‎فروشد که بخواهد این‌گونه در معرض اتهام قرار بگیرد و هدفش والاتر از آن چیزی است که در کوته‎‎نظری عده‎ای معنا شود.

متاسفانه هنوز جایگاه رسانه و خبرنگار در ذهن برخی مسئولان به درستی تشخیص داده نشده و عده‎ای فکر می‎کنند رسانه باید تریبون یک سازمان، نهاد یا پارلمان محلی باشد تا در سایه این پل ارتباطی، خبرنگاران انعکاس‌دهنده اخبار پاستوریزه‎ای شوند که هیچ دردی از مردم و مشکلات جامعه را حل نمی‎کند.

این روزها حرمت و جایگاه رسانه‎ای بازیچه عده‎ای از مسئولان قرار گرفته و آنها هر طور که می‎خواهند و هر آنچه فی‎البداهه از لسان‎شان برمی‎آید نثار قشر فرهیخته خبرنگار می‎کنند، گرچه این عده معدود رسالت خبرنگار را نمی‎دانند و زحمات آنها را نادیده می‎گیرند اما این رفتارها معنایی چیزی جز بی‎تدبیری ندارد./فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار