نائب رئیس شورای اسلامی شهر گرگان گفت: گلستان بیش از ۴هزار مهندس کشاورزی بیکار دارد.

گلستان بیش از ۴هزار مهندس کشاورزی بیکار دارد

به گزارش گلستان 24، نبی هزار جریبی بعد از ظهر جمعه در نشست رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی با اعضای سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان گلستان اظهار کرد: بیش از ۷ هزار مهندس کشاورزی در سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان عضو هستند که بیش از ۴ هزار نفر آنها بیکارند.

وی افزود: در شورای شهر گرگان ۲۳ عضو داریم که ۳ عضو آنها عضو جامعه نظام مهندسی کشاورزی استان هستند و یک نفر هم در شورای مرکزی از بین مهندسان کشاورزی حضور دارد.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر گرگان با اشاره افتتاح راه آهن و طرح منطقه آزاد، آینده اشتغال استان را امیدار کننده ارزیابی و تصریح کرد: تولیدات کشاورزی استان با راه آهن شمال به راحتی می تواند به آسیای میانه و دور صادر شود و ما سرمایه گذاران را دعوت می کنیم تا در استان گلستان حضور داشته باشند تا در این بخش فعالیت کنند.

علی اصغر یوسفی دیگر عضو شورای شهر گرگان هم در این نشست گفت: نظام مهندسی بالغ بر ۲۰۰ هزار عضو در سراسر کشور دارد و افرادی که با کشاورزی و شاخه های مربوط به آن درگیرندو تنها یک درصد از این جمعیت را تحصیلات مرتبط با کشاورزی را دارند.

به گفته وی، بیش از دو سوم جمعیت  ۲۰۰ هزار نفری مهندسان کشاورزی بیکار و جویای کارند و شورای شهر گرگان افتخار این را دارد که در زمینه کشاورزی و منابع طبیعی ظرایطی ایجاد کند که پیمانکاری فضای سبز و پارک ها را به این مهدسین بدهد.

ارسال نظر

آخرین اخبار