معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان گفت: براساس آخرین اخبار دریافتی از مکه، تعداد حاجیان گلستانی جان باخته در حادثه روز گذشته منا به 12 نفر رسیده است.

تعداد جان باختگان گلستانی حادثه منا به 12 نفر رسید

علی اصغر طهماسبی عصر جمعه  اظهار داشت: از طریق مدیریت کاروان ها و حج و زیارت استان در مکه و منا پیگیر مشخص شدن آخرین وضعیت حادثه دیدگان استان هستیم.
وی اضافه کرد: همچنین 50 نفر از حجاج استان جزو مفقودین هستند که مسئولان گلستانی حاضر در مکه و منا پیگیر مشخص شدن آخرین وضعیت این افراد می باشند.
به گزارش گلستان24، معاون استاندار گلستان ادامه داد: برخی از این افراد ممکن است در کاروان های دیگر کشورها بوده و هنوز خود را به کاروان های ایرانی معرفی نکرده اند که در صورت بازگشت به کاروان خود از فهرست مفقودین خارج می شوند.
طهماسبی گفت: تعداد حجاج مصدوم گلستانی زیاد نیست، اما وضعیت آنان با بررسی های صورت گرفته رو به بهبود می باشد.
وی افزود: فوت شدگان گلستانی از حادثه روز گذشته منا مربوط به کاروان های شهرستان های گنبدکاووس و بندرترکمن بوده که در این راستا ستادهای شهرستانی به ریاست فرمانداران تشکیل شده است.

مفقود شدن ۲ خبرنگار اعزامی رسانه ملی در حادثه منا
به گفته وی، البته با توجه به حضور فرماندار بندرترکمن در مناسک حج، ریاست ستاد این شهرستان برعهده معاون فرماندار می باشد و ریاست ستاد استانی نیز برعهده معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار است.
وی تصریح کرد: شورای تامین استان فردا (شنبه) به ریاست استاندار تشکیل خواهد شد تا برنامه ریزی برای مراسم تشییع پیکر جان باختگان گلستانی انجام شود.
معاون سیاسی استاندار گلستان تاکید کرد که بطور مداوم پیگیر آخرین وضعیت حجاج گلستانی هستیم.
طهماسبی در خصوص تصمیم گیری برای تشییع متمرکز جان باختگان گلستانی در گرگان مرکز استان نیز گفت: تصمیم گیری نهائی در شورای تامین اتخاذ خواهد شد.
پیش از این سازمان حج و زیارت اسامی حاجیان گلستانی کشته شده در فاجعه منا را شامل 'عبدالله ایگدری'و عبدالله براهوئی ژند' از کاروان شماره 38036 متعلق به گنبدکاووس به مدیریت 'پرور'، 'خدیجه خرمالی' به شماره کاروان 38036 ،'یگن بی بی مقدم اینچه برون'، 'درسن تقان قزل' ،'محمد ولی بهلکه' و 'نور محمد مختوم نژاد' از کاروان شماره 38017 متعلق به گنبدکاووس به مدیریت 'زاهد کلته' اعلام کرده بود که هم اینک این تعداد به 12نفر رسیده است.
درحادثه مرگبار که روز گذشته در اثر ازدحام جمعیت در رمی جمرات در منا رخ داد صد ها تن از حجاج جان خود را از دست دادند.
بر اساس آخرین گزارش ها به نقل از مقام های حج و زیارت شمار جانباختگان ایرانی در حادثه روز گذشته منادر کشور عربستان 131 نفر اعلام شده است در این حادثه بیش از یک هزار و 300 تن کشته و حدود دو هزار نفر زخمی شدند.

ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار