منابع خبری از افزایش شمار کشته‌شدگان حادثه منا به ۲۰۰۰ نفر خبر دادند. از این تعداد تاکنون ۱۳۱ نفر ایرانی هستند که قرار است اجساد آنها اوایل هفته پیش رو به کشور منتقل شود.

 گلستان، لرستان و مازندران دارای بیشترین کشته‌ها تا این لحظه

به گزارش گلستان24، تمام اخباری که ظهردیروز درباره حادثه منا منتشر می‌شود را در این خبر بخوانید:

12:39/

بیشترین کشته‌ها تا این لحظه

پیش‌بهار (خبرنگار شبکه خبر): 85 مصدوم ایرانی که تعدادی از آنها سرپایی درمان شده و مرخص شده‌اند. دیشب آمار کشته‌ها 133 نفر اعلام شده بود که 2 نفر زنده بودند و آمار به 131 نفر رسید.

13:25/

سعید اوحدی (رئیس سازمان حج و زیارت): بیش از 1500 نفر آخرین آمار جانباختگان براساس منابع موثق است. پیش‌بینی می‌شود این آمار به 2000 نفر برسد. مجروحین این حادثه نیز به بیش از 2000 نفر رسید.

موبایل بسیاری از مفقودین در حادثه گم یا خرد شده است. ایران‌ایر و ماهان برای انتقال جانباختگان اعلام آمادگی کردند. اعزام بستگان جانباختگان به همراه اجساد به ایران انجام می‌شود.

در صحرای منا عزای عمومی اعلام شد. امشب مراسم ختم جانباختگان در محل استقرار بعثه مقام معظم رهبری برگزار می‌شود.

14:14/

سید احمد علم‌الهدی (عضو مجلس خبرگان رهبری): هدف اصلی دشمن از بین بردن کعبه و حج است و این خط از دو قرن پیش دنبال می‌شد. رژیم سعودی با بی‌کفایتی خط دشمن را دنبال می‌کند.

آتش‌سوزی امروز صبح در چادر مصری‌های ساکن در منا هم مانند وقایع گذشته براثر بی‌تدبیری مسئولان سعودی است.

14:20/

مصطفی خاکسار قهرودی (رئیس اسبق سازمان حج و زیارت): ضعیفترین انسان و سازمان می‌تواند ازدحام حاجیان در مسیر رمی جمرات را ساماندهی کند. ساماندهی آنها با کمترین ابزار قابل انجام است ولی چرا هرسال این ازدحام صورت می‌گیرد.

این حادثه عظیم دلیل بزرگی دارد. اسکورت و ورود خودروی شاهزاده سعودی قطعا باید رخ داده باشد.

باید گفت یا حرکت عمدی بوده یا واقعه‌ای اتقاف افتاده که کنترل از دست مسئولان خارج شده است.

14:50/

سیدعلی مرعشی (رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر): خبری منتشر شده بود مبنی بر انتقال برخی مصدومان ایرانی به بیمارستان طاهابخش که با حضور نماینده ما این خبر تکذیب شد و هیچ مصدومی در آنجا نبود.

آمار تمام مصدومان ایرانی در بیمارستان‌های سعودی و ایرانی مکه، عرفات و منا را داریم و یک زائر نیز به جده منتقل شد که در جریان آن هم هستیم.

از انتقال مجروحان به طائف و ریاض بی‌خبرم.

16:12/

جلسه ویژه هیات دولت برای رسیدگی به وضعیت زائران ایرانی حادثه دیده منا تا لحظاتی دیگر تشکیل می‌شود.

قرار است در این جلسه گزارشی از اقدامات انجام شده ارائه شود و دستورات لازم برای بهبود شرایط حجاج صادر می‌شود.

جلسه کمیته ویژه شورای عالی امنیت ملی برای بررسی وضعیت زائران ایرانی نیز تشکیل شده است.

16:16/

سعید اوحدی (رئیس سازمان حج و زیارت): شماری از 365 زائر ایرانی مفقود شده در بیمارستان‌های جده و طائف بستری هستند و شناسایی شده‌اند.

16:32/

وزارت خارجه انگلیس تاکنون کشته شدن اتباع این کشور در جریان حادثه منا را تائید نکرده، اما همچنان سرنوشت 120 زائر انگلیسی مشخص نیست.

17:51/

یک مقام ارشد پاکستانی از ناپدیدشدن 236 نفر از اتباع پاکستانی در فاجعه منا خبر داد.

18:00

منابع آگاه از مکه اعلام کرده‌اند که تعداد کشته‌های این حادثه دلخراش به بیش از 2 هزار نفر رسیده است.

18:04/

حمید محمدی (معاون امور حج سازمان حج و زیارت): هم‌آکنون تمام بررسی‌ها برای یافتن مفقودین در حال انجام است. تمام مکان‌هایی که احتمال حضور مفقودین در آنجا است بررسی شده است.

19:55/

علی اصغر احمدی (دبیر کل جمعیت هلال احمر): تا این لحظه آل سعود از ورود اکیپ‌های شناسایی ایران برای یافتن اجساد جانباختگان به سردخانه ها و بیمارستان‌ها ممانعت می‌کند.

مصدوم جدید نداریم و افراد مصدوم وضعیت خوبی دارند.

جان‌باختگان به تهران منتقل می شوند و از تهران به مراکز استان‌های محل زندگیشان انتقال می‌یابند.

20:50/

سعید اوحدی (رئیس سازمان حج وزیارت): 2 زائر ایرانی در بیمارستان طائف شناسایی شدند. هم‌اکنون 65 مجروح داریم که 55 نفر آنها در بیمارستان ایرانی و مابقی در بیمارستان‌های سعودی هستند.

22:54/

سعید اوحدی (رئیس سازمان حج و زیارت): بیشترین جانباختگان از سه استان گلستان، مازندران و لرستان هستند. فردا جدیدترین آمار اعلام می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار