فرودگاه گرگان میزبان قلبهای جریحه دارشده حادثه منا؛

کاروان زائران گلستانی به سرپرستی زاهد کلته که 15 فوتی و 15 مفقودی در حادثه منا داشته و فرماندار بندرترکمن نیز از این کاروان به حج رفته بود صبح فردا وارد فرودگاه گرگان شده و مورد تفقد مسئولان ارشد استان قرار می گیرد.

کاروان زاهد کلته با 15 فوتی و 15 مفقود و بدون فرماندار بندرترکمن فردا صبح وارد گرگان می شود +اسامی مفقودان و جان باختگان

اولین کاروان حادثه دیده استان گلستان در حادثه منا صبح فردا چهارشنبه 8 مهرساعت 8 صبح وارد فرودگاه گرگان می شود. این پرواز به شماره  5364 ساعت 6:35 دقیقه صبح جده را به مقصد گرگان ترک می کند.

به گزارش گلستان24، مدیر این کاروان به شماره 38017 "اراز محمد زاهد کلته" است که این کاروان با 160 زائر و 6 خدمه گرگان را به سمت عربستان ترک کرد.

کاروان اندوه گرگان

زائرین این کاروان از شهرهای مختلف استان بوده ولی اکثرا از اهالی شهرستان گنبدکاووس در شرق استان می باشند و همچنین خانم مرجان نازقلیچی فرماندار بندرترکمن که جزو مفقودی های حادثه منا می باشد از این کاروان به حج امسال مشرف شد.

متاسفانه در حادثه منا که همزمان با عید قربان امسال رخ داد این کاروان بیشترین آسیب را دید بطوریکه تا کنون 15 کشته و 15 مفقودی دارد.

قرار است صبح فردا زائرین این پرواز با حضور مسئولین ارشد استان مورد تفقد و دلجویی قرار بگیرند ، البته این پرواز شامل جان باختگان حادثه منا و مفقودین نمی باشد و احتمالا هفته آینده با پروازی جداگانه پیکر جانباختگان به ایران منتقل خواهد شد .

گفتنی است بر اثر بی مبالاتی رژیم آل سعود در مراسم رمی جمرات در منا در حج امسال 239 جانباخته ، 241 مفقود و 14 زائر مجروح از جمهوری اسلامی ایران بودند .

دو کاروان اراز محمد زاهد کلته و عبدالرحیم تیم پرو ر از استان گلستان نیز بیشترین حادثه دیدگان و جان باختگان را در خود جای دادند که اکثرا از اهل سنت استان گلستان می باشند.

اسامی جانباختگان کاروان زاهد کلته (با رنگ قرمز مشخص شده اند)

0001212012

اسامی مفقودین کاروان زاهد کلته :

1 - اوغل بی بی    اینچه برون  

2 - آمنه    آق

3 - تاج محمد    پاریخی

4- احمد    خرمالی 

5- بی بی     روشن تکه

6 - عید محمد    طریک

7 - آنا قلی    ظفر اوقل

8 - بی بی    قورچایی

9- کاری بای     کاری بای

10- یگن دردی    کلته

11- بی بی عایشه    گرگانی

12- گلدی بای    مارامائی

13- بایرام سلطان    مختوم نژاد

14- رجب محمد    مغفوری

15- مرجان    نازقلی چی

انتهای پیام /گلستان ما

ارسال نظر

آخرین اخبار