معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس از برگزاری مراسم تشییع جان باختگان گلستانی حادثه تلخ منا در سه مرحله خبر داد.

تشییع جان باختگان گلستانی منا در سه مرحله
محمد حمیدی صبح امروز در جمع خبرنگاران و اهالی رسانه استان گلستان با اشاره به ورود احتمالی کاروان پیکر مطهر جان باختگان حادثه منا در روزهای آتی به کشور اظهار کرد: مسئولان سازمان حج و دستگاه دیپلماسی کشور با جدیت در حال تلاش هستند تا اجساد جان باختگان هر چه سریع‎تر وارد خاک مقدس ایران اسلامی شود.
 
تشییع جان باختگان گلستانی
 
به گزارش گلستان24، وی با بیان اینکه همچنان پیگیری وضعیت مفقودین حادثه نیز توسط تیم‎هایی از کشورمان در عربستان در حال انجام است، افزود: امیدواریم دولت سعودی پس از هشدارهای رهبر معظم انقلاب که صریحا موارد لازم را بیان فرمودند، همکاری خود را افزایش داده تا ضمن شناسایی اجساد باقیمانده و تعیین تکلیف وضعیت مفقودین هر چه سریع‎تر اقدامات لازم برای جابجایی ابدان مطهر جان باختگان صورت بگیرد.
 
مرحله اول در تهران مورد تشییع عمومی آحاد ملت شریف ایران قرار خواهند گرفت
 
معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس با اعلام این خبر که مراسم استقبال و تشییع جان باختگان گلستانی حادثه دلخراش منا در سه مرحله انجام خواهد گرفت، خاطرنشان کرد: پیکر مطهر جان باختگان گلستانی همراه با سایر جان باختگان به محض ورود به فرودگاه امام خمینی (ره) تهران مورد استقبال رسمی مردم و مسئولان قرار خواهند گرفت و با برنامه‎ریزی مسئولان کشوری در مرحله اول در پایتخت مورد تشییع عمومی آحاد ملت شریف ایران قرار خواهند گرفت.
 
حمیدی از برگزاری مراسم تشییع متمرکز در مرکز استان گلستان برای جان باختگان گلستانی حادثه منا در مرحله دوم خبر داد و اضافه کرد: در این مرحله تمامی پیکرهای مطهر جان باختگان در شهرستان گرگان و توسط مردم مومن و ولایتمدار استان گلستان و مسئولان مورد تشییع قرار خواهند گرفت.
 
وی با تاکید بر اینکه تا به امروز تمام جان باختگان گلستانی این حادثه از کاروان‎های شهرستان گنبدکاووس و بندرترکمن بوده‎اند، ادامه داد: پس از برگزاری مراسم متمرکز استانی تشییع جان باختگان منا در گرگان پیکر مطهر این عزیزان به شهرستان‎های گنبدکاووس و بندرترکمن منتقل می‎شود.
 
معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس از برگزاری مراسم استقبال، تشییع ویژه در شهرستان گنبدکاووس و بندرترکمن در مرحله سوم خبر داد و افزود: در این شهرستان‎ها نیز مردم و مسئولان ضمن استقبال رسمی و ادای احترام به این پیکرهای مطهر ابدان جان باختگان را بر روی دوش خود تشییع خواهند کرد.
 
تدابیر ویژه پلیس راهور برای برقراری نظم ترافیکی در مسیر تشییع پیش‎بینی شده است
 
حمیدی مسیر تشییع جان باختگان منا در گنبدکاووس را از میدان مرکزی شهر تا مصلی اهل تسنن این شهر اعلام کرد و گفت: این مکان به دلیل مسقف بودن و داشتن شرایط ترافیکی مناسب‎تر به همراه فضای پارک وسائط نقلیه و البته نظر خانواده‎های جان باختگان و بزرگان شهر از جمله ائمه جمعه شیعه و سنی شهرستان انتخاب شده است.
 
وی با بیان اینکه تدابیر ویژه پلیس راهور برای برقراری نظم ترافیکی در مسیر تشییع و اقامه نماز میت بر پیکر جان باختگان پیش بینی شده است، تصریح کرد: بدون تردید در روز تشییع پیکر این عزیزان مردم شیعه و سنی گنبدکاووس صحنه‎های باشکوه و بی‎بدیلی را رقم خواهند زد که در تاریخ این دیار ثبت خواهد شد.
 
گفتنی است شهرستان گنبدکاووس یکی از آسیب دیده‎ترین شهرستان‎هایی است که کاروان های حجاج آنها در حادثه دلخراش منا دچار حادثه شده‎اند به نحوی که تا به امروز 51 نفر جان باخته و مفقودی از این شهرستان به ثبت رسیده است.
 

ارسال نظر

آخرین اخبار