سخنگو کمیسیون فرهنگی مجلس:

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: عدم عذرخواهی عربستان در وقوع جنایت منا بدتر از بی‎عرضگی و بی‎برنامگی است.

عدم عذرخواهی عربستان در جنایت منا بدتر از بی‎عرضگی است

به گزارش گلستان24، حجت‎الاسلام سید علی طاهری امشب در هشتمین سالگرد عروج ملکوتی آیت‎الله سید حبیب‎الله طاهری‌گرگانی نماینده فقید مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری، یادواره شهید محمدطاهر طاهری و مراسم یادبود جان‎باختان فاجعه منا اظهار کرد: باید کمیته حقیقت‎یاب شکل بگیرد و واقعیت اصلی فاجعه منا آشکار شود.

وی تصریح کرد: فاجعه بزرگ، غم‎انگیز و فراموش نشدنی در سرزمین منا رخ داد و هزاران زائر بیت‎الله‌الحرام که در حرم امن الهی مشغول انجام مناسک حج بودند با لباس احرام در عید قربان، قربانی شدند که این یک اتفاق ساده نبود.

بی‎تدبیری و بی‎عرضگی آل‎سعود بدتر از یهود در برگزاری کنگره عظیم حج است

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی که تازه از سفر حج برگشته و خود شاهد جان دادن حجاج بوده است، افزود: آنچه تا الان به طور قطعی و مسلم مطرح است بی‎تدبیری و بی‎عرضگی آل‎سعود بدتر از یهود در برگزاری کنگره عظیم حج است، فاجعه غم‎انگیز و دردناک در سرزمین منا نشانه مسلم سوءتدبیر و بی‎عرضگی مسئولان آل‌سعود است.

طاهری بیان داشت: آنچه در کنار این بی‎تدبیری مصیبت فاجعه را در ذهن مسلمانان به ویژه خانواده‎های عزیزانی که در فاجعه منا جان باختند این است که تا به حال دولت عربستان نسبت به این فاجعه عذرخواهی نکرده است، گویی آنها از همه طلبکارند و همه را بدهکار می‎بینند.

وی گفت: بعد از اولتیماتومی که مقام معظم رهبری مطرح کردند در یک جلسه مخفی در حضور وزیر پیام تسلیت به مردم و مسئولان ایران اعلام شد، در واقع دولت عربستان تاکنون عذرخواهی رسمی نکرده است.

قریب به 70 درصد حجاج جان‌باخته قابل نجات بودند

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه قریب به 70 درصد حجاج جان‌باخته قابل نجات بودند، افزود: وضعیت پیش آمده در منا بسیار دردناک بود مسئولان عربستانی با وجودی که حال و روز حجاج را می‎دیدند اما یک قطره آب به مجروحان ندادند و آسیب‎دیدگان را تماشا می‎کردند.

طاهری بی‎تفاوتی مسئولان عربستان به حادثه‌دیدگان فاجعه منا را اسفناک خواند و گفت: این رفتارها را نمی‎توان به اسم بی‎تدبیری گذاشت اینکه جان انسان‎ها بی‎اهمیت خوانده می‎شود قابل درک نیست و در واقع این رفتارها نوعی جنایت است، مهمان خانه خدا باید مورد احترام قرار بگیرد در حالی که رفتار آل‌سعود وقیحانه بود.

وی با اشاره به اینکه دنیای اسلام باید نسبت به فجایع منا واکنش نشان دهد، افزود: تا زمانی که نسبت به این وضعیت موضع‎گیری نشود مشکلی حل نخواهد شد.

طاهری گفت: برخی اجساد قابل شناسایی نیست که قرار است از طریق دستگاه ژنتیک و با استفاده از DNA مورد شناسایی قرار بگیرند.

وی تاکید کرد: از مسئولان دولتی توقع داریم تا جدی‎تر و با قاطعیت بیشتری این موضوع را در جهان اسلام رسیدگی کنند تا به نتیجه مطلوب ختم شود.

ارسال نظر

آخرین اخبار