شاکری: چرا «لابی سعودی» در ایران اعلام موضع نمی‌کند؟

هاشمی با سران عربستان رابطه خانوادگی دارد

به گزارش گلستان 24، مجتبی شاکری عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با اشاره به واقعه تأسف‌آور فرودگاه جده درباره دو نوجوان ایرانی اظهارداشت: واکنشی که از سوی مردم، مجلس، دولت و مراجع عظام تقلید در این باره صورت گرفت، واکنش خوبی بود و هزینه‌های سنگینی را بر عربستان سعودی که ادعا می‌کرد خادم‌الحرمین الشریفین هستند تحمیل نمود.

 

وی با اشاره به اقدام ایران در تعلیق حج عمره، تصریح کرد: ما باید با درایت عمل کرده و هزینه را برای مسئولان عربستان بالا ببریم و آل‌سعود را وادار به مجازات خاطیان و عذرخواهی از ملت ایران کنیم.

 

شاکری ادامه داد: نباید از این نکته غافل شویم که سفرهای زیارتی عمره و همچنین سفرهای دانشجویی برای ما به منزله یک دانشگاه بزرگ است و به عقیده من، فعلاً باید موضوع را در همین نقطه تعلیق عمره نگه داریم.

 

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی افزود:‌ قطع کردن سفر عمره برای ما کاری ندارد و هر زمان که نیاز باشد می‌توانیم این کار را انجام دهیم، ولی باید هزینه این اقدام را برای عربستان بالا ببریم و آن را منشأ نفرت جهان اسلام از حاکمان آل‌سعود قرار دهیم.

 

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران باید برای قطع حج عمره بررسی‌های بیشتری را انجام دهد، اظهار داشت: در همین دوره تعلیق، باید فشارهای دائم از سوی مردم در نمازهای جمعه و همچنین از سوی مسئولین در نطق‌ها و سخنرانی‌ها دنبال شود تا ابعاد مختلف این رفتارهای غیراسلامی و انسانی فراموش نشود.

 

شاکری در ادامه با اشاره به ارتباطات برخی افراد در داخل کشور با حاکمان سعودی اظهارداشت: برخی افراد نظیر آقای هاشمی به رابطه با سران عربستان معروف هستند و حتی موضوع داشتن رابطه خانوادگی میان آنان نیز مطرح است و آقای محمد هاشمی علناً از رابطه خانوادگی آل‌سعود با خانواده هاشمی سخن می‌گوید.

 

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران ادامه داد:‌ این افراد که لابی سعودی در ایران محسوب می‌شوند، باید در مقابل رفتارهای شنیع دولت عربستان موضع بگیرند و ما می‌خواهیم کسانی که از قدیم با آل‌سعود رابطه داشته‌اند، هر چه سریع‌تر موضع خود را اعلام کنند.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: مردم نیز نسبت به این افراد که مدعی رابطه خانوادگی با آل‌سعود هستند سؤال جدی را مطرح می‌کنند که چرا این افراد در برابر اقدامات آل‌سعود موضع نمی‌گیرند؟!

 

فارس

 

ارسال نظر

آخرین اخبار