«در شرایطی که آمریکا "به صورت تصادفی" درحال تقویت داعش با تسلیحات، مبارزان، کامیون و ... است، ایران یک فرمانده ارشد خود را از دست داد که رو در رو و به صورت واقعی با داعش می جنگید ...».

تحلیل  و واکنش وقیحانه امریکا از شهادت سردار همدانی

پایگاه تحلیلی گلوبال ریسرچ کانادا (globalresearch)، واکنش آمریکایی ها به شهادت سردار "حسین همدانی" در سوریه را "رونمایی از حیوان صفتی" لقب داده است.

به گزارش گلستان24، گلوبال رویسرچ در توضیح این حیوان صفتی مقامات آمریکایی می نویسد: آمریکا کشته شدن ژنرال ایرانی به دست داعش را جشن گرفت.

در ادامه این گزارش، نسبت به روحیه جنگ طلبی سیاستمداران ایالات متحده هشدار داده شده و آمده است: جشن گرفتن آمریکایی ها به علت کشته شدن حسین همدانی، ژنرال ایرانی، در واقع یک دعوت به جنگ و جنگ طلبی برای تمامی جهان متمدن است.

گلوبال ریسرچ افزود: شبکه آمریکایی سی‌ان‌ان (CNN) در مقاله ای با عنوان "مقام آمریکایی: ضربه روحی با کشته شدن ژنرال ایرانی به دست داعش در سوریه" آورده است: بر اساس اظهارات یکی از مقامات اطلاعاتی آمریکا، کشته شدن یک فرمانده ارشد نظامی ایران در هفته جاری [میلادی] در سوریه، ضربه ای روحی برای عناصر حامی "بشار اسد" رئیس جمهور سوریه بود.

 

ویدئو/ گزارش سی‌ان‌ان از شهادت سردار همدانی

 

یک رسانه دولتی ایران روز جمعه گزارش داد که ژنرال همدانی در مناطق بیرون حلب درحال مشاوره دادن به ارتش سوریه برای نبرد با افراطی ها بود که به شهادت رسید.

بر اساس این گزارش، سی‌ان‌ان همچنین مدعی شد: آمریکا و ایران اعلام کرده اند که در حال جنگ با تروریست های داعش هستند اما در واقع آن ها اهداف متفاوتی دارند: ایالات متحده درحال حمایت از شورشیان برای سقوط اسد است درحالی که ایران به دنبال دفاع از حکومت اسد می باشد.

گلوبال ریسرچ در عبارتی طعنه آمیز افزود: در شرایطی که آمریکا "به صورت تصادفی" درحال تقویت داعش با تسلیحات، مبارزان، کامیون و ... است، ایران یک فرمانده ارشد خود را از دست داد که رو در رو و به صورت واقعی با داعش می جنگید.

اشاره گلوبال ریسرچ به گزارش های اخیر رسانه های غربی است که نشان می دهد، شورشیان تحت آموزش آمریکا برای نبرد با بشار اسد به صف تروریست های سوری پیوسته اند.

پیشتر پایگاه آمریکایی یاهو (Yahoo) گزارشی را با تیتر "درحالی که استراتژی غرب درمورد سوریه لرزان و ضعیف شده، غربی ها دست خود را به سوی ایران دراز کردند" به نقل از خبرگزاری فرانسه منتشر کرده و نوشته بود: دیپلمات های آمریکا و دیگر کشورهای غربی در تلاشند تا به راهبردی دیپلماتیک با ایران و روسیه برای پایان دادن به جنگ سوریه دست یابند و این تکاپو پس از آن بوده که برنامه نظامی آنان با وضعیتی تحقیرآمیز مواجه شده است.

به نوشته خبرگزاری فرانسه (AFP)، آمریکا که نسبت به پیگیری پروسه صلح در سوریه و ابقای بشار اسد در قدرت بی تمایل بود، به حمایت از یک گروه شورشی میانه رو در این کشور پرداخت. اما این استراتژی نیز ظاهرا از هم پاشیده و بی اثر شده است چراکه پنتاگون تایید کرده، آخرین گروه مبارزان آموزش دیده توسط آمریکا برای جنگ در سوریه، یک چهارم تجهیزات و تسلیحات خود را به القاعده تحویل داده اند.

پیش از این و در سال جاری، 54 گروه قوی به سوریه اعزام شده بودند اما این گروه ها مورد حمله نیروهای محلی القاعده و جبهه النصره قرار گرفته و از هم پاشیدند و تنها 4 یا 5 گروه چریکی فعال مانده اند.

پایگاه خبری دیلی بیست  (dailybeast)نیز در این زمینه می نویسد: واقع گرایی نشان می دهد که تلاش های اوباما برای شکل دادن به سیاستی منسجم دربرابر چهار سال خشونت در سوریه، شکست تمام عیاری خورده است.

دیلی بیست در ادامه آورده است: اخیرا ماجراهای تحقیرآمیزی برای آمریکا پیش آمده از جمله فرار نیروهای شورشی سوری که توسط آمریکا آموزش دیده بودند و پیوستن آنان به صفوف القاعده در سوریه.

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار