رئیس گروه پیش بینی و صدور پیش آگاهی های جوی اداره کل هواشناسی گلستان از وقوع بارش های رگباری و احتمال آبگرفتگی معابر و وقوع سیلاب در مناطق مستعد این استان از عصر امروز شنبه خبر داد.

هشدار هواشناسی گلستان نسبت به احتمال وقوع سیلاب از عصر شنبه

به گزارش گلستان24، محمود محمدقلی پور اظهار داشت: با نفوذ سامانه سرد ناپایدار که از روز گذشته وارد گلستان شد، دمای هوا در مناطق غربی، میانی و ساحلی استان بین ۷ تا ۸ درجه و در نواحی شرقی و شمالی آن تا ۱۰ درجه کاهش یافته شده است.


وی با بیان اینکه شرایط جوی کنونی تا ۲۴ ساعت آینده ادامه خواهد داشت، افزود: هوای بیشتر شهرهای گلستان هم اینک ابری بوده و ریزش آرام باران در آن جریان دارد و از عصر امروز بر شدت بارش ها افزوده خواهد شد.


محمدقلی پور اضافه کرد: با شدت یافتن بارش ها، احتمال آبگرفتگی معابر و جاری شدن سیلاب درمناطق مستعد سیل گلستان وجود دارد و لازم است مردم در این مدت از رفتن به حاشیه رودخانه ها و مناطق کوهپایه ای خودداری نمایند.


وی، مواج شدن دریا را از دیگر پیامدهای این سامانه دانست و تصریح کرد: با سرد شدن هوا احتمال بارش برف در مناطق کوهستانی و مرتفع گلستان بویژه ارتفاعات درازنو و شاهوار وجود دارد.


رئیس گروه پیش بینی و صدور پیش آگاهی های جوی گلستان همچنین یادآور شد: طی ۲۴ ساعت گذشته مراوه تپه با ۱۰ درجه سانتیگراد سردترین و گنبدکاووس و کلاله با ۱۸ درجه گرمترین مناطق استان بودند ضمن اینکه دمای هوای شهر گرگان هم اکنون ۱۶ درجه است.


محمدقلی پور افزود: از عصر یکشنبه با عبور سامانه سرد ناپایدار از استان گلستان از شدت ابر و پدیده کاسته خواهد شد.
استان مرزی گلستان واقع در شمال ایران با تنوع اقلیم آب و هوایی از کوه، جنگل، دشت، دریا و بیابان بصورت همزمان برخوردار است، این استان افزون بر یک میلیون و ۸۵۰ هزار نفر جمعیت دارد.
منبع:ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار