مدیرکل میراث فرهنگی گلستان:

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: آبشار کبودوال، آبشاری تمام خزه‌ای که در جنوب شهر علی‌آبادکتول واقع شده، در نخستین جلسه کمیته ثبت و حریم میراث طبیعی در سال ۹۴، به ثبت آثار ملی رسید.

آبشار تمام خزه‌ای کبودوال گلستان به ثبت ملی رسید

به گزارش گلستان 24، ابراهیم کریمی اظهار داشت: آبشار کبودوال به عنوان 649 امین اثر استان گلستان است که درفهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.

وی افزود: آبشارکبودوال و منطقه جنگلی آن یکی از زیباترین مناطق گردشگری استان گلستان است که جمعیت انبوهی از اقصی نقاط ایران برای دیدن جاذبه‌های طبیعی آن در ایام مختلف سال و به ویژه تعطیلات برای بازدید از آن به این منطقه روی می‌آورند.

کریمی گفت: زیرساخت‌های لازم توسط شهرداری علی‌آباد و زیر نظر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان ساخته شده و سکوها، چادرهای انفرادی و گروهی‏، آلاچیق‌ها‏، سرویس‌های بهداشتی،‏ آب آشامیدنی‏، فروشگاه، نمازخانه، پارکینگ و مسیرهای دسترسی برای بازدید گردشگران مهیا شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان با اشاره به اینکه آبشار اصلی و بعد از آن تا چشمه‏، حالت طبیعی خود را حفظ کرده ، قدمت اثر را به دوره دونین میانی تا بالائی‏، از دوران اول اعلام کرد و گفت: مالکیت این اثر، مربوط به سازمان جنگل‌ها و مراتع و آبخیزداری کشور است که توسط شهرداری علی آباد و زیر نظر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان اداره می‌شود.

کریمی از اجرای صحیح طرح مدیریت بهره‌وری پارک جنگلی خبر داد و افزود: این طرح شامل حفظ، نگهداری، بهره‌برداری عقلائی، احیاء، بهسازی و ارتقاء سطح کیفی محیط زیست طبیعی است.

وی هدف مدیریت بهره‌وری را تضمین تداوم بهره‌برداری دانست و حفاظت را تصمین کننده استفاده پایدار اعلام کرد.

آبشار کبودوال در شهرستان علی‌آبادکتول، قدمت 7 هزار ساله قرار دارد و این آبشار که در پارک جنگلی کبودوال قرار گرفته، جزو اولین پارک های طبیعی کشور است که در سال1344 توسط سعیدی آشتیانی در طرح پارک‌های جنگلی معرفی شده است.

آبشار کبودوال از مناطق گردشگری شناخته شده در استان گلستان است و از شهرت زیادی بین گردشگران داخلی و خارجی برخوردار است.

ارسال نظر

آخرین اخبار