اعتراف زیبا کلام در گرگان :

صادق زیباکلام در دانشگاه گلستان گفت: با تحریم، بی تحریم، با برجام بی برجام هیچ نور امیدی بر اقتصاد ما نخواهد تابید ما هم که گفتیم با توافق ایران گلستان می‌شود دروغ گفتیم!

دروغ گفتیم که با توافق ایران گلستان می‌شود / رفع تحریم نمی‌تواند در اقتصاد ما معجزه کند

 دکتر صادق زیباکلام استاد دانشگاه در برنامه « برجام، ایران - جهان » که عصر امروز شنبه 25 مهرماه به میزبانی انجمن اسلامی دانشگاه گلستان در تالار شهید مطهری این دانشگاه برگزار شد، گفت: مشکلات ما در زمینه هسته ای از زمانی شروع شد که مجاهدین خلق فعالیت هسته ای ایران را در سال ۸۲ به غرب اطلاع دادند.

به گزارش گلستان24، وی با بیان اینکه مشکل از عدم اعتماد بین جمهوری اسلامی و غرب سرچشمه می‌گرفت، مدعی شد: سیاست دولت اصلاحات بر این بود که با کمترین هزینه فعالیت هسته ای را جلو ببرد از این رو در برهه‌های مختلف عقب نشینی و امتیازدهی‌هایی داشت که در مجموع می‌توان از ان به عنوان سیاست «کج دار و مریز» یاد کرد.

صادق زیباکلام اظهار کرد: در انتخابات سال ۸۴ که اصولگرایان با قاطعیت به موفقیت رسیدند برای اولین بار در کشور تمام قوا یکدست شدند و تمامی ارکان نظام برای حمایت از رئیس جمهور بسیج شدند احمدی نژاد نیز با این پشتوانه سیاست‌های هسته ای را به کل و فرع و جزء تغییر داد و گفت به هیچ وضع مماشات و عقب نشینی به خرج نمی‌دهد و با تمام توان فعالیت‌های هسته ای را به جلو خواهد برد.

غرب فهمید دولت احمدی نژاد ضعیف نیست

وی اعتراف کرد: به تدریج غرب فهمید دولت جدید ایران انقلابی است و رئیس جمهور از حمایت سپاه انقلاب اسلامی بهره می‌برد و یک دولت ضعیف و ناتوان نیست و متعهد به شعار انقلاب و محو اسرائیل و زوال تمدن غرب است از همین رو پرونده هسته ای ایران را از شورای حکام وین به شورای امنیت نیویورک برد.

زیباکلام گفت: در زمان انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ به طور طبیعی مسئله هسته‌ای بین نامزدها به اصلی ترین موضوع بدل شد،با روی کار آمدن روحانی سیاست احمدی نژاد در استقلال هسته‌ای تغییر جهت داد و قرار شد روحالنی این مسئله را از طریق مذاکره پیگیری کند.

استاد دانشگاه تهران افزود: بعد از توافق ژنو جمعی در سفارت آمریکا گرد هم آمدند اما به رغم نگرانی این افراد مذاکرات ادامه پیدا کرد، انتقادها به سیاست‌های هسته ای شروع شد و جریانی نیز توافق ژنو را همپای معاهده ترکمنچای دانستند.

وی مدعی شد: دوستان دلواپس شاخه‌ای را بریدند که خودشان روی آن بودند در واقع آنان با انتقاد راه انتقاد را باز کردند تا ما هم بتوانیم آنان را مورد نقد قرار بدهیم.

تنها دغدغه غرب سلاح هسته‌ای ماست

صادق زیباکلام با این ادعا که «شعار انرژی هسته ای حق مسلم ماست» یک دعوای سیاسی با غرب و آمریکا بود، گفت: ما نباید از آب و بهداشت و جاده‌های مان برای انرژی هسته‌ای هزینه می‌کردیم اینکه می‌گویند با انرژی هسته ای ایران گلستان می‌شود دروغ است.

وی همچنین مدعی شد: تحولات کنگره آمریکا و سوال و جواب‌هایی که از جان کری و اوباما می‌شد نشان می‌داد تنها دغدغه غرب سلاح هسته‌ای ماست اما به ما دروغ می‌گفتند که انرژی هسته ای همه چیز ما را زیر و رو می‌کند و ایران را گلستان می‌کند.

صادق زیباکلام با لحنی تسمخرآمیز گفت: ما نفهمیدیم کمیسیون برجام که این قدر برجام را برررسی و زیر و رو کرد چه شد ۲۰ دقیقه ای آن را به تصویب رساند ؛ در عین حال من معتقدم تندروها مخالفت خود با برجام را ادامه خواهند داد، یکی از گیرهای آنان هم سر مسائل اقتصادی خواهد بود غافل از اینکه اصلا مسائل هسته ای ارتباطی با برجام و مذاکرات ندارد بلکه مشکل اقتصاد ما دولتی بودن آن است!

هر که گفت با انرژی هسته ای ایران گلستان می‌شود دروغ گفت ما هم که گفتیم با توافق ایران گلستان می‌شود دروغ گفتیم!

وی در همین راستا اضافه کرد: با تحریم، بی تحریم، با برجام ، بی برجام و با فعالیت هسته ای و بدون فعالیت هسته ای هیچ نور امیدی بر اقتصاد ما نخواهد تابید ، هر که گفت با انرژی هسته ای ایران گلستان می‌شود دروغ گفت ولی با توافق هسته ای هم ایران گلستان نخواهد شد !

زیباکلام در ادامه این اعترافات، خاطر نشان کرد: رفع تحریم نمی‌تواند در اقتصاد ما معجزه کند .

ایران و آمریکا در مورد سوریه به زبان مشترک می‌رسند

استاد دانشگاه تهران در اظهار نظر دیگری یادآور شد: حال که توانستیم در مسئله هسته ای با آمریکا به توافق برسیم چرا بر سر مسائل دیگر توافق نکنیم ؟ ایران و آمریکا در مسئله افغانستان وحدت استراتژیک دارند، در مورد سوریه هم داریم زبان مشترک پیدا می‌کنیم.

وی افزود: به نظر من اگر کسی بگوید آغاز برجام پایان مرگ بر آمریکاست سخن به گزاف نگفته است.

زیباکلام در اظهاراتی گفت: ما ۲۰ ماه با آمریکا مذاکره کردیم عناصر نفوذ آن چه بود ؟ مگر چه کردند ؟ اگر نفوذی بود من که ندیدم.

گفتنی است این جلسه با پرسش و پاسخ ادامه پیدا کرد.

انتهای پیام/خبرگزاری دانشجو

ارسال نظر

آخرین اخبار