کریستینا پالتین (Kristina Paltén) دونده زن پنجاه ساله اهل سوئد است که هدف از سفرش را “به چالش کشیدن پیش داوری‌های خود و دیگران درباره ایران” عنوان کرده است.

زن ماجراجوی سوئدی  امروز در گنبد + تصاویر

به گزارش گلستان24،  یک زن ماجراجوی سوئدی که با پای پیاده و یک سه چرخه کوچک، مسافت زیادی را طی کرده و وارد ایران شده است، امروز دوشنبه به گنبد می‌رسد.

کریستینا پالتین (Kristina Paltén) دونده زن پنجاه ساله اهل سوئد است که هدف از سفرش را “به چالش کشیدن پیش داوری‌های خود و دیگران درباره ایران” عنوان کرده است.

وی دارای رکوردهای جالبی از جمله که دویدن بر روی ترید میل به مدت ۴۸ ساعت است. محیط ایران، بیش از ۸۲۰۰ کیلومتر است که این دونده زن سوئدی، قصد دارد تا یک چهارم آن را طی کند. مرز بازرگان تا مرز سرخس تجن مسیر تعیین شده برای دوندگی کریستینا است.

کریستینا پالتین که علاقه مند به فرهنگ ایران است، مسیر ۱۰۰۱ مایلی سفر خود را برگرفته از داستان‌های هزار و یک شب می‌داند و طی کردن مسیری از جاده ابریشم را در نظر گرفته است.

کریستینا پیش از آغاز حرکتش گفته بود: قصد دارد در مدت ۲ ماه، ۲ هزار کیلومتر (۱۰۰۱ مایل) در ایران بگردد و خاطرات خود را در این سفر ماجراجویانه با پای پیاده و بعضاً با حالت دویدن، در قالب یک مستند گردشگری در ایران، برای تلویزیون‌های سوئد در بهار ۲۰۱۶ میلادی پخش کند.

این موضوع می‌تواند در شناسایی ایران به جامعه سوئد از دید یک گردشگر سوئدی، تأثیر زیادی بگذارد.

او همچنین در مورد اجازه دولت ایران عنوان کرده بود: ما از دولت ایران اجازه دویدن را گرفتیم و این احساس خیلی خوبی است. خوشحال می‌شوم که در این سفر، می‌توانم با باشگاه‌های ورزشی زنان ملاقات کنم و سفر من به آنجا باعث می‌شود که باشگاه‌های بانوان بیشتر فعالیت کنند و این خبر بسیار هیجان‌انگیزی است.

خانم پالتین که انتظار چنین برخوردی را از دولت ایران نداشته است، اضافه می‌کند: با توجه به پیش داوری‌ها و قضاوت‌های من، اسلام و ورزش برای زنان با هم همخوانی ندارد و من این موضوع کاملاً درک کرده‌ام ولی الان احساس خیلی خوبی دارم.

او از ماه‌ها پیش با لباس پوشیده تمرین کرده تا برای دویدن با این شرایط در ایران آماده شود.

نکته جالب توجه رسیدن او در روزهای عزای محرم به استان گلستان و گنبدکاووس است. او که تصاویر و خاطرات سفرش را به صورت روزانه در سایتش منتشر می‌کند، روز گذشته را در علی آباد سپری کرده است.

دونده-سوئدی-علی‌آباد (1)

دونده-سوئدی-علی‌آباد (2)

دونده-سوئدی-علی‌آباد (3)

دونده-سوئدی-علی‌آباد (4)

دونده-سوئدی-علی‌آباد (5)

دونده-سوئدی-علی‌آباد (6)

دونده-سوئدی-علی‌آباد (7)

دونده-سوئدی-علی‌آباد (8)

دونده-سوئدی-علی‌آباد (9)

سلام گنبد

ارسال نظر

آخرین اخبار