آشپز مسجد جامع کردکوی:

به همین علت است که مردم شهرستان کردکوی اعتقاد دارند غذای پخته شده در مراسمات عزاداری امام حسین (ع) مزه و طعم دیگری دارد؛ غذای امام حسین (ع) صفای دیگری دارد چون عشق در آن نهفته است.

آشپز همان آشپز است اما غذای پخته شده در ماه محرم چیزی فراتر از لذت است/عجب صفایی دارد آشپزی برای امام حسین (ع)+تصاویر

به گزارش گلستان24، پختن غذای مراسم عزاداری حضرت سیدالشهدا (ع) مانند بسیاری از مراسم‌های محرم آداب خاص خود را دارد، به طوری که باید بگوییم طبخ غذای امام حسین (ع) صفای دیگری دارد.

IMG_3398

طبخ غذای امام حسین (ع) در شهرستان کردکوی غیر از بحث تبرک و مسائل معنوی، یک پدیده اجتماعی و یک رسم و رسوم مذهبی دیرینه ای است.

آشپز همان آشپز است اما غذای پخته شده در ماه محرم چیزی فراتر از لذت است چون با نام و یاد سید جوانان اهل بهشت حسین بن علی (ع) پخته می شود.

به همین علت است که مردم شهرستان کردکوی اعتقاد دارند غذای پخته شده در مراسمات عزاداری امام حسین (ع) مزه و طعم دیگری دارد؛ غذای امام حسین (ع) صفای دیگری دارد چون عشق در آن نهفته است.

آشپزهای امام حسین (ع) در شهرستان کردکوی معتقدند که آشپزی در ایام محرم حال و احوال و صفای دیگری دارد و می‌طلبد.

باید عاشق باشی تا صفای آشپزخانه امام حسین را درک کنی

یکی از آشپزهای مراسمات محرم که در مسجد جامع شهر کردکوی مشغول آشپزی هست در این باره به خبرنگار ما می‌گوید: باید عاشق باشی تا صفای آشپزخانه امام حسین را درک کنی.

وی افزود: آشپزی برای عزاداران و دوستداران و عاشقان امام حسین (ع) و شهدای کربلا حال و صفا و عشق به خصوصی دارد که فقط آشپزهای حسینی آن را درک می‌کنند.

آشپزهای آشپزخانه امام حسین (ع) مسجد جامع کردکوی می گویند: صحنه هم زدن غذاها، از آن خاطره هایی است که هیچ وقت از خاطر ما محو نخواهد شد. آن لحظه هر کدام از ما رازی که در دل داریم با امام (ع) و خدای خود در میان می گذاریم.

اما یادمان باشد ویژگی اصلی این اتفاق، یعنی بار گذاشتن دیگی برای تعداد زیادی که به دلیلی مشترک و برای عرض ارادتی جمع شده اند، در این است که برای این مهمانی، نه کسی دعوت می کند نه کسی انتظار دعوت شدن دارد چون به مهمانی امام حسین (ع) رفتن دعوت نمی خواهد عشق می خواهد.

IMG_3371

IMG_3372IMG_3377IMG_3379IMG_3391IMG_3392IMG_3396IMG_3398IMG_3403IMG_3405

گزارش و عکس خبرنگار رادکانا: یعقوب محمودی

ارسال نظر

آخرین اخبار