بعد از انتشار برخی اخبار درباره سقوط یک هواپیمای متعلق به رژیم صهیونیستی در خاک سوریه روایت‌های متفاوتی درباره سرنوشت این هواپیما منتشر شده است.

جزئیات سقوط هواپیمای صهیونیست‌ها در خاک سوریه

به گزارش گلستان24، به نقل از پایگاه خبری تحلیلی العربی الجدید، روایت‌های متفاوتی درباره سرنوشت یک هواپیمای کوچک اسرائیلی که شب گذشته نزدیک یک منطقه مرزی با سوریه سقوط کرد، مطرح شده است.

 سقوط هواپیمای صهیونیست‌ها

سخنگوی ارتش اسرائیل: شایعات را پیگیری می‌کنم

«افیخای ادرعی» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی روز گذشته در صفحه خود روی فیس‌بوک اعلام کرد که وی گزارشها و شایعه‌ها درباره سقوط یک هواپیمای اسرائیلی را پیگیری می‌کند.

 سخنگوی ارتش اسرائیلی گفت که بر اساس شایعات و گزارشهای منتشر شده، یک شهرک‌نشین صهیونیست از ساکنان جلجولیه با یک «پاراموتور» برای پیوستن به یکی از گروه‌های تروریستی در سوریه وارد خاک این کشور شده است.

از سوی دیگر برخی فعالان در درعا به العربی الجدید گفتند که این حادثه عصر روز گذشته به وقوع پیوسته و به‌دنبال آن هواپیماهای اسرائیلی نزدیک نوار مرزی سوریه در غرب روستای عابدین در دورترین نقطه جنوب غرب درعا به پرواز درآمدند.

به‌گفته این فعالان، این هواپیما، یک هواپیمای سمپاشی بود که ظاهراً به‌دلیل نقص فنی سقوط کرده و کادر آن متشکل از دو نفر با استفاده از چتر در جنوب غرب درعا جایی که گروه تروریستی موسوم به "گردان شهدای یرموک" بر آن کنترل دارد، فرود آمده‌اند و خود این هواپیما نیز در فلسطین اشغالی سقوط کرده است.

از سوی دیگر دفتر اطلاع‌رسانی گروه تروریستی گردان شهدای یرموک در صفحه رسمی خود روی فیس‌بوک اعلام کرد: هواپیماهای اسرائیلی به آسمان یرموک به پرواز درآمدند و ضدهوایی‌های ما نیز با آن به مقابله پرداختند.

حدود یک ساعت بعد این دفتر اعلام کرد که اخبار منتشر شده درباره به اسارت گرفته شدن یک خلبان یهودی به دست عناصر گروه شهدای یرموک صحت ندارد.

خبرگزاری "خطوه" که متعلق به معارضان است نیز به‌نقل از خبرنگار خود در درعا از سقوط یک پاراموتور که در مرزهای سوریه و اسرائیل در حال سمپاشی بود، خبر داد. این خبرگزاری سپس این خبر را از سایت خود حذف کرد و از کاربران خود به‌خاطر انتشار خبر مربوط به به اسارت گرفته شدن یک خلبان  اسرائیلی از سوی گروه موسوم به گردان شهدای یرموک که با داعش در حومه درعا بیعت کرده است، عذرخواهی کرد.

شب گذشته برخی از پایگاه‌ها و شبکه‌های اجتماعی از سقوط یک هواپیمای سبک و غیرنظامی متعلق به رژیم صهیونیستی در داخل خاک سوریه خبردادند.

بر اساس این گزارش جستجو برای یافتن خلبان این هواپیما ادامه دارد. برخی از گزارش‌ها نیز از زنده بودن خلبان این هواپیما حکایت دارد که احتمالاً گروگان گرفته شده است.

از سوی دیگر بر اساس برخی از اخبار منتشر شده، ارتش رژیم صهیونیستی مواضع حزب‌الله در تل الاحمر واقع در حومه قنیطره را هدف قرار داده است.

 ارتش رژیم صهیونیستی گزارش‌ رسانی درباره این واقعه و حملات مربوط به آن را فعلاً ممنوع کرده است.

روزنامه الرأی اردن نیز گزارش داده که هواپیمای ذکرشده یک هواپیمای سم‌پاشی بوده و خلبان آن در حومه درعا دستگیر شده است.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار