مسابقات رفاقت مهر جمعیت هلال احمر، هم اندیشی خبرنگاران نشریات و سایت های خبری اهل سنت، تعامل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل، اولین سوگواره عکس عاشورایی در علی آباد کتول، برخورد با واحدهای تولیدی فاقد پروانه بهره برداری و استاندارد و پنجمین یادواره 140 شهید امامزاده روشن آباد کردکوی

گزیده های خبری استان گلستان

به گزارش گلستان24، مرحله استانی بیست و هفتمین دوره مسابقات سراسری رفاقت مهر جمعیت هلال احمر ١٠ و ١١ آبان در استان گلستان برگزار می شود. 
معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر گلستان گفت: برگزاری این مسابقات با شعار جوانان، رفاقت مهر، توسعه فرهنگ بشردوستی و با هدف آمادگی اعضا برای مقابله با شرایط حساس، زمینه شناخت استعدادها و ارتقای توان علمی در دستور کار قرار گرفته است. 
الهام اختری یادآور شد: مرحله شهرستانی این مسابقات با رویکرد فرهنگی امدادی و با حضور ٦٧٠ نفر از اعضای دختر و پسر در ١٠ شهرستان استان گلستان برگزار شد که طی آن اعضای کانون های جوانان، دانشجویی، طلاب و روستایی در چهار رشته امداد و کمک های اولیه، اسکان اضطراری، حمل مصدوم و زبان انگلیسی با یکدیگر به رقابت پرداختند. 

*** 

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری گلستان در نشست هم اندیشی خبرنگاران نشریات و سایت های خبری اهل سنت استان گفت: در عصر ارتباطات انتقال خبر و رویدادها با شتاب زیادی صورت می گیرد که برای پرهیز از آسیب های آن می بایست اخلاق مداری مد نظر قرار گیرد. 
سیدعلی میرباقری با اشاره به نقش نشریات و سایت های خبری در امر توسعه خاطرنشان کرد: توسعه در اندیشه باید بیش از سایر مولفه هایی چون انتقال اخبار و رویدادها، برای فعالین این عرصه مورد توجه باشد. 
وی با اشاره به انتخابات پیش رو، به اهمیت حضور نشریات در توسعه فضای سیاسی اشاره کرد و گفت: امر به معروف و نهی از منکر که در واقع نظارت بر حوزه عمومی و عملکرد مسئولین است در نهایت منجر به توسعه سیاسی خواهد شد. 
وی افزود: مشارکت حداکثری مهمترین موضوع مد نظر ما در انتخابات پیش روست، امری که شما اصحاب رسانه می توانید در تحقق آن بسیار تاثیرگذار باشید. 

*** 

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری گلستان با اعلام این که این مجموعه آماده است تا تجربیات چند ساله خود را در اختیار حوزه پدافند غیرعامل استان قرار دهد اظهار کرد: تعامل این دو بخش در برخی از حوزه‎های کاری می‎تواند به تحقق اهداف هر دو مجموعه کمک کند. 
صادقعلی مقدم با اشاره به تفاوت‎های ساختاری مدیریت بحران و پدافند غیرعامل گفت: با توجه به تجربیات گذشته و حتی قبل از انقلاب، پرداختن این دو موضوع به عنوان یک مجموعه واحد منطقی نیست و هر دو بخش کارکردهای خاص خود را دارند. 
وی با بیان این که موضوع پدافند غیرعامل و وظایف آن در مباحث ملی و کلان کشور و در مقابل هجوم دشمن به طرق مختلف کاربرد دارد یادآور شد: بیشتر تهدیدات سیاسی و نظامی علیه یک کشور را می‎توان با تدابیر خاص پیش بینی و مدیریت کرد، این در حالی است که نمی‎توان وقوع یک زلزله با مقیاس ریشتر بالا را پیش‎بینی و از خسارات آن چه در ابعاد کم و یا زیاد جلوگیری کرد. 
وی ادامه داد: کار در بخش مدیریت بحران آنی و اضطراری است و حتی ممکن است محلی و منطقه‎ای باشد اما در بخش امنیتی و نظامی، نوع تهدیدها متفاوت است و حتی یک تهدید در این بخش ممکن است به عنوان یک بحران همه کشور را درگیر خود سازد. 


*** 

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان از تشکیل 15 انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده در استان خبر داد و گفت: فعال سازی این انجمن ها در شهرستان ها برای حمایت از حقوق مصرف کنندگان و مشارکت بیشتر در نظارت بر بازار به این سازمان محول شده است و مصرف کنندگان می توانند برای حمایت از حقوق خود از خدمات این دفاتر حمایتی بهره مند شوند. 
علی اصغر اصغری در کارگاه توجیهی آموزشی انجمن های حمایت از حقوق مصرف کنندگان افزود: استان گلستان یکی از پنج استانی است که در تمامی شهرستان های آن انجمن حمایت تشکیل شده است. 
وی با بیان این که مردم نقش اساسی در تشکیل و توسعه فعالیتهای انجمن دارند اضافه کرد: در دوره قبلی انجمن 750 نفر از اقشار مختلف مردم عضو انجمن بودند که در این دوره این تعداد به 1800 نفر ارتقا یافته که رشد بیش از 100 درصدی را نشان می دهد. 

*** 

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی علی آبادکتول از برگزاری اولین سوگواره عکس عاشورایی در دو بخش مسابقه و نمایشگاه با موضوعات سوگواره عکس، محرم و ولایت پذیری، نماز و عاشورا، سنت ها و جلوه های عاشورایی خبر داد. 
حسن دیلم در خصوص شرایط جشنواره اظهار کرد: علاقه مندان به حضور در این جشنواره می توانند حداکثر هشت قطعه از آثار ثبت شده با دوربین عکاسی یا تلفن همراه خود را به صورت رنگی یا تک رنگ برای داوری در بخش مسابقه از طریق پست الکترونیکی katool.ershad@gmail.com و pajouhesh.sama17@gmail.com یا روی لوح فشرده و به صورت حضوری به آدرس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی علی آبادکتول ارسال نمایند. 
وی ادامه داد: در پایان سوگواره عکس عاشورایی که با همکاری انجمن عکس اداره ارشاد اسلامی، کانون بسیج هنرمندان و آموزشکده فنی و حرفه ای سما واحد علی آبادکتول برگزار می شود آثار برگزیده چاپ و در قالب نمایشگاه در معرض بازدید عموم قرار می گیرد. 

*** 

سرپرست بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان گلستان با بیان این که این صندوق جزو چهار صندوق پویا در عرصه ارائه سرویس های بیمه اجتماعی در کل کشور است گفت : بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر به لحاظ سابقه فعالیت در بین سایر صندوق ها، جوانترین صندوق محسوب می شود. 
دانیال پولادوند افزود: دیدگاه دولت به صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر رویکردی حمایتی است و ماموریت این صندوق ارائه خدمات بیمه اجتماعی به سه قشر کشاورز، روستایی و عشایر است. 
وی تصریح کرد: به دلیل حمایت از این سه قشر، دولت حامی و پشتیبان این صندوق است و از جمله کارکردهای برخورداری افراد از پوشش بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر برقراری عدالت اجتماعی، کاهش فاصله طبقاتی جامعه شهری و روستایی و رفع تبعیض است. 
سرپرست بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان از بخشداران و تمامی دهیاران و روسای شوراهای اسلامی روستاها خواست به هر نحو ممکن نسبت به اطلاع رسانی عمومی اقدام و با دفتر صندوق استان همکاری کنند. 

*** 

در تفاهم نامه ای که بین اداره کل استاندارد و سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان به امضاء رسید بر برخورد با واحدهای تولیدی فاقد پروانه بهره برداری و پروانه کاربرد علامت استاندارد تاکید شد. 
رئیس اداره استانداردسازی و آموزش و ترویج استاندارد گلستان گفت: با هدف تقویت و توسعه همکاری های فی مابین و استفاده بهینه از توانمندی های علمی، فنی، آموزشی، پژوهشی و فرهنگی طرفین این تفاهم نامه تنظیم و امضا شد. 
حمیدرضا عالیشاهی اظهار داشت: مشارکت در تدوین استانداردهای ملی، همکاری در زمینه بازرسی از مراکز عرضه، توزیع و تمرکز کالاهای مشمول استاندارد اجباری، انجام طرح های مشترک تحقیقاتی، ترویج و توسعه فرهنگ استاندارد در استان موضوع این تفاهم نامه بود. 
وی افزود: همچنین ارائه دوره های آموزشی مشترک به منظور بالا بردن توان تخصصی کارکنان و تربیت نیروی متخصص در زمینه کنترل کیفیت در واحدهای تولیدی و پرسنل طرفین و استفاده از ظرفیت های قانونی هر دو طرف به منظور استیفای حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان را از دیگر موضوعات تفاهم نامه عنوان کرد. 
وی اضافه کرد: بنا به این موضوعات این اداره کل متعهد به اعلام اولویت های تدوین استاندارد، برگزاری دوره های آموزشی استاندارد، اعلام لیست فراورده های استاندارد اجباری، ارائه لیست محصولات مورد بازرسی و تهیه فرم های بازرسی و کارت های شناسایی بازرسان شد. 
به گفته عالیشاهی طبق این تفاهم نامه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیز متعهد به ارائه پیشنهادات تدوین استاندارد، بازرسی از واحدهای عرضه و توزیع، اعلام نتایج بازرسی به اداره کل استاندارد و برخورد قانونی با واحدهای تولیدی فاقد پروانه بهره برداری شد. 

*** 

دادستان گرگان در پنجمین یادواره 140 شهید امامزاده روشن آباد شهرستان کردکوی گفت: اگر امروز در ایران آرامش داریم و در اطرافمان ناامنی است این آرامش را مدیون 213 هزار شهید انقلاب اسلامی هستیم وگرنه از این امنیت بالا برخوردار نبودیم. 
حجت الاسلام مصطفی حقی افزود: یکی از مواردی که در زندگی انقلابیمان باید قدر آن را بدانیم این است که شهدا ولی نعمت ما هستند. 
وی با اشاره به این که اگر شهدا نبودند معلوم نبود وضعیت ما چگونه می شد، اضافه کرد: امام خمینی (ره) در سال 57 پس از ورود به کشور مستقیم به مزار پاک و مطهر شهدا رفت و با این کار قصد داشت به ما بفهماند که ما هر چه داریم از شهداست. 
دادستان گرگان تأکید کرد: امروز نیز هر مقام و مسئولی وارد هر شهر و استان می شود ابتدا به مزار پاک و مطهر شهدا می رود که این رسم خوبی می باشد. 

*** 

مدیر حوزه علمیه استان گلستان در جلسه مبلغات مدارس امین به اهمیت جایگاه تبلیغ اشاره کرد و گفت: یکی از وظایف مبلغان این است که با اعمال و رفتار خود در جذب افراد به دین تلاش کنند. 
حجت الاسلام مصطفی ملکی خاطرنشان کرد: دشمن با تمام ابزار و امکانات خود در حال نفوذ به خانواده هاست و وظیفه مبلغات در مقابله با دشمن این است که با رصد کلیه مسائل در بین دانش آموزان و خانواده ها سعی در برطرف ساختن شبهات کنند. 
عضو شورای حوزه علمیه استان گلستان در پایان مبلغان را 'نیروی خیر' توصیف کرد و گفت: مبلغان با اعمال و رفتار خود با هوش بالا سعی در جذب افراد کرده و از این طریق از نیروی دشمن کاسته و به نیروی خیر اضافه کنند. 

*** 

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان در جلسه سلامت بانوان و بیماریهای خاص زنان گفت: یکی از وظایف این حوزه نظارت بر سلامت روان و جسم بانوان است که به همین منظور بررسی وضعیت سلامت بانوان را در دستور کار قرار داده ایم تا با برنامه ریزی بهینه شاهد آسیب های کمتری در جامعه باشیم. 
کلثوم غفاری توران اظهار داشت: بر اساس آمار بیماری های خاص به خصوص سرطان در جامعه ما رو به افزایش است که با راه اندازی این ستاد از تعدادی پزشکان متخصص بانوان به خصوص پزشکانی که در امر سرطان متخصص هستند و از مشاورین امور بانوان دستگاه های مختلف، نمایندگان سازمان های مردم نهاد، خیریه ها و تعدادی ازبانوان فعال در عرصه های مختلف دعوت شده است تا گام های مفیدی در راستای این هدف برداشته شود. 
وی خاطرنشان کرد: تصمیم داریم با کمک دستگاههای ذیربط عملیاتی کردن طرح غربال گیری را از سازمان های دولتی و زنان شاغل ادارات شروع کنیم و بسته به توانمندی و ظرفیت دستگاه ها غربال گیری انجام شود. 

*** 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان گفت: میانگین سرانه دریافتی ایتام سال گذشته 45 هزار تومان بوده که این رقم در سال جاری به 90 هزار تومان افزایش یافت. 
ابراهیم باغبانی با تاکید بر این که در سال جاری به مسکن مددجویان توجه ویژه شده است بیان داشت: در این بخش به دنبال آن هستیم که با همکاری دهیاران و افراد معتمد در روستاها ساخت و بهسازی مسکن را برای مددجویان نیازمند داشته باشیم. 
وی گفت: در حوزه اشتغال نیز کارهای ارزشمندی صورت گرفته و در سال گذشته موفق شدیم که 83 درصد منابع اختصاص یافته به این بخش را جذب کنیم. 

*** 

حسن رضایی دانشجوی کاردانی نرم افزار کامپیوتر واحد گرگان در دومین دوره مسابقات کشوری رباتیک نیکان کاپ و در بخش ربات های مسیریاب آزاد مقام برتر فنی را به دست آورد. 
دومین دوره مسابقات سراسری رباتیک زیر نظر آموزش فنی و حرفه ای استان مازندران در سالن سردار سجودی بابل و با حضور 168 تیم از استان های مختلف کشور در بخش های ربات های مسیریاب آزاد و دانش آموزی برگزار شد. 
رضایی همچنین در یازدهمین دوره مسابقات کشوری که به میزبانی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل برگزار شد، حائز رتبه سوم لیگ ربات های مسیریاب شد. 

*** 

معاون فرماندار ترکمن از محل استقرار آمارگیران نفوس و مسکن این شهرستان دیدن کرد. 
سیدصادق شیرنگی با تقدیر از تلاش آمارگیران گفت: وظیفه حساس و سنگینی بر عهده شماست به همین خاطر انتظار می رود در انجام ماموریت محوله و احصاء صحیح آمار جامعه به خوبی عمل کنید زیرا مسئولان بر اساس نتایج کار شما اقدام به برنامه ریزی برای آینده جامعه خواهند کرد. 
سرشماری آزمایشی نفوس و مسکن به صورت پایلوت در شهرستان ترکمن در حال اجراست. 

*** 

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گلستان اعلام کرد: یک دوره کارگاه آموزشی عملی جهت طرح (P.V.S) کاشت با کمبینات با حضور کارشناسان زراعت و مکانیزاسیون سازمان و مدیریت های استان در مرکز آموزش شهید روحانی فرد کردکوی برگزار شد. 
سهراب سهرابی افزود: این دوره با هدف هماهنگی و اجرای هر چه بهتر پروژه انتخاب مشارکتی ارقام گندم برگزار شد. 
وی گفت: مزیت استفاده از روش انتخاب مشارکتی این است که سازگاری ارقام جدید و لاین ها در مناطق بیشتر و در مقیاس وسیعتری مورد ارزیابی قرار می گیرد و در عین حال بذر ارقام و لاین های انتخابی به اندازه کافی تولید می شود تا در صورتی که تعدادی از آنها مورد پذیرش کشاورزان قرار گرفت، فرآیند ترویج و تجاری شدن آنها تسریع شود. 
وی اضافه کرد: انتظار می رود چون کشاورزان در اجرا و انتخاب آنها مشارکت فعال دارند میزان پذیرش آنها بالاتر خواهد بود. 

*** 

مانور پدافندغیرعامل با هدف آشنایی کارآموزان با مسئله پدافند غیرعامل و برنامه ریزی و هماهنگی بیشتر دستگاه های امدادی و خدماتی در مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهدای ایلوار شهرستان کردکوی برگزار شد. 
این مانور با پخش آژیر خطر آغاز شد و با صحنه سازی وقوع حادثه و ایجاد آتش، نیروهای هلال احمر به اطفای حریق، امداد و کمک های اولیه، حمل مصدومان فرضی و انتقال آنان به مراکز درمانی اضطراری پرداختند. 
رامتین کارشناس هلال احمر استان هدف از اجرای مانور را ارائه آموزش های لازم به کارآموزان در زمینه مقابله با حوادث و خطرات احتمالی عنوان و اظهار کرد: کارآموزان در این مانورها به صورت عملی با راه های چگونگی مقابله با حوادث غیرمترقبه و بلایای طبیعی آشنا شده و می توانند توانایی های خود را در این راستا به منصه ظهور گذاشته و میزان آسیب پذیری را کاهش دهند. 
وی گفت: 42 نوع حوادث غیرطبیعی در جهان رخ می دهد که از این تعداد 37 نوع آن در ایران و سهم استان گلستان نیز از این تعداد 32 نوع می باشد که در راستای پدافند غیرعامل باید تدابیری اندیشیده شود تا تمام دستگاه های اجرایی بتوانند در مواقع ضروری و نیاز سریعا وارد عمل شده و از بحران جلوگیری کنند. 

*** 

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان در نشست هم اندیشی با شرکت شاهد با اشاره به آمادگی همکاری اتاق با این شرکت اظهار کرد: استان گلستان در حوزه تولید و تامین محصولات، پتانسیل بالایی داشته و می توان از آن جهت رشد صنایع داخلی و تامین سبد صادرات استفاده نمود. 
رمضان بهرامی با اشاره به وجود حدود 100 برند کشوری در گلستان ادامه داد: بخش عمده صنعت رب کشور در این استان تهیه می شود . 
وی اشاره کرد: در استان گلستان قریب به 400 گونه گیاهان دارویی وجود دارد که قابلیت مانور بالایی خواهد داشت. 
وی با بیان این که شرکت شاهد در کشور ترکمنستان ظرفیت بسیار مطلوبی دارد افزود: اتاق گرگان به عنوان بازوی اجرایی می تواند همکاری نزدیکی با این شرکت داشته باشد. 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار