احیای مراتع شمال استان با هدف تقویت پوشش گیاهی و مقابله با بیابانزایی، گزارش درآمدهای عمومی و اختصاصی در نیمه اول امسال، عضویت 300 ایرانی در سازمان جهانی استاندارد و کمیته های وابسته به آن، مهمترین خواسته های مردم در دیدار با رئیس کل دادگستری، مرغوبیت خاک مناطق شمال گرگان برای کشت انار، آغاز طرح 'وارنیش فلورایدتراپی' دانش آموزان در علی آباد کتول و توزیع تبلت آموزشی بین دانش آموزان کم بینا

اخبار گوناگون از اقصی نقاط استان گلستان

به گزارش گلستان24، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: در اراضی مرتعی شمال استان که جزء مراتع بیابانی محسوب می شود سال گذشته عملیات اصلاح و احیاء در سطح 2468 هکتار با هدف تقویت پوشش گیاهی، افزایش تولید علوفه و مقابله با بیابان زدایی با هزینه چهار میلیارد و 230 میلیون ریال اجرا شد.
ابوطالب قزل سفلو همچنین به تولید 185 هزار اصله بوته های مرتعی در سال گذشته از محل اعتبارات تملکی استانی در سه مرکز تولید نهال مرتعی استان با مشارکت دامداران و تولید 620 هزار اصله انواع بوته های مرتعی در سال جاری اشاره کرد.
وی اعتبار سال جاری را 18 میلیارد و 390 میلیون ریال ذکر کرد و افزود: متناسب با تخصیصی که صورت خواهد گرفت عملیات مختلف اصلاح و احیاء مراتع، ذخیره نزولات، بذرپاشی و کپه کاری اجرا خواهد شد.
به گفته وی این عملیات علاوه بر افزایش تولید و تقویت مراتع، موجب تعدیل فرسایش های بادی و آبی که باعث بروز سیلاب می شوند نیز خواهد شد. 

*** 

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گلستان در دومین جلسه کارگروه درآمدها و تجهیز منابع استانی گفت: در شش ماه نخست سال جاری از مبلغ 173 میلیارد و 865 میلیون تومان مصوب درآمدها، 157 میلیارد و 498 میلیون تومان وصول شده که از این میزان 130 میلیارد و 43 میلیون تومان معادل 83 درصد به درآمدهای مالیاتی و 27 میلیارد و 446 میلیون تومان معادل 17 درصد به سایر درآمدها اختصاص داشته است.
داود طبرسا افزود: تا پایان شهریور ماه بیش از 45 درصد درآمد مصوب یک ساله در استان گلستان وصول شده است.
وی در تشریح درآمدهای مالیاتی استان اظهار کرد: بیشترین سهم درآمد به مالیات بر درآمد با 57 میلیارد و 338 میلیون تومان و کمترین به مالیات بر ثروت با 6 میلیارد و 623 میلیون تومان تعلق دارد.
وی ادامه داد: از کل درآمدهای مالیاتی، 44 درصد به مالیات بر درآمد، 22 درصد به مالیات بر شرکت های غیردولتی، 29 درصد مالیات بر کالا و خدمات و 5 درصد به مالیات بر ثروت اختصاص دارد.

***

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان با اشاره به جایگاه استاندارد ایران در جهان گفت: 300 ایرانی در سازمان جهانی استاندارد و کمیته های وابسته به آن عضویت دارند.
رضا مروتی از عزم ملی برای نهادینه شدن فرهنگ استاندارد سخن گفت و تاکید کرد: تنها راه دنباله روی از مسیر دنیای پیشرفته در زمینه استاندارد است و این بخش نیازمند عزم ملی و عمومی است.
وی با اشاره به اهمیت استاندارد گفت: اگر بخواهیم کشورمان را با کشورهای دیگر مقایسه کنیم می بینیم که از نظر علم و فناوری کمبودی نداریم و تفاوت در این است که الزام به رعایت استفاده از استاندارد راهگشای فرهنگ آن جوامع بوده است.
وی بیان کرد: عدم استفاده از فرهنگ استاندارد و نهادینه نشدن آن کم کاری و کوتاهی ما را نشان می دهد و این بخش نیازمند عزم ملی و عمومی است.

***

رئیس کل دادگستری گلستان در باره دیدارهای مردمی گفت: اعمال ماده 18، رسیدگی مجدد به پرونده هایی که رای آن ها قطعی شده است، درخواست مرخصی، عفو و آزادی مشروط برای زندانیان، اعلام شکایت در حوزه حقوق شهروندی و درخواست تسریع در رسیدگی به پرونده ها از عمده موضوعاتی است که مردم در ملاقات های خود مطرح می کنند.
هادی هاشمیان با بیان این که پس از شنیدن خواسته های مردم دستورات لازم برای رسیدگی صادر می شود افزود: علاوه بر حضور در دیدارهای مردمی افراد می توانند از طریق صندوق های حقوق شهروندی نصب شده در همه حوزه های قضایی مشکلات خود را با مسئولان دادگستری درمیان بگذارند.

***

فرماندار گرگان در بازدید از باغ انار در اراضی کشاورزی روستای اصفهان کلاته گفت: با بررسی های انجام شده خاک شهرستان گرگان خصوصا شمال آن برای توسعه کشت انار مستعد است بنابراین باید برای ایجاد انگیزه در مردم در توسعه باغستان برنامه ریزی صورت گیرد.
یحیی خاکی افزود: همچنین در جهت تأمین اقتصاد خانوار و توسعه فضای کسب و کار و نیز فرآوری این محصول باید سیاست گذاری منطقی انجام و صنایع تبدیلی آن رونق یابد. 
این بازدید با هدف شناسایی اراضی کم بازده و همچنین اراضی شیبدار صورت گرفت.

***

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان علی آبادکتول گفت: طرح ارتقای سلامت دهان و دندان دانش آموزان سراسر کشور به منظور پیشگیری اصولی از پوسیدگی های دندانی (وارنیش فلورایدتراپی) در دو مرحله از آبان ماه امسال اجرا می شود.
دکتر کمال غریبی افزود: طرح ارتقای سلامت دهان و دندان دانش آموزان در این شهرستان که جمعیت 14 هزار نفری مقطع اول تا ششم ابتدایی تحصیلی را پوشش می دهد شامل سه هدف اصلی آموزش، پیشگیری و درمان است.
وی گفت: در مدت اجرای طرح، والدین، معلمان و دانش آموزان آموزش می بینند و در بحث پیشگیری نیز ایجاد شناسنامه الکترونیک سلامت دهان و دندان دانش آموز هدف مهم بعدی به شمار می رود و بدین ترتیب جزئیات نیازهای درمانی برای اتخاذ تصمیمات بعدی ثبت می شود.
وی گفت: مرحله اول وارنیش فلورایدتراپی آبان و آذر ماه امسال و مرحله دوم فروردین و اردیبهشت سال آینده انجام خواهد شد.

***

22 دستگاه تبلت آموزشی به دانش آموزان کم بینا استان اهداء شد. 
رئیس آموزش و پرورش استثنایی گلستان با بیان این که تبلت ها با اعتبار 116 میلیون ریال تهیه شده است گفت: اعتبار ابلاغی سازمان استثنایی کشور 96 میلیون ریال بوده و 20 میلیون ریال نیز از سوی خیرین تخصیص یافته است. 
عباس خانعلی افزود: کلیه دروس دانش آموزان بر روی این تبلت ها قرار داده شده تا به جای استفاده از کتاب درشت خط از این تبلت آموزشی استفاده نمایند. 

***

در نشست کمیته فنی انتخابات مرکز حوزه انتخابیه کردکوی با حضور فرماندار و روسای ادارات مخابرات و برق مسائلی همچون تدارکات رایانه ای انتخابات از قبیل تهیه و استفاده از نرم افزارها و سخت افزارهای مجاز در مرکز حوزه انتخابیه غرب استان مورد بررسی قرار گرفت.

***

معاون فرماندار بندرترکمن در دیدار با رئیس هلال احمر شهرستان در خصوص آموزش و برگزاری کلاس های آموزشی با رویکرد پیشگیری و آمادگی در برابر مخاطرات طبیعی و انسان ساخت به گفتگو پرداخت.
سیدصادق شیرنگی گفت: با توجه به حادثه خیز بودن کشور و اتفاقات و حوادث طبیعی زیاد در اقصی نقاط ایران، ضرورت آموزش های لازم کاملا احساس می شود.
وی افزود: در دنیای کنونی دیگر این موضوع پذیرفتنی نیست که دست روی دست گذاشت و بعد از حادثه اقدام کرد بلکه پیشرفت علم و تکنولوژی به انسان آموخته است که باید قبل از گرفتار شدن، اقدامات پیشگیری که از ضروریات است را به عنوان یک اصل در دستور کار قرار داد چرا که پیشگیری هزینه های درمان را کاهش خواهد داد.
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان در ادامه گفت: سازمان هلال احمر در سال 1301 در ایران فعالیت خود را شروع کرد و اکنون 93 سال قدمت دارد.
جعفری افزود: این سازمان بیشتر از نیروهای داوطلب استفاده می کند و با سازمان داوطلبان بیشترین ارتباط را دارد و تاکنون افراد داوطلب در زمان حوادث و سوانح همکاری بسیار خوبی با جمعیت داشته اند.

***

فرماندار بندرگز در سومین جلسه شورای پدافند غیرعامل شهرستان گفت: دشمنان تاکنون برنامه ریزی های متعددی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی داشته و از تاکتیک های مختلف استفاده کرده اند که با درایت و هوشمندی مقام معظم رهبری و مسوولان همه تهدیدها خنثی شده است.
علی اصغر میرزایی افزود: تمامی این موضوعات این نکته را گوشزد می کند که باید کاملا هوشیار بود و با برنامه ریزی درست و مناسب با این گونه تهدیدات مقابله کرد.
وی بر فراگیری علم و دانش تخصصی در مقابله با دشمنان تاکید کرد و در ادامه با اشاره به برگزاری انتخابات سال جاری گفت: دشمن از هر ترفندی برای ضربه زدن به انتخابات استفاده می کند و اعضای شورای پدافند غیرعامل، نقاط تهدیدآمیز دشمنان را در ارتباط با انتخابات بررسی و ارائه کنند.
میرزایی افزود: دشمنان با شایعات و تحریک در صدد آسیب زدن به روند برگزاری انتخابات هستند و در این زمینه مدیران ضمن دقت بیشتر و رصد مستمر مسائل، بایستی با همکاری مردم تمامی توطئه های آنان را خنثی کنند.

***

در نخستین روز از هفته پدافند غیرعامل، مدیرکل و کارشناسان پدافند غیرعامل استان با معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار دیدار و گفتگو کردند.
علی اصغر طهماسبی در این دیدار ضمن تقدیر از عملکرد اداره کل پدافند غیرعامل استان، اظهار کرد: امروزه با روش هایی نوینی از جنگ مواجهیم و با توجه به تهدیدات دشمن، رعایت اصول پدافند غیرعامل در تمامی حوزه ها ضروری است.
وی با بیان این که هر گونه هزینه کرد در حوزه پدافند غیرعامل نوعی سرمایه گذاری بلندمدت است خاطرنشان کرد: متأسفانه هنوز قشر زیادی از جامعه و حتی برخی از مدیران ما نسبت به اهمیت رعایت اصول پدافند غیرعامل آگاهی های لازم را ندارند که باید در این خصوص اطلاع رسانی بیشتری همراه با آموزش صورت گیرد.

***

عملکرد کمیسیون ایمنی حمل و نقل استان گلستان طبق پیگیری ها و بررسی های معاونت برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی، خوب ارزیابی شد.
بر اساس اعلام راه و شهرسازی گلستان، کمیسیون ایمنی حمل و نقل استان با برگزاری منظم جلسات و ارسال صورتجلسات مربوط، ثبت تصادفات در سامانه سوانح حمل و نقل کشور و ارایه گزارش های مربوط به وقوع تصادفات رانندگی، نحوه پاسخگویی به مکاتبات و سایر موارد توانسته در بین کمیسیون های حمل و نقل استان ها از عملکرد خوبی برخوردار شود.

***

در جلسه ستاد گرامیداشت سیزدهم آبان در فرمانداری گرگان مقرر شد در روز چهارشنبه سیزدهم آبان مصادف با روز مبارزه با استکبار جهانی مسیر راهپیمایی در شهر گرگان در ساعت 9:30 صبح از میدان شهرداری آغاز و راهپیمایان پس از طی مسیر خیابان شهدا و چهارراه شهدا وارد مصلی گرگان شده و برنامه های این روز از جمله استماع سخنرانی و قرائت بیانیه ادامه یابد. 

ارسال نظر

آخرین اخبار