- تشییع پیکر رئیس سابق شورای شهر گرگان، شرکت فرهنگ و ارشاد در نمایشگاه بین المللی مطبوعات تهران، توزیع شیر رایگان در مدارس، نشست هماهنگی انتخابات شهرستان های غرب استان، برگزاری چهاردهمین آزمون سراسری قرآن و عترت و انعقاد تفاهم نامه همکاری کمیته امداد و میراث فرهنگی

نگاهی به اخبار گوناگون استان گلستان

به گزارش گلستان24، پیکر قاسم حاج محمدی رییس دوره سوم شورای شهر گرگان روز سه شنبه بر دوش جمع زیادی از اقشار مختلف مردم این شهر تشییع و به خاک سپرده شد.
در آیین تشییع پیکر رییس سابق شورای شهر گرگان که از چهار راه میدان به سمت خیابان شهید رجایی و امام زاده عبداله (ع) این شهر انجام شد، شماری از مسئولان استانی و محلی حضور داشتند. 
نماز میت بر پیکر قاسم حاج محمدی از سوی آیت اله سید کاظم نورمفیدی امام جمعه گرگان و نماینده ولی فقیه در استان گلستان اقامه و سپس پیکر آن مرحوم در جوار گلزار شهدا واقع در امام زاده عبدالله (ع) این شهر به خاک سپرده شد. 
وی دوشنبه شب بر اثر عارضه سرطان ریه در بیمارستان صیاد شیرازی گرگان فوت کرد.

***

کارشناس مسئول واحد مطبوعات اداره کل فرهنگ و ارشاد گلستان از حضور این اداره در بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات خبر داد و گفت: این نمایشگاه از 16 تا 22 آبان در تهران دایر خواهد بود. 
ایرج رمضانی افزود: ارائه نشریات استانی در غرفه فرهنگ ارشاد گلستان و نمایش آن به مخاطبان از جمله اقدامات این دستگاه برای شناساندن رسانه های استانی به شمار می رود. 
وی ادامه داد: در این نمایشگاه فرصت را غنیمت شمرده و با معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد نشستی پیرامون مشکلات نشریات و خبرنگاران استان خواهیم داشت. 
رمضانی ایجاد شرایطی برای آموزش مقدماتی و حرفه ای خبرنگاران، پیگیری مشکلات بیمه خبرنگاران و بررسی شیوه نامه سرپرستی نشریات سراسری را از جمله موارد مورد نظر برای طرح با معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد اعلام کرد. 
بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) با حضور 370 رسانه برگزار می شود. 

***

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان اعلام کرد: 320 هزار نفر از دانش آموزان، کارکنان و معلمان مدارس استان تحت پوشش توزیع شیر رایگان قرار می گیرند.
محمدرضا وطنی اظهار کرد: در سال تحصیلی 95 - 94 معلمان و کارکنان مدارس و دانش آموزان تمام مدارس دولتی و غیردولتی، شبانه روزی و پیش دبستانی هایی که همزمان با مدارس ابتدایی مشغول به کار هستند جزو جامعه هدف برای دریافت شیر رایگان قرار گرفته اند.
وی افزود: امسال حدود 11 میلیون لیوان شیر پاستوریزه در 55 نوبت برای مدارس شهری و حدود 8 میلیون پاکت شیر استریل برای مناطق روستایی در 60 نوبت توزیع خواهد شد.

***

فرماندار گُمیشان در سومین جلسه هماهنگی انتخابات شهرستان های غرب استان گلستان اظهار کرد: برگزاری انتخابات سالم و قانونمند و همچنین تامین امنیت انتخابات از وظایف اصلی فرمانداری ها در انتخابات است. 
امانگلدی ضمیر خاطرنشان کرد: اصل بی طرفی و حفظ شخصیت کاندیداها به عنوان یک سرمایه اجتماعی باید از عمده برنامه های ستاد انتخابات در شهرستان ها باشد. 
وی تصریح کرد: برگزاری جلسات هماهنگی مشترک بین شهرستان های غرب استان باعث تعامل و برنامه ریزی بهتر برای برگزاری بهتر انتخابات در این حوزه انتخابیه خواهد شد. 
در ادامه جلسه هر یک از فرمانداران شهرستان های کردکوی و بندرگز و معاون فرماندار ترکمن به ارائه گزارش انتخاباتی حوزه خود پرداختند. 
حوزه انتخابیه غرب استان شامل شهرستان های گمیشان، کردکوی، ترکمن و بندرگز به مرکزیت شهرستان کردکوی می باشد. 

***

رئیس اداره فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از برگزاری چهاردهمین آزمون سراسری قرآن و عترت خبر داد و گفت: تاکنون یک هزار و 755 نفر برای شرکت در آزمون ثبت نام کرده اند. 
فرشته آل نبی در جلسه هماهنگی با مدیران موسسات قرآنی که مجری این آزمون سراسری هستند، افزود: چهاردهمین آزمون سراسری قرآن و عترت 28 آبان ماه در گلستان برگزار می شود. 
وی خواستار برگزاری آزمون سراسری قرآن و عترت در مکان مناسبی شد و گفت: متاسفانه سالن آزمون شهرهای استان به خصوص گرگان و گنبد که دو شهر بزرگ استان به شمار می روند برای شرایط آزمون مناسب نیست. 
آل نبی ادامه داد: موسسات معین باید به دنبال سالنی برای اجرای آزمون باشند که بتوان در آن همزمان به شرکت کنندگان پیرامون موضوعات آزمون به صورت مشترک توضیح داد. 

***

تفاهم نامه همکاری مشترک کمیته امداد امام خمینی (ره) و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان به امضاء رسید.
مدیرکل میراث فرهنگی گلستان گفت: هدف از این تفاهم نامه همکاری متقابل، ایجاد اشتغال برای محرومین و مددجویان و توانمندسازی اقتصادی آنان با ایجاد زمینه اشتغال و ارتقاء سطح درآمد و فراهم کردن زمینه های آموزش مرتبط است.
ابراهیم کریمی افزود: شناسایی بسترها و زیرساخت های مناسب برای حمایت و مساعدت در توسعه و تولید صنایع دستی، هنرهای سنتی و ظرفیت های گردشگری برای دهک های پایین جامعه به ویژه مددجویان تحت پوشش کمیته امداد، بررسی راهکارها و سیاست های تشویقی و حمایتی به منظور اعتلای جایگاه معیشت و کسب درآمد مددجویان کمیته امداد در جامعه، کمک به جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر و همچنین حفظ و احیا و توسعه رشته های مختلف صنایع دستی و گردشگری که معرف فرهنگ و آداب و سنن این مرز و بوم هستند، از جمله وظایف مشترکی است که در این تفاهم نامه عنوان شده است.

***

مدیریت حوزه علمیه استان گلستان با صدور بیانیه ای، یوم اله 13 آبان (روز ملی مبارزه با استکبار جهانی) روز تجلی دوباره آزادگی و شجاعت و غیرت انقلابی ملت مسلمان ایران و نقطه عطف تاریخ پرشکوه جمهوری اسلامی معرفی کرد.
در این بیانیه با دعوت از آحاد مردم برای شرکت در این راهپیمایی آمده است: در شرایط کنونی که استکبار جهانی به ویژه آمریکای جهانخوار با بهره گیری از ترفندهای گوناگون و ایجاد جنگ های نیابتی و حمایت و تجهیز گروه های مسلح تکفیری در صدد ضربه زدن به صفوف واحد مسلمانان و کیان جمهوری اسلامی و تضعیف ارزش های انقلابی است باید در برابر هر حرکتی که بین صفوف مسلمانان تفرقه انداخته و نفرت انقلابی مردم را نسبت به استکبار و ایادی او تضعیف کند، هوشیار باشیم. 

***

مراسم ورزش آغازین مدارس استان گلستان به منظور ارتقاء سطح سلامت، افزایش نشاط و شادابی دانش آموزان، ترویج سبک زندگی سالم با نواختن ضرب آهنگ ورزش صبحگاهی از رادیو ورزش برگزار شد. 
در این مراسم محمد بهشتی معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش گلستان گفت: با توجه به زندگی صنعتی و آپارتمان نشینی که عامل ایجاد فقر حرکتی و مشکلات قامتی و ناهنجاری اسکلتی دانش آموزان شده، تربیت بدنی مدارس در صدد برنامه ریزی افزایش فعالیت های ورزشی متنوع و شاد از جمله المپیاد ورزش درون مدرسه ای، حیاط پویا، کانون های ورزشی درون مدرسه ای و اجرای نرمش صبحگاهی همه روزه همراه با پخش ضرب آهنگ از طریق رادیو ورزش در مدارس است. 

***

فرمانده انتظامی بندرگز از توقیف 5 دستگاه وانت نیسان و یک دستگاه خاور و کشف 82 راس دام، 700 کیلوگرم ماهی قاچاق و 5500 کیلوگرم روغن سویا بدون مجوز بهداشتی در این شهرستان خبر داد. 
سرهنگ علی اکبر خرمی اظهار داشت: در ایست و بازرسی پلیس راه نوکنده دو خودروی حامل گوسفند فاقد مجوز بهداشتی که جمعا 69 راس گوسفند و دو خودرو حامل 13 راس گاو فاقد مجوز بهداشتی توقیف و تحویل عوامل قرنطینه شد. 
وی افزود: در بازرسی دیگری یک خودرو خاور، 5500 کیلوگرم روغن سویا فاقد مجوز بهداشتی کشف و توقیف شد. 
وی اضافه کرد: ماموران همچنین در حین گشت زنی در راهبند به یک دستگاه وانت نیسان مشکوک شدند و پس از توقیف خودرو مشاهده شد که حامل 700 کیلوگرم ماهی قاچاق است. 
تمامی خودروهای توقیف شده به همراه رانندگان تحویل پست قرنطینه دامپزشکی نوکنده جهت سیر مراحل قضایی شد.

***

با همکاری پدافند غیرعامل استانداری و نیروی انتظامی گلستان، رزمایش پدافند غیرعامل و مقابله با شرایط اضطراری در ایستگاه تقلیل فشار گاز شهرستان گرگان برگزار شد. 
برگزاری این رزمایش با هدف ارتقای آمادگی کارکنان در مقابله با عملیات خرابکاری در محل ایستگاه و واکنش مناسب در شرایط اضطراری افت فشار ناشی از خرابکاری صورت گرفت./ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار