معاون فرهنگ و ارشاد گلستان:

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد گلستان گفت: تولیدات قرآنی در بخش‌های مختلف در نمایشگاه قرآنی به مناسبت ماه مبارک رمضان در استان گلستان ارائه می‌شود.

نمایشگاه قرآن همزمان با ماه مبارک رمضان در گلستان برپا می‌شود

به گزارش گلستان 24، قدرت الله دائمی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه 28 غرفه در نمایشگاه قرآنی برپا شده، اظهار داشت: سعی شده در این نمایشگاه بیشتر از کارگاه، محصول و نمایش تولیدات قرآنی استفاده شود.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از برگزاری کنسرت قرآنی در نمایشگاه قرآنی ماه رمضان خبر داد و گفت: این کنسرت قرآنی از 6 تا 11 تیرماه در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار می‌شود.

وی افزود: با برگزاری نمایشگاه قرآنی به دنبال این هستیم تا بازدیدکنندگان محصولات فرهنگی و هنری را خریداری و یا از آن استفاده بصری کنند.

دائمی غرفه سخت‌افزارهای قرآنی، نرم افزارهای قرآنی، غرفه علمی، انیمیشن های قرآنی و حجاب و عفاف را از غرفه‌های این نمایشگاه اعلام کرد و گفت: در غرفه عفاف و حجاب فروش و الگوگیری از محصولات را خواهیم داشت.

وی از وجود غرفه انتشارات قرآنی در این نمایشگاه خبر داد و گفت: کتب ادعیه و قرآن در این غرفه به نمایش گذاشته می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان غرفه کودک قرآنی و هنر در قرآن را از جمله غرفه‌های فعال نمایشگاه قرآنی ماه رمضان دانست و تصریح کرد: با توجه به اهمیت تاثیرگذاری و آموزش در سنین پائین، غرفه کودک قرآنی با طرح مباحث مرتبط با آموزه های دینی در این غرفه مطرح می شود.

وی از برگزاری محفل انس با قرآن در شهرستان‌های استان گلستان خبر داد و گفت: فیلم های کوتاه و بلند در مدت برگزاری نمایشگاه در سالن سینماهای استان و مجتمع های فرهنگی و هنری اکران می شود.

دائمی با اشاره به اینکه 7 تا 12 تیرماه زمان برگزاری نمایشگاه قرآنی ماه رمضان است، افزود: دراین مدت،40 اجرای عمومی و برگزاری نشست‌های تدبیر و تدبر در قرآن با حضور ائمه جمعه در مساجد استان گلستان پیش‌بینی شده است.

وی برگزاری مسابقات قرآنی و نهج‌البلاغه از طریق صداوسیما برای هم استانی‌ها را از دیگر برنامه‌های فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد گلستان دانست و گفت: به 80 نفر از شرکت کنندگان به قید قرعه جوایزی اهدا می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان همچنین با اشاره به اینکه شب شعر، خاطره و داستان‌سرایی براساس آموزه‌هایی دینی در 5 شهرستان استان برپا می‌شود، افزود: قرائت قرآن به صورت زنده توسط قاریان مطرح در حاشیه این نمایشگاه اجرا خواهد شد./تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار