رئیس سازمان حج و زیارت گفت: در حال حاضر هنوز وضعیت 25 نفر از مفقودان ایرانی فاجعه منا مشخص نشده است.

پیکرهای‌ جدیدی‌ در سردخانه مکه پیدا کردیم
به گزارش گلستان 24، سعید اوحدی ظهر امروز در مراسم اربعین جانباختگان فاجعه منا در سبزوار با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران آماده اعزام زائران اربعین حسینی به کشور عراق است، اظهار داشت: در این راستا و با پیگیری‌های صورت گرفته تاکنون از سوی وزارت کشور و وزارت امور خارجه عراق سیاست‌های صدور و قیمت ویزا اعلام نشده است.
 
 مفقودان
 
رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به تشکیل ستاد اربعین در وزارت کشور و با بیان اینکه شنبه هفته آینده با حضور اعضای ستاد اربعین نشستی برگزار می‌شود، گفت: سیاست‌های حضور زائران در اربعین حسینی باید توسط کشور عراق مشخص شود.
 
وی در ادامه به فاجعه منا و جان‌باختن بیش از 7 هزار زائر کشورهای اسلامی در حج امسال و بی‌تدیبری دولت عربستان سعودی در رخ دادن این فاجعه اشاره کرد و افزود: تعداد حجاج ایرانی که در مکه دفن شده‌اند بدون مجوز جمهوری اسلامی ایران بوده است.
 
اوحدی تاکید کرد: در حال حاضر هنوز وضعیت 25 نفر از مفقودان ایرانی فاجعه منا مشخص نشده است.
 
وی اظهار داشت: امیدواریم تا چند روز آینده با توجه به ارسال DNA بستگان حجاج مفقود شده کشورمان و تطبیق آن با پیکرهای دفن شده و پیکرهایی که به تازگی در سردخانه مکه از جانباختگان این فاجعه پیدا شده بتوانیم این تطبیق و جستجو را ادامه دهیم.
 
رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه استقرار نمایندگی سازمان حج و زیارت در شهرستان‌های بزرگ همواره جزو درخواست شهرهایی نظیر سبزوار بوده است، یادآور شد: امیدواریم باتوجه به قانون بتوانیم راهی را برای استقرار دفاتر نمایندگی سازمان حج و زیارت در شهرستا‌ن‌های بزرگ بیابیم./فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار