وی همچنین با تاکید بر اینکه در پسا برجام باید مواظب بود تا راههای نفوذ و رخنه آمریکا بسته بماند و اگر هم راهی است مسدود شود افزود: آمریکائی ها در پی آنند تا بمرور و با نفوذ در داخل کشور ما را از اصول مان دور کنند که باید در این مسیر همت گماشت و مراقبت نمود.

آمریکا در مذاکرات بدنبال رخنه ای برای نفوذ است

به گزارش گلستان24، دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین در پاسخ به این سئوال که  چرا جمهوری اسلامی ایران حاضر شد با آمریکای جنایتکار بر سر مسیز مذاکره بنشیند گفت: آمریکا همواره پس از پیروزی انقلاب، ایران اسلامی را تهدید کرده بود و مدام از گزینه های مختلف بر روی میز بویژه گزینه نظامی سخن به میان می آورد. اما در طی سالهای اخیر دانست که نه او توان مقابله با ایران را دارد و نه ایران با سایر کشورهای منطقه مانند عراق و افغانستان یکی است، پس گزینه نظامی را تنها برای خالی نبودن عریضه به کار می برد و سعی داشت به نحوی با ایران به گفت و گو بنشیند شاید از این طریق بتواند بخشی از خواسته هایش را برآورده کند.

ابوالقاسم رئوفیان با اشاره به اینکه طی این سالها بحث استفاده صلح آمیز ایران از انرژی هسته ایی، فضائی را برای آمریکا جهت تحریم ما فراهم کرده بود، اظهار داشت: آمریکا خوب می دانست که ایران از حقش کوتاه نخواهد آمد و از سوی او هم توان مقابله با ما را ندارد لذا برای مذاکره ابراز تمایل کرد تا در این میان هم ما را به چالش بکشد، هم وجهه خود را در بین جهانیان ترمیم کند و هم اگر شد از این طریق به داخل کشور نفوذ کند.

سخنگوی جبهه ایستادگی ادامه داد: در این شرایط جمهوری اسلامی نیز برای آنکه بدنیا ثابت کند اهل گفت و گو تعامل مثبت با جهانیان است و از سوی دیگر ساختار تحریمهای ظالمانه ای که علیه ما وضع شده بود را بشکند وارد این گفت وگوها شد.

این فعال سیاسی اصولگرا به درایت و هوشیاری مقام معظم رهبری در طول مذاکرات اشاره داشت و گفت: رهبر معظم انقلاب با شناخت کاملی که از ماهیت و خوی استبدادی آمریکا داشتند از همان ابتدا برای مذاکره با امریکا شروط و خطوط قرمزی را تعیین کردند که مهمترین آن به زعم من انحصار مذاکرات در بحث هسته ائی بود.

رئوفیان با بیان اینکه ما با آمریکا وجه مشترکی نداریم افزود: آمریکائی ها وارد مذاکرات شدند تا شاید از این طریق بتوانند مسائل دیگر را نیز در ذیل آن مطرح کنند اما این خیال و تصور باطلی بود.

وی اظهار داشت: اینکه آمریکائی ها تصور کنند ما از سنگرهای چون حمایت از حزب الله، حمایت از مردم مظلوم فلسطین،یمن و سایر مظلومان جهان و یا دست برداشتن از با دشمنی اسرائیل عقب نشینی کنیم، تصور خامی است چرا که اساسا ً اگر ما وارد مذاکرات هسته ائی شدیم برای احقاق حقی بود که ظالمانه از ما گرفته شده بود نه تغییری در سیاستهای اصولی و ارزشهای انقلابی مان.

عضو جبهه ایستادگی با اشاره به اینکه امام راحل چارچوبهای انقلاب اسلامی را به وضوح مشخص و تبیین کرده اند اظهار داشت: امام راحل منطق جمهوری اسلامی را از قرآن کریم بر گرفته اند که بر این اساس ما نه ستم می کنیم و نه ستم می پذیریم ، لذا اگر غرب خیال می کند پس از این مذاکرات ما در زیر سلطه آنها قرار خواهیم گرفت سخت در اشتباه است.  

وی همچنین با تاکید بر اینکه در پسا برجام باید مواظب بود تا راههای نفوذ و رخنه آمریکا بسته بماند و اگر هم راهی است مسدود شود افزود: آمریکائی ها در پی آنند تا بمرور و با نفوذ در داخل کشور ما را از اصول مان دور کنند که باید در این مسیر همت گماشت و مراقبت نمود.  /598

ارسال نظر

آخرین اخبار