با سخنرانی نماینده ولی فقیه در یگان ویژه صابرین برگزار شد؛

مراسم بزرگداشت شهید «سید محمدحسین میردوستی»، چهارمین شهید مدافع حرم استان گلستان در زادگاهش دوزین شهرستان مینودشت با حضور فرماندهان سپاه و همرزمانش و مسئولان محلی و مردم ولایتمدار شهرستان برگزار شد.

مراسم بزرگداشت چهارمین شهید مدافع حرم گلستانی در زادگاهش + تصاویر

حجت الاسلام احمدی نماینده ولی فقیه در یگان ویژه صابرین نیروی زمینی سپاه تهران در این آئین گفت: شهدا برگزیدگان خالص خداوند هستند؛ «سید محمد حسین» از پاکانی است که نماز جماعتش به هیچ وجه ترک نمی شد.

وی افزود: در روز آخر که این شهید بزرگوار و همرزمانش سوار اتوبوس شدند و ما خواستیم با آن ها خداحافظی کنیم، با لبانی خندان و بشاش بودند که حالات «حبیب ابن مظاهر» در شب عاشورا را برایمان تداعی کردند.

به گزارش گلستان 24، حجت الاسلام احمدی با بیان این که این شهدا به یقین می دانستند چه معامله ارزشمندی دارند می کنند، خاطر نشان کرد: این شهدا با دادن جان و مال شان بهشت را از خدا خریداری کردند. آن ها خود خواستند «عند ربهم یرزقون» شوند و شفیع ما باشند.

وی با بیان این که شهدا امام زادگان عشق هستند، افزود: سه گروه هستند که در نزد خداوند حق شفاعت دارند: انبیای الهی، علمای ربانی و شهدا.

نماینده ولی فقیه در یگان ویژه صابرین نیروی زمینی سپاه تهران تصریح کرد: عده ای می گویند چرا ما باید در سوریه به شهادت برسیم؟ در پاسخ باید گفت: ما مرز خود را به سوریه منتقل کرده ایم؛ ما اگر در سوریه نجنگیم باید در اهواز و کردستان و سیستان و بلوچستان بجنگیم. حضور داعش در مرزهای ما نا امنی برای مان به بار می آورد و هزینه های جبران ناپذیر بیشتری برای مان به ارمغان خواهند آورد.

وی با بیان این که تنها کشوری هستیم که از حاشیه امنیت برخورداریم، افزود: اگر اکنون در جزیره ای امن قرار داریم به برکت خون همین شهدای ما است. یک بار نوامیس اهل بیت در دست نا محرمان افتاد و توابینی تشکیل شد؛ دیگر نمی خواهیم توابین باشیم، می خواهیم از حرم اهل بیت دفاع کنیم و این خواسته قلبی همه ما است.

حجت الاسلام مهدی خانلری امام جمعه بخش کوهسارات شهرستان مینودشت هم در ادامه این مراسم گفت: مجاهدت و جهاد در راه خدا یک تکلیف الهی است؛ مسیری است برای انبیا و اولیای الهی و شهدایی که در این مسر راه یافتند.

وی افزود: مجاهدت و جهاد در راه خدا یک مسیر بزرگی است که برای رسیدن به این هدف بالا مردانی چون کوه استوار می خواهد؛ مردانی که سیمای آن ها نورانی است و قلب شان چون آهن در برابر هجمه دشمن نمی هراسد.

امام جمعه بخش کوهسارات شهرستان مینودشت عنوان کرد: زمانی امام راحل گفتند فروپاشی شوروی نزدیک است با این که عده ای باورشان نمی شد اما لشکر امپراطوری شوروی شکست خورد و اکنون هم امام خامنه ای می گویند اسرائیل شکست خواهد خورد و قطعا به فضل خداوند و به برکت خون شهدای ما این امر محقق خواهد شد.

وی ادامه داد: امروز عملیات جنگی از خرمشهر به لبنان و غزه رسیده است؛ امروز منطقه جنگی ما سوریه و غزه و لبنان است و به حول قوه الهی به حیفا و تل آویو خواهد رسید.

حجت الاسلام خانلری تصریح کرد: درسی که از مکتب عاشورا آموختیم این است که در برابر جنود باطل و دشمن هیچ گاه سکوت نمی کنیم و تن به سازش نمی دهیم و دست دوستی ای که به سمت ما دراز می شود می دانیم دست شیطان است.

وی گفت: به «محمد یاسا» _فرزند 13 ماهه شهید_ خواهیم گفت: درست است که خون پدرت بر زمین ریخته شده است اما این خون می جوشد و درختانی را آبیاری خواهد کرد و مردان با صلابتی را به وجود می آورد که در دفاع از این مرز و بوم همچون پدرت دلاوری خواهند کرد. خون این شهید ریخته شد اما راهش ادامه دارد. کفر می داند که لشکر اسلام به هیچ وجه در برابرشان کوتاه نمی آید.

شایان ذکر است؛ شهید سید محمدحسین میردوستی در تاریخ 13 / 4 / 1370 به دنیا آمد و در تاریخ 1 / 8 / 1394 همزمان با تاسوعای حسینی در هنگامه دفاع از حرم مطهر عمه سادات، حضرت زینب کبری (سلام ا... علیها) به فیض شهادت نائل آمد.

از این شهید والامقام «محمد یاسا»ی 13 ماهه (متولد 7 / 7 / 93) به یادگار مانده است.

سید مرتضی، پدر شهید (نفر وسط)

 

 

 

انتهای پیام/گلستان ما

ارسال نظر

آخرین اخبار