مدیرکل شیلات گلستان اعلام کرد: برداشت میگو از مجتمع پرورش میگو گمیشان با افزایش 50 درصد تولید نسبت به سال گذشته به پایان رسید.

افزایش 50 درصدی تولید میگو در گلستان

به گزارش گلستان24، سیدجواد قدس علوی اظهار کرد: برداشت میگو از مجتمع پرورش میگو گمیشان که از 18 شهریور ماه به مدت 62 روز آغاز شده بود با برداشتی بالغ بر 712 تن پایان یافت. 


وی با اشاره به میزان 481 تن میگو تولید شده در سال گذشته تصریح کرد: راندمان تولید در سال جاری نسبت به سال گذشته 35 درصد افزایش پیدا کرده که میانگین این افزایش در واحد سطح 2.7 تن بوده که در مقایسه با 2 تن تولید سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است. 

تولید میگو


وی با ابراز رضایت از این افزایش راندمان اظهار کرد: این افزایش در نتیجه مدیریت در بهره برداری و همچنین کیفیت آبی است که مستقیما از دریا به مجتمع رسانده شده است. 


وی ادامه داد: این آب با دارا بودن کیفیت بسیار خوب از لحاظ شوری، وجود کلسیم و همچنین وجود غذای زنده ای که در آب دریای خزر وجود دارد، باعث افزایش راندمان تولید و بالا رفتن کیفیت میگوی تولید شده در مجتمع پرورش میگو گمیشان شده است. 
قدس علوی در خصوص میزان صادرات انجام گرفته میگو گلستان بیان داشت: تاکنون 7 محموله، بالغ بر 165 تن از میگوی تولید شده به کشورهای حاشیه خلیج فارس و آسیای شرقی صادر شده است. 


وی با تاکید بر منحصر بفرد بودن میگوی تولید گلستان در بازارهای جهانی گفت: میزان ضریب تبدیلی غذایی که امسال داشتیم 1 بوده است که این میزان نسبت به سال گذشته 20 درصد شرایط بهتری برای ما رقم زده است و در این زمینه از میانگین کشوری 40 درصد جلوتر هستیم. 


وی با اشاره به تاثیرگذاری ضریب تبدیلی غذا بر پایین آوردن هزینه های تولید یادآور شد: ضریب تبدیلی غذایی 1، به این معناست که در ازای 1 کیلوگرم غذا که به میگو داده می شود، 1 کیلوگرم هم گوشت دریافت می شود و با این شرایط هزینه تولید خصوصا هزینه غذای دستی کاهش پیدا می کند و این شرایط انگیزه خوبی برای سرمایه گذاران به وجود می آورد. 


مدیرکل شیلات گلستان با اعلام اینکه ظرفیت کل 4 مرکز عمل آوری میگو در استان 1250 تن است خاطرنشان کرد: برای سال آینده با توجه به پیش بینی 1500 تن تولید میگو در استان، این مراکز باید ظرفیت خود را افزایش دهند و برآنیم مراکز دیگری را هم در این پروسه وارد نماییم.
هم اینک شهرستان های بندرترکمن، بندرگز و کردکوی استان گلستان دارای مرکز عمل آوری میگو هستند. 
ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار