با حضور مقامات ایران و ترکمنستان؛

رئیس سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان گلستان از برگزاری میز کشوری ترکمنستان با محوریت استان گلستان با حضور مقامات ایران و ترکمنستان و سرمایه گذاران ۲ کشور در آذر ماه سال‌جاری خبر داد.

میز کشور ترکمنستان آذر ماه امسال در استان گلستان برگزار می‌شود

به گزارش گلستان24، حسینقلی قوانلو در هشتمین جلسه کمیته پایش تجارت خارجی استان از برگزاری میز کشوری ترکمنستان با محوریت استان گلستان خبر داد و اظهار داشت: همه هماهنگی ها با دستگاههای اجرایی ، معاونت برنامه ریزی، دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری و اتاق بازرگانی ،صنایع و معادن و کشاورزی به عمل آمده است.

وی افزود: میز ترکمنستان با حضور مقامات عالی رتبه کشور، مدیران و مسئولان استان، سازمان توسعه تجارت ایران، مدیران بخش دولتی و خصوصی استان‌های همجوار با کشور ترکمنستان، مدیران واحدهای تولیدی ، صنعتی ، تجار و بازرگانان و صنعتگران 26 آذر ماه سال‌جاری در استان برگزار می‌شود.

قوانلو گفت: همچنین با رایزنی‌های انجام شده، استان گلستان به عنوان مجری برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران در کشور ترکمنستان انتخاب شده و قرار است اسفند ماه سال‌جاری در کشور ترکمنستان برگزار شود.

وی اظهار داشت: همه تولیدکنندگان استان می‌توانند در این نمایشگاه حضور داشته باشند و 2 هزار متر مربع در دو طبقه فضای نمایشگاهی متعلق به استان است که حداقل 50 تا 60 شرکت فعال استان می‌توانند توانمندی‌های استان را در این نمایشگاه عرضه کنند.

حسن زاده معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان افزود: بازار کشور ترکمنستان از بازارهای مهم هدف صادراتی استان گلستان است که با برنامه‌ریزی مناسب مانند برگزاری میز کشوری ترکمنستان می‌توانیم صادرات کالاهای تولیدی استان را به این کشور افزایش دهیم و گامی مهم در جهت حضور بیشتر و ماندگار در کشور ترکمنستان برداریم.

وی درباره راه‌های تعامل و افزایش صادرات به کشور ترکمنستان گفت: با تبادل نظرات مقامات اقتصادی و سیاسی، اعزام و پذیرش هیئت‌های تجاری بین دو طرف و برگزاری نمایشگاه می‌توان از مشکلات موجود کاسته و حجم مبادلات را به سطح مطلوب برسانیم.

/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار