در دانشگاه فرهنگیان گنبد؛

در دسترس نبودن سرویس‌های بهداشتی و حمام به مجموعه، نبود جاکفشی مخصوص هر اتاق خوابگاه، نبود آینه، چوب رختی و فضای امن برای نگهداری وسایل دانشجو معلمان، نبود کلاس کافی برای دانشجویان ورودی ۹۴ و اسکان دادن آن‌ها در سالن آمفی تئاتر(همایش) تنها بخشی از مواردی است که …

از بد بودن شام و ناهار تا بی‌وفایی صندلی ریاست دانشگاه!

به گزارش گلستان24، یکی از اساسی ترین نیازهای دانشجویان به خصوص دانشجویان غیربومی توجه به مسائل صنفی و رفاهی آنان در دانشگاه است که کمبودهای موجود در این زمینه می‌تواند زمینه ساز افت تحصیلی و حتی به طور وسیع‌تر کاهش توان و انگیزه دانشجویان و به تبع آن افزایش دامنه آسیب‌های اجتماعی شود که رشد رو به فزونی فعالیت‌های مراکز مشاوره دانشگاهی در دانشگاه‌ها، به خصوص در خوابگاه‌های دانشجویی، گواه این مدعاست.

دانشگاه فرهنگیان با توجه به اینکه معلمان آینده کشور را تربیت می‌کند انتظار می‌رود بیش از دیگر دانشگاه‌ها به مسائل رفاهی و سلامت روان دانشجومعلمان اهمیت بدهد، پیرو همین مسئله و بنا بر درخواست دانشجویان، مشکلات صنفی-رفاهی دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید بهشتی گنبد کاووس را جویا شدیم.
qaboosnameh.ir (2)

یکی از دانشجویان این دانشگاه در رابطه با مشکلات موجود گفت: از جمله مشکلات عمده پردیس شهید بهشتی گنبد کاووس میتوان به مشکلات تغذیه، مشکلات سلف سرویس و مشکلات خوابگاه اشاره کرد.

این دانشجو در توضیح صحبت‌هایش تصریح کرد: غذاهای سلف به خصوص در وعده شام کیفیت پایینی دارد، وعده نهار نیز به لحاظ کمیت خیلی کم است و معمولا دانشجویان سیر نمی‌شوند، فضای سلف سرویس نیز کوچک است و تقریبا باید شیفتی از آن استفاده کرد.

qaboosnameh.ir (3)

دانشجوی دیگری به نبودن سامانه رزرواسیون تغذیه معترض بود و همچنین از مشکلات دیگر به نبود تلوزیون و نبود یخچال در کل مجموعه خوابگاهی اشاره کرد.

وی با بیان اینکه برخی کمبودها شاید جزئی به نظر برسد؛ اما در جای خود آزار دهنده است، متذکر شد: در دسترس نبودن و نزدیک نبودن سرویس‌های بهداشتی و حمام به مجموعه، نبود جاکفشی مخصوص هر اتاق خوابگاه، نبود آینه، چوب رختی و فضای امن برای نگهداری وسایل خصوصی دانشجو معلمان، کم بودن تعداد پریزهای برق در خوابگاه‌ها، نبود کلاس کافی برای دانشجوهای ورودی ۹۴ و اسکان دادن آن‌ها در سالن آمفی تئاتر(همایش)، کمبود حداقل‌های ورزشی، دسترسی نداشتن به اینترنت در مجموعه دانشگاه از جمله مواردی است که دانشجویان با آن درگیر هستند.

qaboosnameh.ir (4)

یکی از دانشجویان با بیان اینکه از تأثیرات محیط و پیرامون در عملکرد و رفتار و منش انسان نمی‌شود چشم پوشید، تصریح کرد: نکته بسیار مهم نبودِ مشاور در زمینه‌های درسی و خانوادگی است، بی شک دوران دانشجویی برهه‌ای حساس محسوب می‌شود که شاید تمام زندگی آینده انسان محدود به همین چهار پنج سال دوران دانشجویی و نتایج حاصل از چگونگی گذراندن آن شود.

این دانشجو تاکید کرد: البته نکته قابل توجه و حائز اهمیت این است که صندلی ریاست این پردیس، طبق تجربه بسیار بی وفاست و فقط در طول یک سال گذشته سه بار پست ریاست را جابجا کرده است؛ اما این نکته را باید مخلصانه بیان کرد که ریاست جدید جناب دکتر حسینی، بسیار کوشا، در امر رفع مشکلات دانشجوها بوده و همواره سعی در ایجاد محیطی صمیمانه بین مسئولین و دانشجوها، و پذیرش انتقاد و پیشنهادات کل مجموعه دارند.
منبع:دانشجو

انتهای پیام/قابوس نامه

ارسال نظر

آخرین اخبار