ابوالفضل محمود زاده، در پاسخ گلستان24:

متاسفانه در استان ما بستر مناسبی برای رشد استعداد جوانان وجود ندارد و نوعا دیده می شود که این مسئله مهم تحت تاثیر مشغله فروان مسئولین ، بی تدبیری ها و جمود فکری موجود قرار می گیرد !

در استان ما بستر مناسبی برای رشد استعداد جوانان وجود ندارد

ابوالفضل محمود زاده، فعال فرهنگی شهرستان گرگان، در مصاحبه اختصاصی  در پاسخ به چند سوال گلستان 24 می گوید:

 

سلام و عرض ادب. جناب محمود زاده، آیا در عرصه فرهنگ استان، به حضور و نقش جوانان آن گونه که باید توجه می شود؟

سلام علیکم. یکی از مسائل مهم و قابل اهمیت ، توجه کردن به جوانان است که باعث رشد و بالندگی جامعه می شود. با اندکی تامل در سیره اهل بیت و علما خاصه مقام معظم رهبری، همچون سخنرانی ، مشورت و جلسات با این قشر پی به اهمیت مسئله خواهیم برد .

متاسفانه در استان ما بستر مناسبی برای رشد استعداد جوانان وجود ندارد و نوعا دیده می شود که این مسئله مهم تحت تاثیر مشغله فروان مسئولین ، بی تدبیری ها ، جمود فکری موجود و یا پایبند بودن بیش از حد به تجربه ی کهنسالان و امثال آن قرار می گیرد که باعث می شود جوان مستعد ، خوش فکر و خوش سلیقه یا به انزوا رفته و یا دست به فعالیت های انفرادی زود بازده بزند که با عدم پشتیبانی مواجه شده و با کوچکترین مشکلات مجبور به ترک آن فعالیت می شود . بعد از آن هم دچار تبعاتش می شود !

نمی دانم چرا بعضی از بزرگان ما (مخصوصا در عرصه فرهنگ) که دوستان عزیزشان بخاطر آن ها از هستی شان دست کشیده و در میادین مین روی مین های فسفری و سیم خاردارها خوابیدند، تا آن ها به هدفشان برسند ، تصمیم نمی گیرند که از خود گذشتگی کنند و از میزها و مقام ها دست بکشند تا جوانان و جامعه در معرض خطرشان به سعادت برسند ...

بزرگانی که گاهی به چند شغل مشغولند و  بخاطر سابقه کاری بالا بی حوصله و خسته اند، و از آن طرف جوانانی که نیازمند به اندک حقوقی برای ساختن زندگی ساده و پاکند و آماده جهاد ، مقاومت و کار در تمام عرصه های جامعه هستند، بیکارند.

یکی دیگر از مشکلاتی هم که در این راستا گریبان جامعه و جوانان ما را گرفته این است  که در ایام جوانی بدون هیچ عوض قابل ارزشی از تفکرات ، ذهن خلاق ، جسم پر نیرو و فعال جوان ها به عنوان وسیله و ابزار رشد ، ترقی و کسب مقام و رتبه خود و مجموعه استفاده می شود که این موضوع ضربه سختی به اعتقادات و باورهای جوان فعال و مجموعه و نظام میزند !

 

k;lhjkhjkhb

چگونه می توان جوانان را برای حضور در جبهه فرهنگ ترغیب نمود؟

 من که غالبا با اقشارش متفاوتش مرتبط هستم شاهدم که اگر به فطرت جوانان استان نگاه کنیم نسبت به بعضی از مسئولین استان خیلی فعال ترند و دغدغه ی بیشتری دارند . ولی گاهی بعضی از برخوردهای سلیقه ای ، محدود کردن فضای کار یا بد اخلاقی ها باعث شده که جوانان ما خود را از وسط میدان کنار بکشند .

اگر مسئولین ما همچون رهبری عزیز واقعا به جنگ همه جانبه دشمن باور پیدا کنند و به عنوان یک فرمانده دلسوز در کارزار جنگ فرهنگی حاضر شوند ، به فکر رای جمع کردن نباشند و از خودنمایی ها ، منفعت طلبی ها ، منیت ، سلایق شخصی و امثال این رذایل که امروز حتی در بعضی از مجموعه های فرهنگی و مذهبی و انقلابی هم مشاهده می شود دست بردارند ، لشکری از جوانان انقلابی ، خاکی و اهل کار را خواهند دید که آماده پیکار با دشمن در تمام عرصه ها هستند !

یادمان نرود که این جوانان از همان آب و خاکند که در والفجر 8 مستکبرین غرب و شرق عالم را مبهوت خود کردند !

 

fhjgjfghjrfg

سطح رتبه علمی جوانان چه کمکی به ارتقای فرهنگ می کند؟

در طرف مقابل یک جوان انقلابی مومن هم باید فراموش نکند که در عرصه جهاد فرهنگی نیاز به تکاورهای جامع الاطراف فرهنگی دارد که مسلط به علوم روز دنیا باشند !

شاید بعضی گمان کنند که ما انقلاب و 8 سال جنگ تحمیلی را با سلام و صلوات پیش بردیم ، جنگی که از سوی تمام مستکبرین عالم پشتیبانی فکری ، مالی و ادواتی می شد .

پیش بردن یک جنگ نیاز به چند عامل دارد : ایمان به خدا ، تجهیزات و کسانی که بتوانند از آن تجهیزات بهترین استفاده را ببرند .

فرماندهان جوان انقلاب و جنگ تحمیلی ایمان به خدا و اندک تجهیزاتی داشتند ولی یکی از اساسی ترین عوامل پیروزی و پیشرفت جنبه علمی و جامعیت آن ها بود .

وقتی به زندگی و سنوات علمی شهدا و فرماندهان جوانمان همچون شهید زین الدین ها ، شهید دیالمه ها و شهید ردانی پور ها نظر می کنیم ، در کنار مسائل اخلاقی و تهذیب نفسشان می بینیم که صاحب رتبه های تک رقمی کنکور در رشته های متفاوت بوده اند و نمره های بالای علمی را برای به لبخند آوردن امام خود ، در پرونده سبز خود ثبت کرده اند ...

باید زندگی این بزرگواران رصد شود و برای جوان دانشجو و طلبه تبیین شده و همه خود را بعنوان جهادگران جبهه فرهنگی انقلاب موظف به تمسک به سیره شهدا کنیم تا خداوند ما را لایق سعادت دنیوی و اخروی و شهادت در رکاب حضرت مولا بگرداند .

 

از وقتی که در اختیار گلستان24  گذاشتید متشکریم. موفق باشید.

از لطف بی نهایتتان و اهتمام شما به امور فرهنگی جامعه کمال تشکر را می نمایم .

ارسال نظر

آخرین اخبار