حجت الاسلام و المسلمین سید مصطفی حقی در حاشیه تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز روستای زیارت گفت : این کار پایان شمارش معکوس برای متخلفان و متعرضان به عرصه‌های ملی است و روند اجرای چنین احکامی ادامه دارد .

شمارش معکوس برای متخلفان عرصه‌های ملی+عکس

دادستان مرکز استان گلستان افزود : با ساخت و سازهای غیرمجازی که در حریم رودخانه اتفاق افتاده، برخورد قانونی می‌شود و به مجوزهای خلافی که در حریم رودخانه و عرصه‌های منابع طبیعی صادر شده نیز رسیدگی و با متخلفان و متعرضان به رودخانه‌ها و حریم آن و متجاوزان به عرصه‌های منابع طبیعی و مراتع برابر قانون رفتار می‌شود.

به گزارش گلستان 24: حجت الاسلام و المسلمین حقی تصریح کرد:با اجرای احکام مربوط به قلع و قمع 8 ساختمان و ویلا که در زمین‌های کشاورزی روستای گردشگری زیارت گرگان بدون تغییر کاربری و نیز عرصه‌های منابع طبیعی ساخته شده بود، این روند برای سایر موارد غیر قانونی پس از طی شدن مراحل قانونی در آینده ای نزدیک به اجرا در خواهد آمد .

حجت الاسلام حقی با اشاره به تخریب ساختار و بافت روستا‌ها توسط این دست از ساخت و سازهای غیر مجاز تصریح کرد: ما مکلف هستیم تا از هویت فرهنگی روستا‌ها بوِیژه روستاهایی که در معرض تخریب و تعرض مادی و تخریب فرهنگی توسط عده‌ای منفعت طلب هستند دفاع کنیم.

دادستان مرکز استان گلستان در پایان از ادامه روند پیگیری و بررسی ساخت و سازهای غیر مجاز در استان خبر داد  و گفت : بنده به عنوان دادستانی این موضوع را با جدیت پیگیری خواهم کرد و با متجاوزین به حریم منابع ملی و طبیعی تشدید برخوردها در دستورکار قرار دارد.

گفتنی است روستای زیارت یکی از روستاهای ههدف گردشگری استان است که در سال های اخیر  مورد هجوم زمین خواران و ساخت و سازهای غیر مجاز در اراضی ملی آن قرار گرفته است .

ارسال نظر

آخرین اخبار